Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thuiswerk-laptop gezocht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen, maar mis de kennis om een weloverwogen keuze te maken. Jullie kunnen me vast helpen.

Ik ben op zoek naar een laptop die:
- Behoorlijk snel is
- Niet al te zwaar (moet relatief makkelijk mee kunnen), maar wel stevig
- Goed (scherp, helder, rustig) scherm
- Minimaal 14 inch scherm
- Indien mogelijk binnen mijn budget van circa 550 euro past

Ik wil er goed thuis mee kunnen werken (vooral Office, Photoshop, e.d. geen hele zware programma's), dus moet er langere tijd achter kunnen zitten (hetzij op de bank, aan de eettafel, etc).

Wie heeft er concrete tips? Welke laptop past het beste bij mij?

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
indien je geen GB vreter bent zou ik je aanraden om er één te nemen met SSD.

virus problemen? ga over op linux!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een leek: Wat is SSD?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou je adviseren eerst even een winkel binnen te stappen om je te oriënteren.
Daarna mocht je een mooi model zien hier kijken wat die kost als je hem via internet besteld.

Je zou kunnen beginnen door in de pricewatch te kijken en daar de selecties aan te passen. Zo kan een SSD snel zijn maar dat zal op het budget drukken. Dan zal je de processor weer iets langzamer moeten nemen.
De combinatie van een snelle processor en een recente SSD zullen al snel boven het beschikbare budget uitkomen.

SSD - Solid State Drive = Alsin deze schijf heeft geen bewegende delen en heeft veel betere prestaties als een normale SATA harde schijf (schijf met leeskop zoals platenspeler ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 18-06-2012 10:06 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Na het filteren op je harde eisen blijven er 214 laptops over.

Dit betekent dat je specifiekere eisen zult moeten definiëren, zodat je een goede keuze kan maken. Eisen als 'moet snel zijn' en 'stevig' en 'goed scherm' zijn te vrij. Wat jij een goed scherm vindt, kunnen anderen als waardeloos bestempelen.

Wat voor resolutie wil je bijvoorbeeld kunnen werken, gebruik je een extern scherm als je thuis werkt, hoeveel kilo wil je meeslepen als je de laptop mee neemt? Welke laptops heb je zelf al gevonden?

Zoals je eisen nu zijn kun je voldoende laptops vinden die aan je wensen voldoen. Als je specifieker wordt zul je zien dat het vinden van de juiste laptop lastiger wordt.

Je stelt nu je vraag alsof je in een winkel bent. Dat is echter niet de bedoeling, enige inzet van je zelf is gewenst, anders wordt het lastig een goed advies te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 10:07 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
Een Solid State Drive, simpel uitgelegd; een harde schijf op basis van geheugenchips in plaats van bewegende delen. Echter kun je dat soort zaken ook gewoon op bijvoorbeeld Wikipedia opzoeken :).

Verder denk ik dat je budget überhaupt geen SSD toelaat, laat staan dat het misschien überhaupt iets te laag is. Als je laptop echt heel belangrijk is, dan zou ik namelijk een zakelijk model pakken met Next-Business Day garantie. Dat geeft toch wat meer zekerheid.

Kijk voor zo'n laptop maar eens naar Dell (Zakelijk) of anders de HP ProBook of Elitebook series. Echter wordt dat erg krap met 550 euro.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:00:
Ik wil er goed thuis mee kunnen werken (vooral Office, Photoshop, e.d. geen hele zware programma's), dus moet er langere tijd achter kunnen zitten (hetzij op de bank, aan de eettafel, etc).
- Laptop standaard gebruiken waarbij het scherm op ooghoogte komt (ergonomie)
- los toetsenbord en losse muis gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www.health2work.nl/include/img/Laptopkit(3).jpg

[ Voor 8% gewijzigd door joopv op 18-06-2012 10:08 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als je echt een leek bent zou ik toch aanraden om een winkel binnen te stappen of advies te vragen aan iemand die je kent met meer kennis.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Sc0rPi0N schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:08:
Als je echt een leek bent zou ik toch aanraden om een winkel binnen te stappen of advies te vragen aan iemand die je kent met meer kennis.
Onnodige reactie

want daarvoor is hij toch hier op tweakers?

On topic:
Ik heb een paar vragen voor je:
- Wat ga je inhoudelijk allemaal doen met de laptop? (Games, photoshop, lightroom , illustrator, etc. etc. etc.)
- Wat voor een accuduur zou je fijn vinden?
- Wat voor een gewicht?
- Wat is je uiterste budget.. Want met je huidige budget ga je niet zomaar een goed, stevig, snel en ook nog eens een portable apparaat vinden met een goed scherm
- Wat voor een resolutie in je scherm wil je het liefst hebben? (Dit is voor vele tweakers een must om een hoge resolutie te hebben omdat het veel beter werkt) Uitleg -----> [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
De eerste vraag vind al een antwoord in de TS; Office en Photoshop :+. Alleen ligt het er nog wel aan HOE je Photoshop gebruikt. Waar ik eerder benieuwd naar ben is hoe belangrijk die thuislaptop is, zoals ik eerder al zei; kan de TS een week of twee zonder?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vinand schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:16:
[...]
Onnodige reactie

want daarvoor is hij toch hier op tweakers?
Ben ik niet met je eens. Hier wordt geacht dat je zelf ea uit hebt gezocht ipv algemene vraag "welke laptop moet ik kopen?" gaat stellen. Ik heb diverse topics in het verleden gesloten zien worden die te algemeen waren.

Om even het beleid te quoten :
Bolletje92 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:24:
<knip>
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Post je zelf bedachte configuratie met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Als TS in een winkel binnen stapt dan kan hij al mooi zien welke laptop in de buurt komt van wat hij wil.
Zoals iemand eerder al aangaf, na zijn punten in de pricewatch te hebben gefilterd hou je nog 214 laptops over.

Daarom zou het handiger zijn als hij al weet wat voor soort laptops hij heeft gezien en wat hij het beste zou kunnen aanschaffen (bijvoorbeeld met een lijstje van diverse typen en (winkel)prijzen)

@TS kijk anders eens op de verschillende website: hp.nl / dell.nl /asus.nl / acer.nl . Op sommige sites kun je al mooi een laptop samenstellen uit verschillende componenten. Van de Dell site weet ik dat je dit kunt doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Frostbite op 18-06-2012 11:04 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
joopv schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:06:
[...]

- Laptop standaard gebruiken waarbij het scherm op ooghoogte komt (ergonomie)
- los toetsenbord en losse muis gebruiken
[afbeelding]
Met Joopv: Als je er meerdere uren per dag mee gaat werken, zorg dan dat het je lichaam niet sloopt! Een laptop is leuk voor in je tas maar eigenlijk wil je qua houding met een desktop werken.

Is een All-in-one geen nette tussen oplossing?

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1