I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
idd, een beroemde wedstrijd was de halve finale WK 1970:Sjah schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:29:
En maak daar maar Italie van als tegenstander. Noemenswaardig: Dld heeft nog nooit de Italianen op een toernooi verslagen.
in duitsland bekend als 'Jahrhundertspiel' en in Italie als 'Partita del Secolo'
Wikipedia: Italy 4–3 West Germany (1970 FIFA World Cup)
Italie stond die wedstrijd erg lang 1-0 voor (vanaf de 8e minuut) terwijl de duitsers aanvielen... pas in de 90e minuut scoorde een duitse verdediger de 1-1 en kwam het tot verlenging waarin na bijna direkt na het begin duitsland scoorde, Italie scoorde echter ook vrijwel gelijk erna en nogmaals om weer op voorsprong te komen waarna duitsland nogmaals terugkwam, maar utieindelijk toch in de laatste minuut verloor..
Eén van de spectaculairste verlengingen ooit.
in 2006 won Italie de halve finale ook pas na verlenging (van een mooie pot die ook twee kanten uitkon en waarbij de teams zeer gelijk aan elkaar waren), en ook absoluut tegen het einde, en scoorde toen vrijwel direkt tweemaal...
Wat dat betreft kan een halve finale van Duitsland tegen Italie ook veel spektakel bieden (maar ook vooral spanning)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
maar was het ook niet zo dat spanje nog nooit van frankrijk had gewonnen in een eindronde van een groot toernooi? alles kanSjah schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:29:
En maak daar maar Italie van als tegenstander. Noemenswaardig: Dld heeft nog nooit de Italianen op een toernooi verslagen.
Statistieken van vroeger zijn totaal waardeloos. Dat is leuk voor voetbalcommentatoren, maar over de volgende match zegt dat helemaal niets.
En Spanje heeft nog nooit Frankrijk op een groot toernooi verslagen. Oh wacht, daar is sinds dit jaar verandering in gekomen. Achja.. we zullen het wel zien. Ik verwacht niet dat Italië net zoals Frankrijk deed tegen Spanje en Engeland toch wel deed tegen Italië, zich gaat ingraven tegenover Duitsland. Met hun 3-5-2 systeem blijven ze lekker hun eigen ding doen, die Mannschaft net zo.Sjah schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:29:
Noemenswaardig: Dld heeft nog nooit de Italianen op een toernooi verslagen.
Maar dan hoop ik toch wel dat het naast een open, mooie wedstrijd ook er eentje wordt met aardig wat treffers. Want dat ontbrak er gisteren toch wel aan. Achja: ik heb 2-1 in de poule staan, Duitsland door. Spanje verslaat Portugal en de verwachte finale doet zich aan. En dan zou het helemaal mooi zijn dat dit EK als baanbrekend de boeken in gaat. Een EK waarbij Spanje Frankrijk verslaat, NL het lachertje is, Duitsland Italië naar huis toe stuurt en Duitsland Spanje een hak zet in de finale. Die Mannschaft verdiend het meer dan Spanje. Die hebben de afgelopen tijd al vaak genoeg de prijs mee naar huis genomen.
Hup Deutschland hup, lass (den) Löw(en) nicht in seinem Hemd zu stehen
Duitsland zal denk ik toch weer met Gomez in de punt van de aanval beginnen. Gaat een erg mooie pot voetbal worden, denk toch dat Duitsland door gaat.
is vermoedelijk een belangrijke vraag:Vlassie1980 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:58:
Duitsland zal denk ik toch weer met Gomez in de punt van de aanval beginnen.
Qua deel uitmaken van combinaties, aanspeelbaar zijn en het afleggen naar andere speler was Klose tegen griekenland eerder een stuk beter dan Gomez...
zn samenspel met Özil was goed waardoor ook die beter in zn spel kwam en vermoedelijk speelt ook Podolski weer en die heeft ook met Klose een goede 'connectie'.
Gomez is natuurlijk meer doelgerichter en kan als afmaker mogelijk meer gevaar voor de goal stichtten (alhoewel Klose ook tegen griekenland scoorde , met zn kop en als kopper is ook Klose een ietwat beter).
heeft ook een beter fysiek en meer kracht, wat een taktiek kan zijn om de Italianen snel onder druk te zetten, wetende dat die twee dagen minder rust gehad hebben én een lange wedstrijd moesten spelen...
Ikzelf zou gokken op Klose, maar Löw heeft gewoon twee goede opties die beide veel voordelen bieden... Hooguit moet hij ook hopen dat de stemming in het team goed blijft, beide spitsen zullen ook zeker erop azen te mogen spelen en Gomez was ook allerminst gelukkig dat hij er tegen griekenland naast stond.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Hij zegt ook dat het noemenswaardig is, niet voorspellendJoosie200 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:58:
En Spanje heeft nog nooit Frankrijk op een groot toernooi verslagen. Oh wacht, daar is sinds dit jaar verandering in gekomen.
Ik denk en hoop op Duitsland. Maar la palla è rotonda
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Rotterdam
Je hebt Italië - Engeland niet gezien?
ITA-ENG was (samen met SPA-IRE) de wedstrijd met de meeste schoten op doel, waarvan 83% voor Italië.
[ Voor 80% gewijzigd door kenneth op 27-06-2012 17:49 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
nuja, ook Italie kan het spaanse spel ontregelen, maar dat konden zelfs de Portugezen en de Kroaten, wat dat betreft vind ik de spanjaarden best tegenvallen, die lijken geen wedstrijden te kunnen maken en komen enkel tot hun spel tegen zwakke landen als Ierland of een flets Frankijk...tweaker2010 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:41:
Italië speelt dit toernooi idd erg aanvallend en gedurfd voetbal dus ze verdienen het wel. Maar Duitsland in vorm lijkt me het enige land dat Spanje van de EK titel af kan houden, dus ik hoop dat Duitsland van Italië wint.
het zou best kunnen zijn dat de wedstrijd DUI-ITA de beste en leukste wedstrijd van het teornooi gaat worden, zoals ik bv ook SPA-DUI in 2010 meer van een finale vond hebben met twee teams die wilden aanvallen en het spel maken (waarbij de duitsers toen het slechtsete van het hele toernooi speelden en de spanjaarden juist hun beste wedstrijd speelden)..
en in 2006 was de halve finale DUI-ITA ook gewoon een erg spannende en enerverende partij
Johann Sebastian Bach
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Go Germany

