Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 15:48
hoe kan het dat het tussen de 10 - 30 minuten duurt voor ik een gps fix krijg met nokia maps?

heb alleen gps chip aanstaan daar ik in grenstreek woon en geen zin in extra roaming kosten heb ;)
server al verandert in supl.google.com

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je gebruikt supl.google.com voor Nokia navigatie ? Dat moet natuurlijk supl.nokia.com zijn.

Zonder hulp van A-GPS kan een fix de eerste keer wel lang duren, ben je misschien binnenshuis? Dan werkt GPS soms slecht of zelfs helemaal niet, afhankelijk van 't type gebouw.
Verder kun je instellen, dat 't toestel vraagt, alvoren dataroaming te gebruiken. Ik heb A-GPS altijd aanstaan en we wonen hemelsbreed 2 km. van de Duitse grens, in Sittard.

• klen_ghost
Marly schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:36:
Je gebruikt supl.google.com voor Nokia navigatie ? Dat moet natuurlijk supl.nokia.com zijn.

Zonder hulp van A-GPS kan een fix de eerste keer wel lang duren, ben je misschien binnenshuis? Dan werkt GPS soms slecht of zelfs helemaal niet, afhankelijk van 't type gebouw.
Verder kun je instellen, dat 't toestel vraagt, alvoren dataroaming te gebruiken. Ik heb A-GPS altijd aanstaan en we wonen hemelsbreed 2 km. van de Duitse grens, in Sittard.
ga het eens veranderen in nokia (dat supl.)
geen last van roaming zo dicht langs de grens ? (heb wel een fix gehad echter duurt het nu erg lang).

• klen_ghost
heel andere vraag, hoe komt het dat ik vrij vaak de melding krijg : ~~geheugen is vol sluit enkele~~ je kent het wel.
kijk je via de bestands verkenner zie je 196mb vrij... (snap dat dan niet)
wat is de oplossing daarvoor (zie mensen vaak zeggen fabrieks instellingen terugzetten, nadat je een backup hebt gemaakt) daar beweren ze dat het in de laatste update zit,

hoezo heeft nokia dat probleem niet opgelost :S . (maar juist gemaakt)