Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ps/2 muis niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn ps/2 muis, en heb al vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit. gisteren starte ik mijn pc op, en de muis stond wel in beed, maar werkte niet, de linker rechter en scrolwiel deden het allemaal niet. ik heb geprobeerd om hem opnieuw aan te sluiten, andere muizen op de pc aan te sluiten, maar dat mocht niet baten. het ligt dus niet aan de muis. ook als je de computer opstart zonder de kabel er in, laat hij de muis nog steeds zien. op een games site kwam ik er achter dat de computer de muis nog wel registreerd, omdat de muis prescies op de naam van en spelletje stond, en deze rood werd, en er screenshots van kwamen, dit doet die site normaal ook als je met je muis over een spellennaam gaat(www.funnygames.nl). ik heb gekeken bij het confirugatie scherm, bij randapperatuur, maar daar staat geen muis bij. ook heb ik geprobeerd om de muis er eerst uit te halen, dan de pc op te starten, en de muis er in te doen om te kijken of de pc de muis detecteerd, dit bleek niet het geval te zijn. ook heb ik het in veilige modus geprobeerd, maar ook hier werkte de muis niet. ik heb echt geen idee meer, en hoop daarom dat jullie nog wel iets kunnen bedenken, alvast bedankt.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ps2 is die oude groene aansluiting he, geen usb wat je bedoelt. Je moet even bij de pinnetjes kijken of er niet 1 afgebroken / verbogen is. Je kunt je ook nog vergist hebben en de muis in de paarse (toetsenbord) aansluiting hebben gestoken.
je hebt niet ergens een usb muis liggen?
Anders: pricewatch: Logitech RX250 (Zwart)

Ps2 is wel inmiddels zo hopeloos achterhaald dat het niet meer loont om te repareren, voor een tientje heb je een nagelnieuwe usb muis.

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Jij zegt dat je de aanwijzer in Windows wel ziet, die zie je namelijk altijd, ook als er geen muis aangesloten is. Dus software is het probleem ook niet. Ook omdat je zegt andere muizen te hebben geprobeerd (allemaal ps2) denk ik dat jou PS2 poort defect is.

Probeer het volgende
1. Check alle aansluitingen nog 1 keer
2. Check je muis op een andere PC

Werkt de Muis wel op de andere PC? dan heb je nog 3 mogelijkheden. (Defecte PS2 poort van je PC dus)
1. Als je garantie hebt, het moederbord of hele PC terug voor RMA (afhankelijk of je de PC zelf gebouwd hebt of niet)
2. USB muis kopen.
3. Als je echt deze muis wilt gebruiken, kan je ook een PS2 naar USB verloopkabletje kopen.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Heb je de pc ook opnieuw opgestart als je de PS/2 stekker er opnieuw insteekt.?

Naar mijn weten checkt de bios / Windows bij het opstarten of er een PS/2 device aanwezig is.
Zo niet, dan laat hij deze op een later stadium ook niet meer in.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Mr-Beamer schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:50:
Heb je de pc ook opnieuw opgestart als je de PS/2 stekker er opnieuw insteekt.?
Ik hoop het niet voor Timo27, PS2 aansluiten terwijl de computer aan staat kan kortsluiting veroorzaken, dat is ook 1 van de redenen dat men van PS2 af is gestapt! Bij deze dan ook een waarschuwing!!!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Verwijderd

Topicstarter
discussie mag gesloten worden, heb toch maar gewoon een nieuwe usb-muis gekocht, en die werkt prima. toch bedankt voor de moeite.
Pagina: 1