Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:33
Hallo iedereen op Tweakers,

Ik ben op zoek naar een android 4.0 telefoon (mag ook lager zijn met upgrade mogelijkheid, maar liever niet). Ik verwacht er niet teveel van. Ik wil er gewoon mee kunnen internetten, whatsappen en af en toe een spelletje spelen. (En natuurlijk telefoneren en sms'en, maar dat spreekt voor zicht.) Daarom liever geen telefoon boven de 200 euro.

Ik heb al de LG Optimus L3 en L5 bekeken en dat leken mij redelijke telefoons, maar ik oordeel soms te snel. Daarom ook de vraag aan jullie welke telefoon zouden jullie mij aanraden?

Met vriendelijke groeten,
Mitchell

Xiaomi Mi8 128GB

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:23

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Heb je al in de Pricewatch gekeken zoals ook staat in Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum ;) Daar zie ik een paar toestellen staan die ook aan je eisen voldoen.

You've mistaken me for someone who really cares.

• Sigis
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-09 11:50
De Alcatel OT995 kost onder 200 euro.
Motorola Defy +, leuk toestel, water en stofdicht, ruggidized, maar ik denk geen upgrade naar ICS.
Als je van een klein scherm houdt: Xperia Ray.
De L5 heb ik nog niet gebruikt, maar lijkt me ook niet slecht.

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06:43
HTC Desire C, net nieuw android 4

• Mitchell
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:37:
Heb je al in de Pricewatch gekeken zoals ook staat in Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum ;) Daar zie ik een paar toestellen staan die ook aan je eisen voldoen.
Dat heb ik natuurlijk gedaan. Daaruit kwamen ook de L3 en de L5.
quote:
Sigis schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:36:
Motorola Defy +, leuk toestel, water en stofdicht, ruggidized, maar ik denk geen upgrade naar ICS.
De Alcatel ziet er inderdaad erg goed uit. Dankjewel voor die tip.
Als ik de Defy en de ray met elkaar vergelijk valt het me op dat ze beide aan elkaar gewaagd zijn dus verbaasd het me dat de Defy niet upgrade-able zou zijn naar ICS.

Dankjewel voor je tips!

Xiaomi Mi8 128GB

• Mitchell
quote:
HyperTrophy schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:04:
HTC Desire C, net nieuw android 4
Die telefoon is vergeleken met de andere telefoons die je kunt krijgen voor die prijs erg slecht. De clockrate bijvoorbeeld is maar 600MHz terwijl de hierboven aangeraden telefoons op 1Ghz of hoger zitten. Verder ben ik geen fan van HTC. Alsnog bedankt voor de tip.

Xiaomi Mi8 128GB

• BeArt
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-09 21:14
quote:
Mitch377 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:10:
[...]

Die telefoon is vergeleken met de andere telefoons die je kunt krijgen voor die prijs erg slecht. De clockrate bijvoorbeeld is maar 600MHz terwijl de hierboven aangeraden telefoons op 1Ghz of hoger zitten. Verder ben ik geen fan van HTC. Alsnog bedankt voor de tip.
Nog ergens "geen fan" van?
Anders kunnen we wel bezig blijven ....

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06:43
quote:
Mitch377 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:10:
[...]

gezien de spelletjes die ermee gespeeld worden, en de apps die gedraaid zijn, vind ik de desire C met zijn 600MHz niet traag, schokkerig of vervelend besturen.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:57
Bij de Desire C is het bijna dezelfde processor als in de vorige generatie telefoons. Alleen de grafische chip is verbeterd met waarschijnlijk een hogere clocksnelheid. Daarnaast is het een S1 Snapdragon, welke op het 65nm procedé gebakken is.

In de Alcatel OT-995 (Ultra?) zit echter een Snapdragon S2 processor. Deze is op het 45nm procedé gebakken en dus energiezuiniger en zeer waarschijnlijk sneller. Daarnaast draait die telefoon op 1.4GHz ten opzichte van de 600MHz van de Desire C. Ook heeft deze de Adreno 205 in plaats van de 200, welke een stuk sneller is!

Dus als je budget alleen een single core toelaat, wat opzich geen ramp is, zou ik wel gaan kijken naar een nieuwere Snapdragon en geen oudere zoals in de Desire C.

• Sigis
quote:
Mitch377 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:08:
[...]

De Alcatel ziet er inderdaad erg goed uit. Dankjewel voor die tip.
Als ik de Defy en de ray met elkaar vergelijk valt het me op dat ze beide aan elkaar gewaagd zijn dus verbaasd het me dat de Defy niet upgrade-able zou zijn naar ICS.

Dankjewel voor je tips!
Kleine update, als ik het goed begrijp is er al een ICS upgrade komt voor de Defy+, maar dat zou ik nog eens checken als je daarin geïnteresseeerd bent.

Eer lijk gezegd gaat mijn voorkeur onder de 200 euro uit naar de Alcatel. Die zou ik zelf kopen als ik een nieuw toestel zocht onder 200 euro.

• Mitchell
quote:
BeArt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:13:
[...]

Nog ergens "geen fan" van?
Anders kunnen we wel bezig blijven ....
Nee, behalve Apple dan. Maar dat kan ik toch niet betalen met mijn budget. Hahaha.
quote:
alex3305 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:27:
Bij de Desire C is het bijna dezelfde processor als in de vorige generatie telefoons. Alleen de grafische chip is verbeterd met waarschijnlijk een hogere clocksnelheid. Daarnaast is het een S1 Snapdragon, welke op het 65nm procedé gebakken is.

In de Alcatel OT-995 (Ultra?) zit echter een Snapdragon S2 processor. Deze is op het 45nm procedé gebakken en dus energiezuiniger en zeer waarschijnlijk sneller. Daarnaast draait die telefoon op 1.4GHz ten opzichte van de 600MHz van de Desire C. Ook heeft deze de Adreno 205 in plaats van de 200, welke een stuk sneller is!

Dus als je budget alleen een single core toelaat, wat opzich geen ramp is, zou ik wel gaan kijken naar een nieuwere Snapdragon en geen oudere zoals in de Desire C.
Dankjewel voor deze duidelijke uitleg. Hier heb ik heel veel aan. Nog een reden om geen HTC te halen.
quote:
Sigis schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:28:
[...]

Kleine update, als ik het goed begrijp is er al een ICS upgrade komt voor de Defy+, maar dat zou ik nog eens checken als je daarin geïnteresseeerd bent.

Eer lijk gezegd gaat mijn voorkeur onder de 200 euro uit naar de Alcatel. Die zou ik zelf kopen als ik een nieuw toestel zocht onder 200 euro.
Ik ben het met je eens. Dat wat je krijgt is, als je kijkt naar de prijs, is erg veel. Mijn voorkeur gaat nu steeds meer uit naar die telefoon.

Xiaomi Mi8 128GB

• Bastard
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-09 09:54
sony experia u, net boven je budget (230e) maar wel een erg leuk toestel voor het geld.

Bastard wijzigde deze reactie 18-06-2012 16:12 (4%)

• Sigis
quote:
KAdrifter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:12:
sony experia u, net boven je budget (230e) maar wel een erg leuk toestel voor het geld.
Goede optie als je nog wat meer budget kan vrijmaken.

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-09 20:54

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Sigis schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:36:
Mijn moeder had een defy, ding viel 1 keer op het scherm, gebroken.
Is nauwelijks vervangbaar door het rare scherm.

#vote

• Mitchell
quote:
kristan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:44:
[...]

Mijn moeder had een defy, ding viel 1 keer op het scherm, gebroken.
Is nauwelijks vervangbaar door het rare scherm.
Dat is wat minder... Terwijl hij er toch stevig uit ziet.

Xiaomi Mi8 128GB

• JanRispens
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
2e hands Galaxy S. Zijn volop te vinden (net mijn eigen verkocht) vanwege de overstap naar S3. Eenvoudig te flashen naar 4.0 als je dat perse wil en is een bewezen goede telefoon. Een goede is te vinden voor minder dan € 150.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Mitch377 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:05:
[...]

Hij is stevig, het scherm kan niet krassen, maar wel totaal kapot, gewoon erg broos dus :o

Iets als de Samsung galaxy reeks kan dat wel allemaal, maar een defy neem je niet om het design, dat ziet er niet uit, een samsung zien er relatief mooi uit. Meeste wel 2.3, geen ICS

Een Windows Phone als de LG Optimus 7, Samsung Omnia 7 of W, Nokia Lumia 610 kunnen wel, Windows Phone toestellen hebben een prima market, erg snel, goede browser.
Maar geen ICS dus.

Ik ben ook geen apple fan, maar die dingen werken gewoon altijd prima, van de iPad tot de Mac Pro.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 20-06-2012 09:28 (47%)

#vote

• Mitchell
quote:
kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Hij is stevig, het scherm kan niet krassen, maar wel totaal kapot, gewoon erg broos dus :o

Iets als de Samsung galaxy reeks kan dat wel allemaal, maar een defy neem je niet om het design, dat ziet er niet uit, een samsung zien er relatief mooi uit. Meeste wel 2.3, geen ICS

Een Windows Phone als de LG Optimus 7, Samsung Omnia 7 of W, Nokia Lumia 610 kunnen wel, Windows Phone toestellen hebben een prima market, erg snel, goede browser.
Maar geen ICS dus.

Ik ben ook geen apple fan, maar die dingen werken gewoon altijd prima, van de iPad tot de Mac Pro.
Ik zou best een iPhone willen nemen als het niet iets van Apple was en het niet zo ongelofelijk veel zou kosten.
Van het windows mobiele besturingssysteem ben ik al helemaal geen fan. Daarom zoek ik ook een android telefoon. Ik heb de LG Optimus 7 wel even bekeken en de specs zelf, voor de prijs, zijn erg goed. Helaas zit er dan weer windows op.

Xiaomi Mi8 128GB

• Sigis
quote:
[...]

Hoezo? Dat is conform de redelijke verwachting die je van het product mag hebben. Het blijft wel glas.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Sigis schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Hoezo? Dat is conform de redelijke verwachting die je van het product mag hebben. Het blijft wel glas.
Gorilla Glass, "unbreakable"

#vote

• Jchan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-01-2018
quote:
[...]

Gorilla glass is voor mij toch echt een must. Ik heb nu goedkoop samsung troep (samsung galaxy gio normale prijs rond 130eu). Voelt zeer cheap en plasticky. Het scherm is dan wel niet zo breekbaar, maar voelt zeer fragiel aan als ik er een beetje meer druk op uitoefen. Het ding is sloom. Kan er mee whatsappen, maar meer dan dat is gewoon een frustrerende ervaring. Daarom doe ik nu ook niet meer zoveel met mijn telefoon. Mijn advies is daarom dat je beter wat meer kan besteden voor een degelijke telefoon, dan voor eentje die je nauwelijks meer gaat gebruiken.

De telefoon die het meest waar voor je budget biedt is volgens mij de Meizu MX (mits je er een kan kopen). Refurbished kost ie rond de 200eu. Normaal 250eu. Daar krijg je een dual core exynos proc voor (zelfde als SGS2). Met gorilla glass, 16gb opslag ingebouwd, 640x960 scherm. Draait op een skinned ICS en binnenkort stock ICS beschikbaar. Ik verwachtte eigenlijk goedkoop chinese troep, totdat ik er een in m'n hand heb gehad in de Meizu store. Het voelde zeer degelijk en goed afgewerkt. Des te meer mijn verbazing dat het voor die prijs mogelijk was.

Binnenkort ook de quad core versie beschikbaar (SGS3 proc). Instapversie met 32gb kost zo'n 310eu. Hopelijk kan ik er nog een scoren voordat ik Hong Kong verlaat.

• Sigis
Ik blijf toch bij de Alcatel OT-995 voor een nieuw toestel onde 200 euro.

• rinusnl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
quote:
Sigis schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Goede optie als je nog wat meer budget kan vrijmaken.
http://www.pdashop.nl/pro...ia-u-black-white-cap.html

bij pdashop is die in de aanbieding, 220 euro ;)

rinusnl wijzigde deze reactie 25-06-2012 14:12 (20%)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 04:23
quote:
Sigis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:49:
Ik blijf toch bij de Alcatel OT-995 voor een nieuw toestel onde 200 euro.
Vanaf a.s. vrijdag t/m zondag 1 juli bij Albert Heijn 179 euro, simlockvrij :

http://www.ah.nl/garagesale

• Mitchell
quote:
Jchan schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:53:
[...]

Gorilla glass is voor mij toch echt een must. Ik heb nu goedkoop samsung troep (samsung galaxy gio normale prijs rond 130eu). Voelt zeer cheap en plasticky. Het scherm is dan wel niet zo breekbaar, maar voelt zeer fragiel aan als ik er een beetje meer druk op uitoefen. Het ding is sloom. Kan er mee whatsappen, maar meer dan dat is gewoon een frustrerende ervaring. Daarom doe ik nu ook niet meer zoveel met mijn telefoon. Mijn advies is daarom dat je beter wat meer kan besteden voor een degelijke telefoon, dan voor eentje die je nauwelijks meer gaat gebruiken.

De telefoon die het meest waar voor je budget biedt is volgens mij de Meizu MX (mits je er een kan kopen). Refurbished kost ie rond de 200eu. Normaal 250eu. Daar krijg je een dual core exynos proc voor (zelfde als SGS2). Met gorilla glass, 16gb opslag ingebouwd, 640x960 scherm. Draait op een skinned ICS en binnenkort stock ICS beschikbaar. Ik verwachtte eigenlijk goedkoop chinese troep, totdat ik er een in m'n hand heb gehad in de Meizu store. Het voelde zeer degelijk en goed afgewerkt. Des te meer mijn verbazing dat het voor die prijs mogelijk was.

Binnenkort ook de quad core versie beschikbaar (SGS3 proc). Instapversie met 32gb kost zo'n 310eu. Hopelijk kan ik er nog een scoren voordat ik Hong Kong verlaat.
Ik heb de review bekeken van engadget en wow, dat is echt een awesome telefoon.

Xiaomi Mi8 128GB

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-09 21:27
Gebruik zelf nu 2 weken de optimus l3. Voorheen een nokia e51.
Zeer tevreden:
+ reageert lekker soepel (mede door lage resolutie denk ik)
+ redelijke hoeveelheid intern geheugen
+ standaard koptelefoon aansluiting
- geen standaard mini-usb aansluiting
- resolutie scherm aan lage kant
- foto's vrij kleurloos

edit: oh ja, 80 euro (100 euro - 20 euro terug via lg)

Bulldock wijzigde deze reactie 26-06-2012 20:08 (8%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True