Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen (multi-tab), HD streamen, gamen (CS 1.6 en hoger, Minecraft en eventueel de recentere FPS en RTS games. Hoeft niet op max draaien, maar zou wel een hd scherm willen. Framerate is belangrijk.) en daarbuiten vlot kunnen multi-tasken met standaard Office progs. Gebruik van pokertracking software. Ook HD films kijken en bladeren tussen foto's zonder haperen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum € 850, incl. verzending naar België.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel muis en toetsenbord qua hardware. OS en Office pakket heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. AMD systeem heb ik wel nog niet gehad, dus het moet echt duidelijk de betere/goedkopere optie zijn eer ik deze richting uitga.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als er gelijkaardige systemen bestaan met een lager geluidsniveau is dat mooi meegenomen, maar geen must. Verder lijkt het wat overkill, maar dat is met oog op de toekomst.
Aanvullend:
Ik ben deze samenstelling bekomen met behulp van iemand op het 9lives forum. Hier en daar wat aangepast en speakers + HDMI kabel toegevoegd. Dit komt uit op € 845 bij Afuture, incl. verzending. De BBG van mei heb ik reeds doorgenomen.
EDIT: Overclocken ben ik niet van plan.
EDIT 2: Ik kan indien nodig wachten tot september als er noemenswaardige verbeteringen of prijsdalingen in het vooruitzicht zijn.
EDIT 3: Excuses voor verkeerde topic titel, dit is wellicht eerder een mid-range dan budget systeem.
Browsen (multi-tab), HD streamen, gamen (CS 1.6 en hoger, Minecraft en eventueel de recentere FPS en RTS games. Hoeft niet op max draaien, maar zou wel een hd scherm willen. Framerate is belangrijk.) en daarbuiten vlot kunnen multi-tasken met standaard Office progs. Gebruik van pokertracking software. Ook HD films kijken en bladeren tussen foto's zonder haperen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum € 850, incl. verzending naar België.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel muis en toetsenbord qua hardware. OS en Office pakket heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB | € 62,35 | € 62,35 |
| 1 | Samsung S22B300H | € 107,48 | € 107,48 |
| 1 | LG GH22NS70 Zwart | € 15,41 | € 15,41 |
| 1 | BitFenix Merc Alpha | € 32,70 | € 32,70 |
| 1 | Genius SP-U150X | € 10,90 | € 10,90 |
| 1 | Delock HDMI 1.4 Cable male/male 2.0M | € 8,85 | € 8,85 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 56,50 | € 56,50 |
| 1 | Samsung 830 series 64GB | € 63,99 | € 63,99 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 27,82 | € 27,82 |
| 1 | Sapphire HD 6870 1G GDDR5 Dirt3 Edition | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Asrock H77 Pro4/MVP | € 80,49 | € 80,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 787,49 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. AMD systeem heb ik wel nog niet gehad, dus het moet echt duidelijk de betere/goedkopere optie zijn eer ik deze richting uitga.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als er gelijkaardige systemen bestaan met een lager geluidsniveau is dat mooi meegenomen, maar geen must. Verder lijkt het wat overkill, maar dat is met oog op de toekomst.
Aanvullend:
Ik ben deze samenstelling bekomen met behulp van iemand op het 9lives forum. Hier en daar wat aangepast en speakers + HDMI kabel toegevoegd. Dit komt uit op € 845 bij Afuture, incl. verzending. De BBG van mei heb ik reeds doorgenomen.
EDIT: Overclocken ben ik niet van plan.
EDIT 2: Ik kan indien nodig wachten tot september als er noemenswaardige verbeteringen of prijsdalingen in het vooruitzicht zijn.
EDIT 3: Excuses voor verkeerde topic titel, dit is wellicht eerder een mid-range dan budget systeem.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 02:34 . Reden: aanvullende info ]