Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:25
Een tijdje terug heb ik dit systeem samengesteld:

- pricewatch: Intel Core i7 3930K Boxed
- pricewatch: Club3D Radeon HD 7970
- 2x pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10

De bedoeling was dat ik weer een tijdje vooruit zou kunnen met fotobewerking en gamen, en dat kan ook...

Alleen is het met zo'n bakbeest wel aanlokkelijk om met Premiere Pro en After Effects (CS6) aan de slag te gaan, en daar valt de performance me ineens heel erg tegen.

In AE valt redelijk te werken, totdat ik de 3d Ray Trace Rendering aanzet, dan is 'ie echt niet vooruit te branden (zelfs niet op third/quarter resolutie). Een vrij simpele composition van 8 seconden met twee of drie extruded text-lagen renderen op 720p duurt al snel 13 minuten. En een paar effecten op videosporen in PP maken het geheel ook al erg traag.

Nu twijfel ik erover of ik mijn videokaart ga vervangen door een Nvidia-kaart, want die hebben tenslotte CUDA, wat door CS6 wordt ondersteund. Maar zo'n overstap moet de investering wel waard zijn, en of dat zo is kan ik dus nergens vinden.

Ik kom veel vergelijkingen tegen van de performance van Nvidia-kaarten onderling, maar ik ben juist benieuwd wat de performance-winst zal zijn als ik overstap van AMD naar Nvidia.

Dus... hoeveel snelheidswinst valt er te verwachten als ik mijn huidige GPU vervang door een GeForce GTX 670 of 680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een GTX 570 (en een 3770K en 16GB ram) en die nieuwe rendering engine is niet vooruit te fikken zonder serieuze grafische processorkracht. Een stukje van Stu Maschwitz:"Ray Tracing in After Effects CS6" (heeft als subtitel "The Best New Feature that You May or May Not be Able to Use"). En een voorbeeld:

The above iPhone animation rendered in 2 hours, 15 minutes on a machine with a $2,000 NVIDIA Tesla C2075 GPU. On a Quadro FX4800, it took 15 hours.
Allemaal ontzettend leuk, maar mij is het het niet waard. Stu draagt ook een aardige potentiële oplossing aan:
Along with CS6, Adobe unveiled Creative Cloud, which includes subscription pricing for the Creative Suite applications. But is that really what After Effects power-users need from “the cloud?” What if that subscription also gave me access to a cloud-based render farm that is constantly Backblaze-syncing with my work directories and is ready to instantaneously render my 1,000-frame animation on 1,000 virtual machines at the push of a button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:25
Hmmm, dus eigenlijk is dus de conclusie: 'CUDA of niet, zolang er je er niet tig-duizend euro aan gpu-power tegenaan smijt, blijft het onwerkbaar traag'?

Maar geldt dat ook voor Premiere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Premiere loopt hier als een tiet. Doet het met een GTX 460 en de 'fix' ook al, maar volgens mij met de meer krachtige GTX 570 beter (niet onlogisch eigenlijk). Het probleem is dus die nieuwe render engine in After Effects, die heeft flinke power nodig, meer dan een dikke GTX kan bieden op het moment.

Ik zag trouwens afgelopen week dit voorbijkomen in het nieuws, mogelijke concurrentie voor die Tesla-lijn van Nvidia. Alleen maar prima, meer concurrentie in dit segment. d:)b