<Windows 7> Probleem met draadloze adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een niet-consistent probleem met de draadloze verbinding tussen mijn PC en Telfort-modem/router.

Bij het opstarten van mijn PC komt er de ene keer wel en de andere keer niet een draadloze verbinding tot stand. De verhouding is ongeveer 50/50. In het geval van geen verbinding ga ik naar windows netwerkcontrole, klik op problemen oplossen en de verbinding is dan gemaakt.

Kan ik met een bepaalde instelling oid ervoor zorgen dat ik altijd meteen een verbinding heb tussen de draadloze adapter en de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het trekken van een kabel.

Het kiezen van een ander WiFi kanaal. (kandidaten achterhalen via InSSIDer)

De modem/router/ontvanger anders plaatsen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zorg dat je de laatste/nieuwste drivers voor je wlan-adapter geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:39:
Ja, het trekken van een kabel.

Het kiezen van een ander WiFi kanaal. (kandidaten achterhalen via InSSIDer)

De modem/router/ontvanger anders plaatsen.
Sorry, was ik vergeten te vermelden:

Allemaal gedaan. Ik ben de enige in de buurt die op kanaal 13 zit. Een ander kanaal geeft hetzelfde probleem.
Ontvangst router is zeer goed: afstand adapter-router is 5 meter en ligt in het schootsveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:58:
En zorg dat je de laatste/nieuwste drivers voor je wlan-adapter geinstalleerd hebt.
Is al lang geleden gedaan. Er zijn al 2 jaar geen nieuwe drivers verschenen van Sitecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:47

StrongArmLance

Endless flow

En de kabel optie?

Nieuwe router kopen kan ook, als hij al zo oud is.

[ Voor 60% gewijzigd door StrongArmLance op 17-06-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
kristan schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:51:
En de kabel optie?

Nieuwe router kopen kan ook, als hij al zo oud is.
1. Kabeloptie: is geen optie. Wat moet ik met een kabel dwars door mijn woonkamer? Ik wil draadloos internetten.
2. Router: de router is van Telfort en 3 maanden oud, Het is het nieuwste model met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Heb je wel de driver-only versie gepakt? Vaak heeft Sitecom ook een versie waar een eigen stukje software bijzit om draadloze netwerken te beheren, met die software heb ik niets dan slechte ervaringen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je kan ook proberen te achterhalen welk chipje in die Sitecom ontvanger zit en naar de fabrikant van die chip gaan voor een updated driver.

Veelal RaLink http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Rupie schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:10:
[...]

Heb je wel de driver-only versie gepakt? Vaak heeft Sitecom ook een versie waar een eigen stukje software bijzit om draadloze netwerken te beheren, met die software heb ik niets dan slechte ervaringen.
Ja, het is een driver only stukje software van Sitecom die via windows update is binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:51:
En je kan ook proberen te achterhalen welk chipje in die Sitecom ontvanger zit en naar de fabrikant van die chip gaan voor een updated driver.

Veelal RaLink http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500
Heb ik al eerder gedaan. De driver die ik heb is nog steeds de meest actuele.

Iedereen nog bedankt voor het meedenken, dit waardeer ik echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
UPDATE:

Ik denk dat het probleem weg is.

Ik kwam door jullie suggesties op het idee om de Sitecom driver die ik destijds via Windows Update naar binnen had gehaald, te verwijderen en deze te vervangen door de driver only software van Sitecom. Ik heb de PC inmiddels een stuk of 10x opgestart en had telkens meteen verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door Haaglander op 18-06-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
UPDATE 2

De driver die ik van de Sitecom site heb gedownload is van 2007 dus voor het W7-tijdperk. De driver die via Windows Update wordt aangeboden is van 2009. Ik heb dus nu een oudere versie in gebruik maar die voldoet dus beter.
Pagina: 1