[ Voor 7% gewijzigd door Hironshy op 28-06-2012 20:29 ]
Eens dit Duitsland vind ik een sympathiek team.Hironshy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:28:
Ik ben 100% voor Duitsland na de uitschakeling van Oranje. Duitsland speelt leuk voetbal en heeft genoeg talenten lopen om ook verdiend de beker te winnen.
Go Germany![]()
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Helemaal in tegenstelling tot het Duitse elftaltweaker2010 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:42:
Mooi zoals die Italianen hun volkslied meezingen... elke keer weer kippenvel

En de Italianen laten een lesje 101 zien qua druk zetten/jagen
[ Voor 87% gewijzigd door Joosie200 op 28-06-2012 20:54 ]
Duitsland begint iig sterk, Italie speelt vooral de lange bal.
[ Voor 39% gewijzigd door Joosie200 op 28-06-2012 21:07 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 28-06-2012 21:07 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik hoop 120Hironshy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:09:
Beide teams spelen mooi aanvallend voetbal. Wordt echt smullen 90minuten lang
2-2 na 90 minuten, en dan Duitsland in de laatste seconden van de tweede verlenging..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Maar hij trekt z'n shirt uit, dat mag toch niet?
The devil is in the details.
Ik voorzie nog een goal van Mario en dat hij dan weer shirt uittrekt
[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 28-06-2012 21:25 ]
Klopt, gele kaartHahn schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:23:
Grr, ik zie hier 2-0 staan en 5 seconden later begint pas de aanval op m'n stream
Maar hij trekt z'n shirt uit, dat mag toch niet?
Als je voor rust de 2-1 krijgt en Balotelli per ongeluk nog een keer geel pakt.. Dan heb je het goed gedaan
[ Voor 45% gewijzigd door RedHat op 28-06-2012 21:24 ]
QFT.. het heeft een reden waarom Prandelli hem er mooi in laat. En dat toont ie vanavond maar fijntjes aanKoppenSneller schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:24:
Wat. Een. Baas.

[ Voor 32% gewijzigd door Joosie200 op 28-06-2012 21:26 ]
Zo lijkt de Oranje verdediging niet eens zo slecht
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je moet er toch niet aan denken dat Balotelli bij een evt 2e gele kaart geschorst wordt voor de finale.
Nee man..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vw74ar-9n5Y]
Enfin..

