hoe netwerkkabel aansluiten op tablet zonder ethernetpoort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192096

Topicstarter
Vorige maand verbleef ik in een aantal hotels waar gratis internet op de kamers was, maar alleen via een netwerkkabel. Er was weliswaar ook wifi, maar alleen op de lagere verdiepingen en daar heb je niet veel aan als je erg hoog zit...
Met m'n oude netbookje ging het prima, maar mijn tablet (Archos Arnova) kreeg geen dus geen verbinding. Ik lees wel eens over koppelstukjes van RJ45 naar usb, maar werkt zoiets wel? Moeten er dan drivers worden geinstalleerd? Of is er een andere oplossing? Ik heb ergens nog een router met wifi liggen, die ik misschien als intermediair zou kunnen gebruiken, maar ik heb al zo veel spullenboel bij me als ik op vakantie ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WiFi AP, of idd een USB nic als je platform dat ondersteunt.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 16-06-2012 23:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Je kunt een Laptop/netbook met Windows ook gebruiken als wifi-router met Maryfi. Deze moet dan natuurlijk wel aan staan: http://www.maryfi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:40
wss is een wireles routertje meenemen het makkelijkst. Je hebt best kleine tegenwoordig.

[ Voor 23% gewijzigd door haarbal op 16-06-2012 23:24 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:51
Bv een Apple Airport Express. Prik in en werken maar ;-)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Asus maakt al vele jaren een serie portable multifunctionele access points die een modelaanduiding hebben die met WL-330 begint. Deze twee zijn de laatste versies. Kleiner dan een credit card dus daar is altijd wel een plekje voor te vinden in je bagage..

pricewatch: Asus WL-330N
pricewatch: Asus WL-330N3G

Edit: Ook maar even Asus pagina erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-06-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je moet gewoon een mini routertje met WIFI hebben. Die router hang je aan de netwerkaansluiting in het hotel, de Tablet pikt jouw WIFI-signaal op van je routertje. Voila, internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192096

Topicstarter
Beste mensen,
Zeer bedankt voor de uitvoerige adviezen.
Zo'n mini-routertje, dat zie ik wel zitten. Bovendien voeding vanuit usb, dus geen extra lader.
Afgelopen vakantie had ik 9 netadapters bij me...
Henri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheodoorDG schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:23:
Je kunt een Laptop/netbook met Windows ook gebruiken als wifi-router met Maryfi. Deze moet dan natuurlijk wel aan staan: http://www.maryfi.com/
AFAIK zit het standaard in Windows... Geen extra programma's voor nodig hoor. :)
Pagina: 1