WNDR3800 router

Pagina: 1
Acties:

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05-2025
Hallo mede tweakers,
Ik heb laatst via Ibood de aanbieding: Mede8er 500X2 +WNDR3800 netgear router gekocht.
Nu stond er in het product forum van ibood onderstaand:

U kunt de Netgear router simpel gebruiken NA uw modem, hierdoor hoeft u het modem van uw leverancier niet te vervangen.

*Schakel Wireless Lan uit op uw Modem
*Sluit de Netgear router direct aan op uw Modem
*Sluit uw Netwerk(Computers, Laptops ect) aan op de Netgear router.
*Schakel DHCP uit in de Netgear Router.

Hierdoor maakt u gebruik van alle pluspunten van de Netgear router en hoeft u niet veel aan te passen om deze snelle router te gebruiken.

Ik heb mijn netwerk kabel vanaf mijn modem (Thomson TWG870U UPC) nu rechtstreeks in 1 van de 4 vrije LAN aansluitingen van de netgear router gestoken. De rest van mijn apparaten zitten hier ook op.
Vervolgens DHCP uitgeschakeld op de netgear router.

Is het nu niet meer mogelijk gebruik te maken van mij netgear router? Ik kan hier namelijk niet meer op in loggen.
Kom gelijk bij Thomson modem terecht. Maar deze verzend echter niks uit want WIFI is daarop uitgeschakeld. Dus als ik het goed begrijp is de netgear router nu alleen de doorgever van het internet signaal? wireless en wired.

Waarom is het zegt de moderator dat je nu dat je gebruik kan maken van alle pluspunten van de Netgear router?
En werkt Clear Channel Selector en ReadySHARE Cloud nu nog wel nu dat ik de router niet meer kan benaderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Toniii op 17-06-2012 12:13 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Om de Netgear te bereiken zal je hem of een vast IP adres moeten geven (buiten de DHCP scope maar wel in hetzelfde netwerk segment). Mooier zou zijn als je de Thomson in bridge modus kan (laten?) zetten, dan kan je maximaal gebruik maken van de Netgear.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Toniii
Dus ik moet de router een vast IP adres moeten geven buiten de range? Maar hoe weet ik welk IP van de router is? Of moet ik mn laptop een vast IP geven buiten de DHCP range?
In brigde zetten hoe doe ik dat? Er zit wel onder het wireless tabblad Bridging in de Thomson modem.
http://imageshack.us/photo/my-images/38/thomsonq.png/

Kan ik hier IP adressen ingeven?

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Beste Toniii,

Op Chelloo.com staat een perfecte handleiding om dit werkend te krijgen.

De Thomson TWG870 in combinatie met een eigen router @ Chelloo.com

Als je alle stappen volgt, moet het goed komen!

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 18-06-2012 21:01 ]

• Toniii
Was hem zojuist aan het lezen ;), toch bedankt. Moet toch maar eens na gaan of ik dit allemaal wil doen en of ik er wel zoveel profijt van heb. wat zijn de voordelen?

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

De WNDR3800 zal in ieder geval een stabieler draadloos netwerk opleveren...

• Toniii
Zo het is gelukt. Was vrij makkelijke met die uitgebreide handleiding.

Heb alleen nog 1 vraagje, voor ik alles omgooide met de router gaf Shieldup (https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2) helemaal geen fails.
Nu krijg ik onderstaande fail onder tabblad common ports:

Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.

In de netgearrouter staat onder WAN "Reageren op ping op internetpoort" al uitgevinkt.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat moet je dus uitschakelen in het apparaat dat in je netwerk als router fungeert. Lees je even in in de termen router, accesspoint, switch, etc, want het werkt verwarrend (voor anderen, maar zeker ook voor jezelf). Je Netgear fungeert dus niet als router nu, maar (nog steeds) je Thomson. Je Netgear is nu switch/accesspoint.

[ Voor 11% gewijzigd door Mad Marty op 19-06-2012 21:58 ]

Rail Away!

• Toniii
Volgens mij is dat niet helemaal waar. Ik heb voor B gekozen, hierbij zet je alles in je Thomson modem open, en gebruik je de functies(firewall enz.) van Netgear router. Maar kan het mis hebben.
In de Thomson kan ik ook niets vinden betreft de "ping".
Morgen ga ik me er even verder in verdiepen, nu eerst bedtijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Toniii op 19-06-2012 23:41 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Toniii schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:40:
Volgens mij is dat niet helemaal waar. [...]
Anders lees je je tóch even in... ;)

Rail Away!

• Toniii
Ik ben weer wat wijzer ;)
Nu rest mij alleen de vraag of die melding op grc.com gevaarlijk is.
Als ik wat reactie's lees, zeg de een dat het geen kwaad kan, de ander wilt alles stealth hebben.
Omdat het niet mogelijk is om in de Thomson dit aan te passen moet ik misschien terug naar oude configuratie of kan het geen kwaad? Graag vraag ik jullie mening..
Pagina: 1