Tot gisteren deed mijn pc het prima, al wel wat ouder: MSI moederbord met Intel E8400 duocore processor. Deze pc heb ik zelf in elkaar gezet dik vier jaar geleden en dat ging goed.
Daarom heb ik een upgrade gedaan: via azerty heb ik een nieuw moederbord, cpu, koeler en 16 GB geheugen besteld. Bij het bestellen heb ik ervoor gekozen om cpu, koeler en geheugen door azerty te laten installeren. Ik kreeg dus een keurig pakket thuis met cpu, koeler en geheugen al geinstalleerd op het moederbord.
Ik heb het oude moederbord met cpu, koeler, gpu en geheugen uit mijn antec kast verwijderd en het nieuwe moederbord geinstalleerd. Alle stekkers weer aangesloten (2 keer voeding op moederbord, sata kabels van schijven en dvd speler en alle kleine stekkers voor de frontaansluitingen.
Als ik stroomkabel in de behuizing doe en de pc via de aan/uit schakelaar aan wil doen gebeurt er helemaal niets. Ook de fancase die direct op de voeding is aangesloten (met eigen switch) gaat niet aan: er gebeurt helemaal niets.
Ik vermoed dus dat er toch iets niet goed is aangesloten voor wat betreft de frontaansluitingen, maar die zitten nu helemaal goed. In eerste instantie heb ik daar wel een fout in gemaakt waardoor ze niet goed zaten, nu zitten ze zoals het hoort. Voeding is 430 watt van Antec.
Gegegevens nieuwe situatie:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V -
niet-gebufferd - ni € 46,43 2 € 92,87
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 - Koeler voor processor
- ( Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 775,
Socket 939, Socket 11 € 39,00 1 € 39,00
Intel Core i5 3570K - 3.4 GHz - 4 Cores - 4 Threads - 6
MB cache - LGA1155 Socket - doos € 212,75 1 € 212,75
MSI Z77A-G43 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z77
- USB 3.0 - Gigabit Ethernet - interne afbeeldingen
(CPU vereist) - HD Au
Kast: Antec NSK6580B,Zwart
Ik denk eraan om naar de lokale pc boer te gaan en hem te vragen wat ik fout heb gedaan en het door hem goed te laten zetten (kost wat, maar dan wordt het opgelost).
Hebben jullie nog slimme ideeën waar ik nog niet aan heb gedacht als oplossing?
Daarom heb ik een upgrade gedaan: via azerty heb ik een nieuw moederbord, cpu, koeler en 16 GB geheugen besteld. Bij het bestellen heb ik ervoor gekozen om cpu, koeler en geheugen door azerty te laten installeren. Ik kreeg dus een keurig pakket thuis met cpu, koeler en geheugen al geinstalleerd op het moederbord.
Ik heb het oude moederbord met cpu, koeler, gpu en geheugen uit mijn antec kast verwijderd en het nieuwe moederbord geinstalleerd. Alle stekkers weer aangesloten (2 keer voeding op moederbord, sata kabels van schijven en dvd speler en alle kleine stekkers voor de frontaansluitingen.
Als ik stroomkabel in de behuizing doe en de pc via de aan/uit schakelaar aan wil doen gebeurt er helemaal niets. Ook de fancase die direct op de voeding is aangesloten (met eigen switch) gaat niet aan: er gebeurt helemaal niets.
Ik vermoed dus dat er toch iets niet goed is aangesloten voor wat betreft de frontaansluitingen, maar die zitten nu helemaal goed. In eerste instantie heb ik daar wel een fout in gemaakt waardoor ze niet goed zaten, nu zitten ze zoals het hoort. Voeding is 430 watt van Antec.
Gegegevens nieuwe situatie:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V -
niet-gebufferd - ni € 46,43 2 € 92,87
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 - Koeler voor processor
- ( Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 775,
Socket 939, Socket 11 € 39,00 1 € 39,00
Intel Core i5 3570K - 3.4 GHz - 4 Cores - 4 Threads - 6
MB cache - LGA1155 Socket - doos € 212,75 1 € 212,75
MSI Z77A-G43 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z77
- USB 3.0 - Gigabit Ethernet - interne afbeeldingen
(CPU vereist) - HD Au
Kast: Antec NSK6580B,Zwart
Ik denk eraan om naar de lokale pc boer te gaan en hem te vragen wat ik fout heb gedaan en het door hem goed te laten zetten (kost wat, maar dan wordt het opgelost).
Hebben jullie nog slimme ideeën waar ik nog niet aan heb gedacht als oplossing?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock