YouTube audio probleem (lage kwaliteit met Flash)

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ten eerste: ik weet niet zo goed in welk forum dit probleem thuishoort.
Aangezien het een audioprobleem is heb ik hem maar hier gepost :)

Ik heb sinds enkele tijd last van hele lage audiokwaliteit bij het afspelen van muziek via YouTube. Nu weet ik dat de audiokwaliteit van YouTube sowieso al erg matig is, maar de laatste tijd is het nog een stuk slechter dan voorheen. Ik hoor gewoon enorm veel ruis/kraken tijdens het afspelen van (elektronische) muziek.

Het gekke is dat het probleem zich niet voordoet als ik hetzelfde nummer afspeel met de nieuwe HTML5 videospeler van YouTube. Dat lijkt er op te duiden dat het probleem bij Flash ligt. Helaas is slechts een klein deel van alle YouTube video's beschikbaar met HTML5 codec, dit lost het probleem dus niet op.

Als voorbeeld zie deze video: Planet Funk - Chase the Sun, dit nummer klinkt een heel stuk beter als ik het HTML5 testprogramma aanzet op YouTube (klik hier om dat te doen). Bij dat nummer valt het nog mee hoe slecht te kwaliteit is als ik Flash gebruik (al is hij dus veel beter met de HTML5 player), maar dit nummer is echt niet om aan te horen: Zonderling - Sonderling met Flash.

Wanneer ik FLACjes afspeel met Foobar2000 is de audiokwaliteit trouwens echt prima. Het probleem ligt dus niet bij mijn boxen. Iemand die mij kan helpen met dit probleem? Of heeft YouTube misschien recent (3-4 weken terug) een wijziging doorgevoerd m.b.t. de audio onder video's?

Browser: Google Chrome 19.0.1084.56
Flash: 11.3.300.257