Aankoop nieuwe headset (~€55)

Pagina: 1
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:29
Aangezien de vakantie weer voor de deur staat, en ik graag een nieuwe headset wil hebben voor onderweg. Ben ik maar eens gaan rondkijken. Nou stuite ik toevallig op WeSC via een klasgenoot, ik had er al eens van gehoord maar ik was er niet bekend mee dat deze ook headsets maakten. Zodra ik deze zag was ik echter verkocht, een wallpaper welke ik behoorlijk lang heb gehad had namelijk _exact_ hetzelfde ontwerp als hun Bongo headsets. En dit soort headsets (uiterlijk) was ik al behoorlijk lang naar op zoek.

Nou zit ik zelf voornamelijk te kijken naar hun Bongo en Conga serie, welke me allebei qua uiterlijk zeer aanpreken.

Bongo Wit < Deze wil ik voor gaan op dit moment.
Bongo Zwart

Conga Zwart
Conga Wit

Nou vind ik het nog zo mooie headsets, ik kan geen adequate reviews vinden zoals je deze op HeadRoom vind. Dus mijn voornaamste vraag was of iemand ervaring met een van deze headsets heeft. Behalve dit, weet ik ook de verschillen tussen de Bongo en Conga lijn niet te vinden. Ja, behalve het prijskaartje en uiterlijke verschillen.

Ik ben verder ook niet bekend met WeSC als audiomerk, dus ik weet sowieso al niet hoe hun producten in het algemeen zijn.

De bedoeling is dat ik de de headset in principe altijd om m'n nek heb dragen, in de klas, onderweg, thuis. Ik wil dus niet met een gigantische of lelijke koptelefoon rondlopen. Al zou de audiokwaliteit nog zo geweldig zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• D4NG3R
- Subtiel schopje -

De grote vraag blijft voor mij dus hoe WeSC het qua audiokwaliteit doet? Het gaat hier misschien maar om 55 euro, maar als ik met oordopjes van 20 euro hetzelfde geluid krijg is het natuurlijk jammer van het geld 8)7 .

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Misschien heb je wat aan de discussies die op head-fi over deze hoofdtelefoon lopen of liepen:
http://www.head-fi.org/search.php?search=Wesc+Bongo
En om kort samen te vatten wat in diverse topics daar staat: de meeste head-fiers zijn niet enthousiast.

"met WeSC als audiomerk, dus ik weet sowieso al niet hoe hun producten in het algemeen zijn"
Zelf kijk ik graag bij Whathifi, daar staat één review van Wesc, http://www.whathifi.com/review/wesc-alp-horn.
En die is vernietigend.

Anderszijds, heeft http://www.hoofdtelefoons...-zwart-hoofdtelefoon.html de nodige blije reviewers.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen :+
Waarschijnlijk zul je geen echt slechte koop hebben met de Wesc, maar kun je voor hetzelfde geld wel een hoofdtelefoon kopen die één of twee stappen beter geluid zal geven. Vraag is of je die mooi vind
(en dat is zoals je aangeeft erg belangrijk).
Naar mijn idee zul in die prijsklasse vrijwel altijd een compromis moeten sluiten tussen een 'vet uiterlijk' of een 'goed' klinkende hoofdtelefoon.

Je gaf aan via een kennis bij Wesc uit te zijn gekomen. Betekent dat ook dat hij/zij de hoofdtelefoon heeft? Dan zou je misschien eens met z'n 2en naar bijvoorbeeld een Apple reseller of MediaMarkt/Saturn kunnen gaan om te luisteren. En neem dan muziek mee die je goed kent, van een redelijke bitrate (192 is toch wel een minimum eigenlijk voor mp3, liever 320) en als je bv. 's ochtends vroeg gaat is het waarschijnlijk nog wel rustig >> kun je op het gemakt luisteren.
Zelf horen werkt toch vaak het best :)

*voor de duidelijkheid: ik heb zelf nog nooit naar een Wesc hoofdtelefoon geluisterd*

[ Voor 26% gewijzigd door Bluepenguin op 28-06-2012 15:00 . Reden: soms schiet je nog iets te binnen na het posten ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• D4NG3R
Yup, ik had hem al binnen en hij gaat morgen alweer retour. Komt een pricewatch: Sennheiser PX 200-II (Zwart) voor in de plaats. Waar alles en iedereen WEL enthousiast over is :P .

• Bluepenguin
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:52:
Yup, ik had hem al binnen en hij gaat morgen alweer retour. Komt een pricewatch: Sennheiser PX 200-II (Zwart) voor in de plaats. Waar alles en iedereen WEL enthousiast over is :P .
Zou je kunnen zeggen wat je van de Wesc vond?
Ben er wel benieuwd naar, en het kan ook van hulp zijn voor anderen (korte review misschien :Y) )

Veel plezier met de Sennheiser! :)

• D4NG3R
Het is een gave headset qua uiterlijk, maar hij klinkt ontzettend dof en hol (Alsof je naar een paar speakers luistert die 20m verderop in een echoënde ruimte staan). IIG met Hardstyle, Dubstep en Drum'n'Bass dan. Hoe hij met andere muziek presteert weet ik niet.

Een van m'n eerste aankopen die ik niet puur op reviews deed en het was meteen rommel :') .

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Volgens mij zoek jij geen headset maar een hoofdtelefoon. Het verschil is dat een headset een microfoon heeft. 8)

We do what we must because we can.

• Bluepenguin
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:56:
Het is een gave headset qua uiterlijk, maar hij klinkt ontzettend dof en hol (Alsof je naar een paar speakers luistert die 20m verderop in een echoënde ruimte staan). IIG met Hardstyle, Dubstep en Drum'n'Bass dan. Hoe hij met andere muziek presteert weet ik niet.

Een van m'n eerste aankopen die ik niet puur op reviews deed en het was meteen rommel :') .
Dank je wel voor de aanvulling! :) Ging de hoofdtelefoon ook na inspelen niet beter klinken?
Zo nee, dan is het inderdaad gezien het bedrag waarvoor, niet echt een goede headphone, meer een erg matige.

Sonde eigenlijk dat die dingen nog gemaakt worden, voor een ruime €50,- mag je toch hopen dat een bedrijf iets meer kan neerzetten dat naast een interessant uiterlijk ook enigzins leuk klinkt ;(

Pagina: 1