Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welk racestuur is aan te raden voor 50-100 euro? Het liefste met een schakelsysteem erbij. Ik heb verschillende merken gezien zoals Trust maar dat lijkt mij niet bepaald een goed merk. Iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een beetje minimale openingspost, niet? :/

Ik heb zelf een pricewatch: Logitech Driving Force GT. Voor dat geld een erg leuk stuurtje met technologie die bijvoorbeeld ook in de G27 zit. Het enige echte nadeel is wat mij betreft dat de pedalen wat gevoel missen, maar daar schijn je wel het nodige aan te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ook al in de PW gekeken, deze had ik niet gezien. Zitten er ook flappers op voor knipperlichten? Zie alleen de voorkant van het stuur dus lastig in te schatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 04:33:
Had ook al in de PW gekeken, deze had ik niet gezien. Zitten er ook flappers op voor knipperlichten? Zie alleen de voorkant van het stuur dus lastig in te schatten :)
In welke sim heb je knipperlichten dan? Ik ken geen racestuur dat dat heeft.

We zitten hier wel op Tweakers hè, een beetje eigen inzet is gewenst. Via Google zijn er zeker weten tal van prachtige plaatjes en reviews te vinden, sneller dan ik je antwoord kan geven. Mocht je daarna nog vragen hebben beantwoord ik ze met liefde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44
Voor welk systeem heb je hem nodig? Verder zit Trust dacht ik niet echt meer in de stuurtjes..

PC en PS3:
Voor dat bedrag is een Logitech DFGT inderdaad een heel goede. Achterop zitten geen echt schakelflippers maar knopjes. 900 graden draaihoek, erg betrouwbaar, VEEL knoppen, ligt lekker in de hand.

Een tweede optie kan de Fanatec 911 Carrera zijn. Fanatec is een merk dat flink is opgekomen en inmiddels een stuur aanbiedt in jouw klasse. Verder een H-bak erbij, en je kunt ook allerlei accesoires kopen. 900 graden, echte schakelflippers als je dat wil (optie), anders knopjes, sequentiele pook leverbaar, redelijke pedalen zitten erbij, maar je kunt er fantastische pedalen optioneel bij krijgen. Etc etc.. Lijkt wel een laatste batch te zijn, en gek genoeg zijn de basispedalen ook niet meer los te krijgen. Net als de originele Clubsport pedalen, maar die konden weleens opgevolgd zijn door de CSR Elite pedalen.
http://www.fanatec.de/html/index.php?id=280&lang=en

Een andere optie zou de Thrustmaster F430 Force Feedback kunnen zijn, maar die heeft geen schakelpook. Wel erg lekkere pedalen overigens, mooie schakelflippers en een goed aanvoelend FFB dankzij de riem ipv tandwielen. Wel slechts een draaihoek van 270 graden,.

XBOX360:
Weinig, de Thrustmaster F458 is nog het beste, maar die heeft geen Force feedback en natuurlijk ook geen pookje.

[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 18-06-2012 05:25 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west