Toon posts:

Nieuwe Modem aangesloten maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal ,

Onlangs hebben we bij mijn ouders thuis verbouwd en daardoor is het er ook het een en ander veranderd aan electronica.Alles werkt zoals het zou moeten doen behalve de internetverbinding.
Ze hebben eerst een standaard Thomson Speedtouch huppeldepup gehad.
Toen zijn ze daarna overgestapt naar een andere modem/router incl. Wi-Fi ( ook een Thomson , weet zo het type niet meer. ) Deze heeft het ook altijd gedaan , maar is nu inmiddels overleden door mijn onhandige broertje. Dus gelijk een nieuwe besteld en wel de volgende http://tweakers.net/price...ter-dgn1000.html#tab:info . Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Ik heb alle instellingen ingevoerd zoals ze zouden moeten zijn en ook de site van Online ( hun internetprovider ) flink doorgespit maar het zou gewoon moeten werken.
De allereerste SpeedTouch modem werkt gewoon als ik de kabels aansluit en die nieuwe NetGear dus helemaal niet.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen ?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat de NetGear dan rip is... Maar ik kan er niet uit opmaken HOE je verbinding maakt met de netgear? Via wifi of lan?

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-02 22:04
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:10:
Hallo Allemaal ,

Onlangs hebben we bij mijn ouders thuis verbouwd en daardoor is het er ook het een en ander veranderd aan electronica.Alles werkt zoals het zou moeten doen behalve de internetverbinding.
Ze hebben eerst een standaard Thomson Speedtouch huppeldepup gehad.
Toen zijn ze daarna overgestapt naar een andere modem/router incl. Wi-Fi ( ook een Thomson , weet zo het type niet meer. ) Deze heeft het ook altijd gedaan , maar is nu inmiddels overleden door mijn onhandige broertje. Dus gelijk een nieuwe besteld en wel de volgende http://tweakers.net/price...ter-dgn1000.html#tab:info . Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Ik heb alle instellingen ingevoerd zoals ze zouden moeten zijn en ook de site van Online ( hun internetprovider ) flink doorgespit maar het zou gewoon moeten werken.
De allereerste SpeedTouch modem werkt gewoon als ik de kabels aansluit en die nieuwe NetGear dus helemaal niet.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen ?
Heb je ook al geprobeerd om gewoon een uur te wachten, met de standaard instellingen van je router?

Want soms moe tje provider gewoon zien dat je een nieuw kastje hebt ed... was hier bij XS4ALL ook zo. Nieuwe fritz.box... álles geprobeerd met helpdesk en alles. Uren verder komt hij met het idee: Ja, gewoon even aan laten staan en niets doen(niet stroom er uit/resets ed). En vanzelf kwam de verbinding tot stand

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50

Speedmaster

Make my day...

Welke VPI/VCI settings gebruk je en welk pakket heb je van Online, ADSL. ADSL2 of VDSL
Post even je settings zodat we kunnen zien of daar een problem kan zitten, zonder complete informatie zal je weing response krijgen

Verwijderd

Topicstarter
-Ik maak verbinding via LAN om zo de bijbehorende installatie cd te kunnen gebruiken.
-De Router heeft een hele nacht aangestaan met de standaard instellingen. En nog hadden ze 's morgens geen verbinding.
-Volgens de site van Online moet ik de VPI / VCI op 8/35 zetten ( zij hebben ADSL Extra ).

Wat ik nog het meest vreemde vind , is dat als ik de kabels aansluit de DSL verbinding wel brand.
Totdat het powerlampje van het modem volledig groen is, dan valt de DSL verbinding weg.