Toon posts:

AMD Thunderbird 900 core vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kan mij iemand iets vertellen over deze core van mijn Thunderbird 900.
Op de core staat:
A900AMT3B
AFFA92083330405
1999

Ik heb al bij nieuws van GoT gekeken van die core dingen, maar die van mij staat er niet tussen. Ik wilde graag weten tot hoever deze nu geclockt kan worden.
Wat ander informatie is ook welkom over deze Athlon TB. :?

Verwijderd

op www.overclockers.com vind je een uitgebreide cpu database met overklok resulten, check die site ff!

Verwijderd

dit staat bij zon nieuwstopic over "overclockbaarheid van athlons bepalen" ofzo:
-------------------------------------------
De eerste letter geeft de processorfamilie aan.
In dit geval A = Athlon.
De daarna volgende cijfers geven de snelheid van de CPU aan. In dit geval 0800 = 800 MHz.
De letter daarna geeft de uitvoering van de CPU aan: M = Slot A, A = Socket A.
De letter daarna geeft het gebruikte voltage aan: S = 1.5V, U = 1.6V, P = 1.7V, N = 1.8V.
De letter daarna geeft de maximale CPU-temperatuur aan: Q = 60 °C, X = 65 °C, R = 70 °C, Y = 75 °C, T = 90 °C.
Het daarna volgende cijfer geeft de grootte van de L2 cache aan: 1 = 64 kb, 2 = 128 kb, 3 = 256 kb, 4 = 512 kb, 5 = 1 MB, 6 = 2 MB, 7 = 4 MB, 8 = 8 MB.
De laatste letter geeft de gebruikte FSB aan: A = 133 MHz, B = 200 MHz, C = 266 MHz.
Even voor de duidelijkheid: alle huidige Socket A Thunderbirds gebruiken een voltage van 1,7 V, hebben een max. temperatuur van 90 °C, hebben 256 kb cache en maken gebruik van een 200 MHz FSB. Alle nieuwe Socket A Thunderbirds hebben dus een code in de vorm: AxxxxAPT3B.

Verwijderd

Op www.athlonoc.com staan stepping codes.

Verwijderd

hehe, de link werkt niet!

Verwijderd

ja maar volgens mij stond daar de AFFA niet bij (staan geen 900mhz dingetjes tussen namelijk)
Pagina: 1