Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe SSD te configureren op een Acer Ultrabook (M3-581TG)

Pagina: 1
Acties:

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 10:30
Een vriend heeft een Acer Aspire Timeline Ultrabook aangeschaft (pricewatch: Acer M3-581T-32364G34Mn) maar wilde dat ik daar een nieuwe schone installatie van Windows 7 op zou doen. Uiteraard geen probleem dacht ik. Na het installeren zie ik alleen 1 ding niet terug. Er zit een 20GB SSD in. Deze zou voor caching zijn. Ik kom er alleen niet achter hoe deze te configureren. Ik hoopte op Intel RST maar zie daar de 'accelerate' optie niet.
Van de Acer website word ik niet wijzer. Na googlen vind ik wel sommige instructies voor de caching maar die zijn niet voor deze laptop en daar beginnen ze met het instellen van sata mode 'raid' in het BIOS. Ik kan hier echter alleen voor AHCI kiezen (dus eigenlijk is er niets te kiezen;-)).
Heeft iemand toevallig deze laptop en kan hij kijken hoe daar de SSD geconfigureerd is? Of heeft iemand anders nog een suggestie waar te zoeken?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Meer info staat hier.

http://nl.hardware.info/r...smart-response-technology

[ Voor 104% gewijzigd door Ernemmer op 17-06-2012 14:01 ]

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 10:30
Dat is gedeeltelijk waar. Alleen mis ik de mogelijk in het BIOS om sata mode 'raid' te selecteren en onder Intel RST heb ik geen 'acceleratie' tabblad. Het lijkt erop dat bij deze ACER de SSD enkel gebruikt wordt als hybernation partition...
Na wat verder onderzoek blijk dat je het ID van de SSD partitie op 84 moet zetten. Hierna kan je Intel Rapid Start installeren...

[ Voor 21% gewijzigd door spamsmurf op 18-06-2012 12:13 . Reden: Nieuwe informatie ]