Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Topicstarter
Aanleiding:
Gisteren sloeg mijn Samsung Galaxy S i9000 opeens helemaal vast in de dolphin browser. Deed helemaal niets meer.
Uiteindelijk besloten om te rebooten, waarna ik in een soort boot loop terecht kwam op dat eerste scherm met in witte letters "Galaxy S GT-I9000" en het Samsung logo onderin. Na tijdje gaat het scherm op zwart, daarna weer de witte letters etc. Kwam niet meer bij dat geanimeerde S logo.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Batterij er een tijdje uit gehad

- Naar recovery mode gegaan en de "wipe data/factory reset" optie uitgevoerd.
Opvallend hierbij vind ik de melding in rode letters:
E:format_volume: rfs format failed on /dev/block/mmcblk0p2

Heb gedurende al mijn pogingen ook andere meldingen gezien maar die kan ik helaas niet meer reproduceren.
Als ik vervolgens de reboot optie kies, zie ook nog snel een melding over 'failed to mount /data'

- Daarna ook de wipe cache data uit recovery menu geprobeerd.

- Deze instructies gevolgd: http://www.androidworld.n...w5-2-3-6-via-odin-nl.html
Heb met Odin eerst de JW5 zonder repartition gedaan.
Daarna (zoals ook onderin die instructie beschreven) met s1_odin_20100512.pit en repartition.
Tevens ook 3 bestand ROM van JVH optie uitgeprobeerd. Later deze via Kies weer geupdate naar JW5.

Na diverse van deze stappen uiteraard steeds geprobeerd of de telefoon nu wel goed op wilde starten.
Zeker na de Odin flashes wilde dat meestal wel lukken, maar na de initiele android vragen en zodra het home screen zichtbaar wordt, krijg ik allerlei meldingen van bv. de Samsung push service en de AdService en een hele rits applicaties (helaas de toepassing X is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw).
Als ik daarna de telefoon weer herstart kom ik meestal weer in de boot loop terecht, wat mij toch het gevoel geeft dat er iets nog niet lekker zit.

Heb nog (na de eerste flash als ik me goed herinner) geprobeerd met Titanium een full restore van alle apps en data te doen, welke wel lukte, maar de telefoon blijft instabiel.
Kan ogenschijnlijk wel prima de interne sd benaderen met een filemanager.

Wat ook vreemd is, is dat als ik in de boot loop zit en de telefoon een tijdje laat liggen hij soms plotseling er wel doorheen komt en het geanimeerde Samsung logo zie. Alleen daarna wel weer veel forced closed services en apps die niet op willen starten, ook niet als ik ze herinstalleer.

Probleem is nu dat ik eigenlijk geen idee heb wat er gebeurd is en wat de gevolgen er van zijn (en wat ik dus op moet lossen).
Door de meldingen in het recovery menu heb ik wel het gevoel dat er iets corrupt is op de interne sd of iets dergelijks, maar heb nu even geen idee meer wat ik kan doen.
Het is ook allemaal nieuwe materie voor me. Draaide nog volledig stock en was (nog) niet bezig met andere roms ed.

Iemand nog advies voor mij wat ik zou kunnen doen of wordt dit een Samsung reparatie gevalletje?

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

Partition van je SD is vernagelt. Is wel goed te krijgen door hier en hier eens te kijken...

edit: Flashen van een custom rom CM7/9 wil ook weleens helpen!..

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 17-06-2012 07:09 ]

Tubes....It's what make music music!

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
die eerste link had ik ook gevonden inderdaad, maar heb die adviezen volgens mij wel geprobeerd dmv Odin met repartition. Zou ook verwachten dat die handeling een partitie probleem op de sd op zou lossen toch?

Die 2e link snap ik die ext gedeeltes niet zo. Zijn die hier bij mijn situatie van toepassing?
Hoe ziet een partitie indeling van een Samsung Galaxy S er uit als hij uit de fabriek komt?

CM7 wil ik even mee wachten tot ik echt geen opties meer heb (ivm garantie).

• silitek

silitek

Tubes Only

grep schreef op zondag 17 juni 2012 @ 07:45:
die eerste link had ik ook gevonden inderdaad, maar heb die adviezen volgens mij wel geprobeerd dmv Odin met repartition. Zou ook verwachten dat die handeling een partitie probleem op de sd op zou lossen toch?

Die 2e link snap ik die ext gedeeltes niet zo. Zijn die hier bij mijn situatie van toepassing?
Hoe ziet een partitie indeling van een Samsung Galaxy S er uit als hij uit de fabriek komt?

CM7 wil ik even mee wachten tot ik echt geen opties meer heb (ivm garantie).
Dan geef ik je een rom (3files) vanuit m'n dropbox die vele uit de problemen geholpen hebben.
JW1. Probeer deze maar eens in Odin. Pit-file 512 nemen en verder alle bestanden uit de firmware map.

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Dank.
De 512 pit stond ook in de firmware map. Die heb ik gebruikt.

Odin ging goed. Nadat Odin klaar was, werd gereboot en kwam ik in recovery menu met deze tekst (heb het even letterlijk overgetypt, incl spelfouten)
Android System recovery

-- Copying media files...
Successfully copied meida files.

-- Deleting files...
E:failed to mount /data (File exists)
E:delete_data_files:Can't mount /data
your storage not prepared yet. Please use UI menu for format and reboot actions.

-- Updating filesystem...
verifying the filesystem. please wait.
already updated filesystem. finished
Successfully updated filesystem.

-- Wiping cache...
Formatting /cache...
Cache wipe failed.

-- Appling Multi-CSC...
Installing Multi-CSC
Can't access to '/system/csc/XEN/system/'.
Successfully applied multi-CSC.
Toen reboot gekozen uit recovery menu, waarna ik weer even snel de melding "Failed to mount /data" voorbij zag vliegen.

Na de boot kwam ik weer een boot loop. Na x aantal keren rebooten schoot hij wel weer opeens door naar de geanimeerde S, maar na Android init, weer zelfde symptomen (applicatie crashes ed.).
Weer gereboot, nu schoot hij in een keer door.
Volgende reboot weer boot loop.

Denk dat er toch nog steeds iets niet goed gaat. Zijn die foutmeldingen na Odin normaal?

• silitek

silitek

Tubes Only

grep schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:15:
Dank.
De 512 pit stond ook in de firmware map. Die heb ik gebruikt.

Odin ging goed. Nadat Odin klaar was, werd gereboot en kwam ik in recovery menu met deze tekst (heb het even letterlijk overgetypt, incl spelfouten)

[...]

Toen reboot gekozen uit recovery menu, waarna ik weer even snel de melding "Failed to mount /data" voorbij zag vliegen.

Na de boot kwam ik weer een boot loop. Na x aantal keren rebooten schoot hij wel weer opeens door naar de geanimeerde S, maar na Android init, weer zelfde symptomen (applicatie crashes ed.).
Weer gereboot, nu schoot hij in een keer door.
Volgende reboot weer boot loop.

Denk dat er toch nog steeds iets niet goed gaat. Zijn die foutmeldingen na Odin normaal?
We geven het nog niet op!! 2de probleem er is iets met je bootloader..dan gaan we het anders doen.
Nu nemen we een rom met SBL..bootloader incl. Uit de Gingerbread 2.3.6 firmwares section neem dan
Europa>XWJW5/XDJV1/OXXJVC/Sbl (MultiCSC)
Belangrijk:

With pit and re-partition:

xyz.pit = PIT (Make sure Re-partition is checked!)
PDA = PDA
PHONE = PHONE
CSC = CSC

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/315lkhv.jpg

Indien nog geen resultaat dan helemaal terug naar Froyo met bootloader..Toestel is niet stuk moet alleen opnieuw en juist opgebouwd worden!. ;)

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Oeh, dat ziet er veelbelovend uit.
Heb nu even wat vaderdag verplichtingen, dus kan het waarschijnlijk pas vanavond proberen, maar in ieder geval al ontzettend bedankt voor je hulp tot zover :)

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Helaasch.

XWJW5/XDJV1/OXXJVC/Sbl (MultiCSC) gedownload. Daar zat geen pit file in dus heb die 512 pit file uit jouw dropbox hier ook weer gebruikt.

Odin ging goed en ik meen dat ik geen rode error regels meer kreeg na de eerste boot na Odin, maar dat scherm werd vrij snel weggeboot.
Maar ik kwam toch weer in een boot loop. Die even door laten lopen tot hij door schoot, maar ook toen weer de app en service crashes.

Je had het over bootloader, maar ik zie alleen de inmiddels gebruikelijke PDA, PHONE, CSC bestanden in die laatste download. Zit die bootloader daar in of mis ik iets? Bootloader selectie in Odin bleef nu leeg.

Welke Froyo versie kan ik eventueel het beste proberen?
Froyo 2.2.1 -> Europe -> XWJSD/XXJPY/OXXJS6/Sbl (MultiCSC) ? (de eerste)

• silitek

silitek

Tubes Only

grep schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:53:
Helaasch.

XWJW5/XDJV1/OXXJVC/Sbl (MultiCSC) gedownload. Daar zat geen pit file in dus heb die 512 pit file uit jouw dropbox hier ook weer gebruikt.

Odin ging goed en ik meen dat ik geen rode error regels meer kreeg na de eerste boot na Odin, maar dat scherm werd vrij snel weggeboot.
Maar ik kwam toch weer in een boot loop. Die even door laten lopen tot hij door schoot, maar ook toen weer de app en service crashes.

Je had het over bootloader, maar ik zie alleen de inmiddels gebruikelijke PDA, PHONE, CSC bestanden in die laatste download. Zit die bootloader daar in of mis ik iets? Bootloader selectie in Odin bleef nu leeg.

Welke Froyo versie kan ik eventueel het beste proberen?
Froyo 2.2.1 -> Europe -> XWJSD/XXJPY/OXXJS6/Sbl (MultiCSC) ? (de eerste)
:( Ja, bootloader zit idd in de files. Nu deze geFixed is vermoed dan toch "hardware-failure" op de interne SD.
De genoemde Froyo files zijn prima, maar of het zin heeft?
Blijven weinig opties over. Wegbrengen naar een servicepunt dan maar!

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Net terug van KPN service punt en er wordt inderdaad aan hardware gedacht. hier hadden we denk ik nooit verder mee gekomen.
In ieder geval enorm bedankt voor je hulp silitek!

OT:Wat een prietpraat krijg je overigens bij zo'n intake op het service punt zeg. Vent heeft volgens mij me wel 5 KPN producten proberen aan te smeren, waaronder een of ander online antivrus/spam/firewall ding met abonnement, waarmee volgens hem ik m'n huidige probleem had kunnen voorkomen. Yeah right. :/

[ Voor 5% gewijzigd door grep op 22-06-2012 12:07 ]

Pagina: 1