Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 00:03
Ik heb een pc samengesteld en laten bouwen, alleen een ssd heb ik laten monteren, de 2 HDD's heb ik zelf erin gezet, de kabeltjes waren op mijn verzoek al gemonteerd, schijven inschuiven, aansluiten en klaar.

Nu deed zich het vreemde voor dat 1 van de HDD's geen vaste schijf was maar verwijderbaar.(via hardware en media veilig verwijderen was hij zichtbaar) . Nu heeft mijn kast een sata docking station, als ik daar een schijf in leg, dan spint hij wel op maar zie ik 'm niet in Windows. Ik kreeg toen het vermoeden dat 2 sata kabeltjes omgedraaid zaten op het moederbord, ik heb ze omgezet. Nu is de HDD een vaste schijf geworden, dus dat is opgelost, maar de schijf in het docking station is ook nog steeds een vaste schijf. Dit terwijl hij nu op de poort zit aangesloten waar eerst de HDD opzat die verwijderbaar was.
Ik wil de schijven in het docking station verwijderbaar hebben, het moet mogelijk zijn, maar waar gaat het fout? Ik heb de manual van het moederbord al proberen door te nemen ( http://dlcdnet.asus.com/p...V_LE/E7257_P8Z77-V_LE.pdf pagina 2-21) maar daar kom ik niet uit de sata poorten. Er worden er zes beschreven terwijl er toch echt 7 opzitten. Het docking station is aangesloten op de satapoort met de afwijkende blauwe kleur, naast de 2 6GB poorten. Op de een van de 6 GB poorten zit de SDD en de 2 HDD's en DVD drive zitten op een 3 GB poort.

Windows 7 sp1 64 bit
Asus P8Z77-V LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-06 20:58

M2M

medicijnman

Is er geen hotswap mogelijkheid in te stellen in de bios?

En is niet een van de SATA poorten geshared met de E-sata poort?

[ Voor 37% gewijzigd door M2M op 17-06-2012 15:42 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 00:03
de manual is wat verwarrend, de sata poorten staan dus wel alle 7 genoemd, alleen niet bij elkaar. Waar het docking station opzit is de SATA 6G/e1 en die is alleen voor data opslag. Dus dat is inderdaad een E-sata poort. In de bios moet het aanstaan want als ik een interne schijf op die poort aansluit is hij wel verwijderbaar, maar de schijf in het docking station niet. Zou het iets met een kabel te maken kunnen hebben? Dat ze op het docking station een verkeerde SATA kabel hebben aangesloten? Lijkt mij onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit.