HD7970 + 2 27" Monitoren hulp

Pagina: 1
Acties:

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:36
Hallo,

Binnenkort wou ik het 1 en ander aan mijn dekstop gaan veranderen,
ik wil hier nu een SSD van 128gb bij plaatsen waar het besturingssysteem + enkele games etc. die ik vaak speel op zet.

En ook wil ik er een 'Asus HD7970-DC2T-3GD5' in zetten,
Op het moment heb ik 2 24" monitoren, de Samsung Syncmaster P2450's
Ik wou graag overstappen naar led, en 27", ook wou ik graag 120hertz.

Nu heb ik 2 monitoren gevonden in dezelfde prijsklasse met de specificaties die ik graag zou willen,
Wel te verstaan de 'Iiyama ProLite G2773HS-GB1' en de 'Samsung Syncmaster S27A750D'
Persoonlijk vind ik de Syncmaster er een stukje mooier uit zien, en het enige nadeel hiervan is eigenlijk: het heeft geen DVI aansluitingen,
Ik weet dat er 120 hertz HDMI 1.4 kabels bestaan tegenwoordig, ik kan ze alleen niet vinden? weet niet precies waar ik nou op moet zoeken want door de bomen zie ik het bos niet meer..

En ook zie ik geen 7970's die uberhaupt 2 HDMI aansluitingen heeft, alleen met 2 DVI aansluitingen

Ben ik nu dus 'genoodzaakt' de iiyama monitoren te kiezen? Gezien deze wel DVI aansluiting heeft? Het liefst zou ik gewoon de Syncmasters kiezen, voornamelijk gezien de lijst die een stuk smaller is (monitoren staan strak tegen elkaar aan)

Nog een klein vraagje: merk je het verschil tussen 1 en 2ms reactietijd in het gamen? (iiyama heeft 1, en syncmaster 2ms)

Hoop dat iemand me hier uit kan helpen!
Alvast bedank

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Aangezien ms tijden geen echt vastgestelde standaard volgens zijn de cijfers zo goed als nutteloos, je er kan er de leugens van de ene fabrikant met de leugens van een andere fabrikant mee vergelijken.

Beide schermen zullen overigens zo snel zijn dat je er überhaupt geen verschil tussen gaat merken.

Als 120Hz een vereist is bij een Full HD resolutie dan kan je HDMI beter negeren, werkt niet op de producten die op het moment op de markt zijn (waaronder de Samsung). Maar goed de S27A750D beschikt wel over displayport en de pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5 heeft er daar maar liefst 4 van.
Heb je iets tegen displayport of heb je de mogelijkheid simpelweg over het hoofd gezien? Displayport kan met gemak 120Hz aan en als bijkomend voordeel als je ooit een 3de scherm besluit te kopen dan kan die ook aangesloten worden ongedacht de aansluiting.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Twijfels
Heb de displayport inderdaad een beetje over het hoofd gezien, ben daar totaal niet bekend mee dus.

http://www.kabeltje.com/d...bel-10-meter-pf-2414.html
Zou deze kabel dan goed zijn? (10 meter gezien mn desktop zelf in een andere ruimte staat dan de schermen)
3e scherm zal er waarschijnlijk nooit komen, maar is opzich inderdaad mooi meegenomen.

In ieder geval bedankt voor de reactie!

Edit: Ik lees nu meerdere problemen over Displayport tussen de Nvidia GTX590/680 (en misschien nog wel wat andere) en de S27A750D.. Stuk voor stuk lees je dat ze maar 100hz halen en vrij regelmatig een zwart scherm krijgen,
Echter lees ik dit niet over de combinatie van scherm met HD7970, ligt dat dus gewoon aan die Nvidia kaarten?

[ Voor 29% gewijzigd door Twijfels op 17-06-2012 09:46 ]

• Xthemes.us
Neem aan van wel hoewel mijn Hazro monitor via displayport soms ook zwart blijft nadat hij een tijdje uit is geweest en ik het ding weer aanzet. Dat is met een 7950, via DVI heb ik dat probleem niet maar goed daar zit m'n laptop al aan dus de desktop moet op de displayport.
In mijn geval makkelijk op te lossen door de monitor nogmaals uit te zetten en weer aan.

• Twijfels
Ah oke, nja dat probleem maakt me niet zoveel uit als het toch alleen is bij het opstarten weer?
Of is dit als het scherm zelf een tijdje uit heeft gestaan en de pc aan?
Mijn pc staat 24/7 aan, en gaat alleen uit bij de nodige windows-updates etc.

Als je het scherm gewoon 2 keer aan/uit moet doen is dit geen probleem, echter als ik standaard 's ochtends de pc weer opnieuw moet op gaan starten dan denk ik dat ik toch een andere keuze moet zoeken..

• Xthemes.us
Is als het scherm uit is geweest maar de PC aan. Maar goed gaat om een andere monitor alleen om aan te geven dat displaypoort wellicht enigzins problematisch kan zijn, kan ook aan de displayport implementatie van mijn monitor liggen natuurlijk.