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat zou hem wel de schlemiel van de avond maken haha, eerst man of the match en dan zo de finale moeten missenRoyz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:28:
Ik zie Ballotelli wel een 2e gele kaart pakken en zo de finale missen

Verwijderd
idd, italie moet wel waakzaam blijven. nog eentje er in voor de totale demoralisatie van dld zou mooi zijn.Hironshy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:28:
Denk dat Duitsland wel rustig blijft en niet in paniek raakt. En dan op zijn Duits laatste 10min er 2-2 van maken
Wellicht moet zijn coach hem voor de veiligheid maar alvast een publiekswissel geven...Joosie200 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:29:
[...]
Dat zou hem wel de schlemiel van de avond maken haha, eerst man of the match en dan zo de finale moeten missen
die reactie van Neuer ook; hij stond stomverbaasd met zijn arm in de lucht
[ Voor 13% gewijzigd door silmaril8 op 28-06-2012 21:33 ]
Daar ben ik het wel mee eens. Di Natale wil er ook nog wel eentje maken.Fiber schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:30:
[...]
Wellicht moet zijn coach hem voor de veiligheid maar alvast een publiekswissel geven...![]()
![]()
Verwijderd
Geel of niet, hij maakt wel even een statement hier. Wat zou het toch fijn zijn als 'onze' spitsen hun kansen zo goed konden benutten als deze man dat doet.Joosie200 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:29:
[...]
Dat zou hem wel de schlemiel van de avond maken haha, eerst man of the match en dan zo de finale moeten missen
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Oh absoluut. Daarom snap ik die hele ophef rondom Balotelli ook niet. So what dat ie een attitude heeft van hier tot Gunder? Als spits doet ie wat ie moet doen en goed ook. Fraai doelpunten verzilveren! Aan zo'n type kan een heel elftal zich makkelijk optrekken, al hebben ze daar Pirlo/Buffon ook nog voor.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:33:
[...]
Geel of niet, hij maakt wel even een statement hier. Wat zou het toch fijn zijn als 'onze' spitsen hun kansen zo goed konden benutten als deze man dat doet.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Was dat niet Cassano?Joosie200 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:07:
De schlemiel doet het weer hoorWel door een assist van Pirlo, maar toch
Wat is dat de laatste tijd met het ophemelen van Pirlo dat hem zelfs assists worden toegeschreven?
Tijd rekken dacht ik.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:36:
waarom eigenlijk een kaart voor shirt uittrekken? wordt dat als onsportief gezien?

[ Voor 64% gewijzigd door Joosie200 op 28-06-2012 21:38 ]
De regel herhalen is niet hetzelfde als hem uitleggenJoosie200 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:37:
Shirtje trekken of shirtje uittrekken = geel. Easy as dell.. such are the rules.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Volgens mij heeft dat normaliter ook met shirtsponsors te maken. Al heeft dat bij dit EK natuurlijk minder invloed.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:36:
waarom eigenlijk een kaart voor shirt uittrekken? wordt dat als onsportief gezien?
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Goed dan.. even googlen et voilakenneth schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:37:
[...]
De regel herhalen is niet hetzelfde als hem uitleggen
Bron"In het belang van het hooghouden van de discipline, heeft het bestuur besloten dat van nu af aan, zulke praktijken verboden zijn tijdens een wedstrijd", aldus de officiële verklaring, die de FIFA opstelde tijdens de vergadering in Parijs."
Kroos speelde toen niet en Duitsland doet nu bijna niets via rechts. Perez laat het mooi zien.Fiber schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:39:
Is dit datzelfde Duitsland waartegen Nederland kansloos was? Dat moeiteloos de groep met 9 punten won? Dat de Grieken van de mat speelde in de kwartfinale? Dat 5 dagen rust heeft gehad?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Sluik-reclame voor adidas...

Beat you to it
Afijn.. typisch hoe het zo kan veranderen. Rusland net zo.. wist met 4-1 te winnen, maar die laatste wedstrijd deed ze de das om. DLD, glansrijk de poule door en zie ze nu. Of zag Spanje dan geen potten breken gisteren tegen Portugal. Tja.. waar het hem in zit? Joost mag het weten

Go Italië.
Een hele rij microsoft certificeringen.
tweedescherm.nl staat 't eerste doelpunt op. Tweede zal wel snel volgenKain_niaK schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:45:
Waar online kan ik de twee doelpunten van de wedstrijd zien. Ik heb ze net gemist.
Die pass was ook wel netjes trouwens...@r!k schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:45:
Die tweede goal van Balotelli, wat een heerlijk schot was dat zeg.
Go Italië.
Ja dat vroeg ik me zelf ook afFiber schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:39:
Is dit datzelfde Duitsland waartegen Nederland kansloos was? Dat moeiteloos de groep met 9 punten won? Dat de Grieken van de mat speelde in de kwartfinale? Dat 5 dagen rust heeft gehad?
In tegenstelling tot Italie die echt 100% moest inzetten tijdens de 120min+penalty om net van Engeland te kunnen wint. Ze zitten in battle mode zullen we maar zeggen