Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Ik heb een Synology DS211J met daarop geïnstalleerd DSM4.0-2198.

Sinds kort het volgende probleem: Ik draai photostudio, en door dat te installeren maakt hij automatisch een "photo" directory aan waar je dan vervolgens je foto's in kunt zetten.

Nou heb ik recentelijk in wat instellingen zitten rommelen omdat bleek dat per ongeluk een paar mappen als openbaar stonden ingesteld. Sinds ik dat heb gedaan werkt de photostation weer naar behoren (eerst inloggen, en daarna krijg ik alle foto's correct te zien), maar is de "photo" map verdwenen!

De foto's zijn dus niet verdwenen, want ik kan ze via photostation nog gewoon zien. Het lijkt er op dat de map wel bestaat, maar dat ik hem gewoon niet meer te zien krijg. Als netwerkschijf is de map ook onbereikbaar via internet explorer.

Iemand een idee hoe ik dit weer herstel?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
niemand? :(

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 16:26
Heb je misschien de rechten op de map aangepast en je eigen rechten verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Inderdaad effe als admin inloggen, en dan de rechten op de gedeelde mappen even goed instellen... Grote kan dat het zo op te lossen is.
Heb het op mijn DS411+ II en mijn DS221j ook wel eens. Ik heb het standaard admin account uitgeschakeld en in de plaats daarvan een ander account met admin rechten aangemaakt. Als ik nu een package installeer zoals bv Photostation, dan kan ik als (surrogaat) admin de aangemaakte map 'photo' standaard niet zien in Filestation. Ik moet eerst instellen dat ik op die nieuwe map lees en schrijfrechten heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Helaas, zo makkelijk als dat is het niet opgelost.

"admin" en mijn eigen account hebben gewoon toegangsrechten tot de map, alleen komt hij toch niet tevoorschijn.

Iemand nog een idee? Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met het in/uitschakelen van de personal photostation, want in "home" staat wel een "photo" directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Ik dacht ik zal de oplossing nog even met jullie delen, ik heb de oplossing gekregen via de site van synology, waar je technische ondersteuning kunt krijgen. Keurig snel en goed geholpen.

Het schijnt dus dat account "admin" ook onderdeel is van de "users" group. "users" had geen toegang tot de photo schijf, maar dat kon in mijn beleving niet uit maken omdat dat voor mij ook niet de bedoeling was. Het schijnt dus dat als de group "users" geen toegang heeft tot een map, het "admin" account dit ook niet heeft.

Pagina: 1