• Twijfels
Oh okee, dat is het grootste probleem nog niet dus.

Ik denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt: het worden gewoon de 2 S27A750D's!
Bedankt voor de hulp!

• Twijfels
Ik wil graag de schermen vandaag al bestellen, maar videokaart laat mn geld de komende 2 weken nog niet toe..
Nou zit er in mn huidige videokaart maar 1 DisplayPort uitgang, 1 HDMI en 2 DVI,
Nou wou ik dus de huidige DVI kabels gebruiken die ik nu heb, met een adapter naar displayport die mn schermen in gaan,

Heb je met zo'n adapter dan nog enig 'prestatieverlies'? Anders hou ik het in de toekomst ook zo met de nieuwe videokaart (scheelt toch weer zon 46 euro voor 2 kabels)
Mits het wel wat prestatie verlies geeft zou ik wel gewoon 2 displayport kabels gaan kopen met de nieuwe videokaart (optimaal zal het toch nog niet zijn met mn huidige videokaart - HD5770)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:44
Een adapter zorgt niet voor performance verlies bij HDM<>DVI, (hdmi->dvi is alleen de pinnetjes goed verbinden). Een actieve displayport adapter weet ik niet(heb er zelf een, nooit wat van gemerkt).

ps, vergeet geen active dp adapter te nemen, anders werkt het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaakwortel op 18-06-2012 12:27 ]

• Twijfels
http://www.allekabels.nl/...ort-naar-DVI-Adapter.html
Deze adapter heb ik zojuist besteld, of ik prestatie verlies er van krijg kan ik zelf niet testen zonder kabels te kopen, vandaar dat ik hoop dat iemand weet of dit verlies geeft.

Wat is het verschil overigens tussen actieve adapters en zo een als ik net heb besteld? (geen actieve volgens mij)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:44
Dat een passive niet werkt :+
http://www.overclock.net/...ayport-adapters-the-truth

Ik weet alleen niet of dat geld voor 2 monitoren, en dus geen eyefinity.

-edit-
ff dat artikel gelezen en voor 2 monitoren is een active dus niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door sjaakwortel op 18-06-2012 12:37 ]

• Twijfels
als ik het zo vluchtig even lees dan begrijp ik er uit dat mn beide schermen het wel gewoon doen, alleen eyefinity niet (die ik overigens toch uit heb staan)

Maar ik zal gewoon 2 Displayport kabels nog gaan halen met de nieuwe videokaart, dan weet ik zeker dat ik geen prestatie verlies heb ook ;)

*je zegt het nu zelf ook al in je edit lees ik, voor nu kan ik er dus wel even mee verder!*

[ Voor 13% gewijzigd door Twijfels op 18-06-2012 12:47 ]

• Twijfels
Zojuist mijn mooie dual s27a750d's binnen gekregen, ben er hartstikke blij mee!

Adapters werken niet, denk gezien ik een dvi kabel gebruik, en dus als dvi mn pc in gaat, en als displayport mn scherm in, maar schermen ondersteunen dvi niet vandaar, opzich is het niet echt een groot probleem, heb alleen de pc weer bij de schermen moeten zetten, wat ik dus niet had,
Heb nu 1x de bijgeleverde displayport kabel gebruikt en 1 HDMI kabel (vid kaart heeft maar 1 van beide vandaar)

Het enige wat ik beetje raar vind .. ik dacht dat ik nooit over de 60 fps kon komen gezien mijn videokaart,
nou waren mijn vorige schermen 60hz en bleef die altijd 60fps (in League of Legends althans), nou heb ik niks veranderd behalve de displayport kabel + en schermen en zit ik tussen de 80/120fps te schommelen constant

Is dit door de schermen? Wat ik eerlijk gezegd raar vind, want als ik soms live streams van mensen kijk zie ik dat deze op 180fps oid zitten, veel verschillende streamers, zouden deze stuk voor stuk 240hz schermen hebben? (lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk)

Hoe zou het anders kunnen komen dat ik eerder nooit over de 60fps kwam met oude scherm (zelfde videokaart nog, enige wat veranderd is, is DVI -> displayport kabel en de schermen zijn dus veranderd)

En zal 120fps de max zijn voor mijn videokaart (Asus HD5770), neem aan dat ik hoger halen met de HD7970 die op komst is, zou toch graag willen zien dat ik over de 120fps ga (al is het maar voor mn eigen gevoel)

Edit: is je fps op de 1 of andere manier nog gecapped in de pc? (League of legends wat ik op het moment speel heeft geen capped fps rate)

Edit2: In League of legends kan je kiezen met fps: 30/45/60/80 / stable / high / benchmark etc
Nu zit ik een beetje te kijken, stable gaat die schommelen tussen 70/120 en met high blijft die constant op 120, lijkt mij dat die met beide op 120 zou moeten blijven maarja ..
Hoger dan 120 gaat met geen mogelijkheid, alles op 'Very high' en alles op 'Very low' geeft totaal geen verschillen

[ Voor 26% gewijzigd door Twijfels op 20-06-2012 18:32 ]

Pagina: 1