Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 21:51
Goedenavond Tweakers,

Vandaag heb ik dan eindelijk weer een videokaart in mijn pc gezet de Asus HD7850-DC2-2GD5. Nadat ik de kaart geïnstalleerd heb leek deze goed te werken, maar tijdens het spelen van Battlefield 3 verschenen er groene vlekken (textures). Om het probleem duidelijk te maken het ik het volgende filmpje op YouTube gezet: YouTube: Green textures battlefield 3 (22:55 nog aan het uploaden)

En een screenshot (niet van mij) maar wel hetzelfde probleem:

http://i49.tinypic.com/2qakd3a.jpg

Het vreemde in dit geval is dat de kaart het wel goed heeft gedaan en er niks is veranderd aan de instellingen. Ook het opnieuw installeren van de drivers en het aanpassen van de instellingen mocht niet baten. Ik heb voor de zekerheid de aansluitingen nog een keer gecheckt maar ook hier is het probleem niet mee opgelost. Na zelf wat zoekwerk te hebben verricht kwam ik iemand tegen met hetzelfde probleem maar helaas geen oplossing. Nu hoop ik dat iemand een oplossing weet voor dit probleem.

Specs van mijn PC inventaris: PC:

Proccesor: Intel Core i5 3570k
Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77)
Voeding: Seasonic M12II 620W
Primaire schijf: Samsung 830 serie 128GB

Draait op Windows 7 Home Premium 64bits

Excuses als ik dit topic in een verkeerde sectie heb geplaatst

[ Voor 4% gewijzigd door Sander-dvh op 16-06-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Heb je Battlefield zelf ook opnieuw geïnstalleerd? Mischien is 1 van je bestanden beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
Footstepz schreef op zondag 17 juni 2012 @ 04:53:
Heb je Battlefield zelf ook opnieuw geïnstalleerd? Mischien is 1 van je bestanden beschadigd.
Zojuist BF3 opnieuw geinstalleerd het probleem doet zich op het moment niet meer voor _/-\o_ Toch blijf ik het vreemd vinden nu maar hopen dat het blijft werken.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 07:05
Ziet er inderdaad uit als een probleem van BF3 zelf, mss de drivers? Maar ok het probleem is al weg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
Update 18-6-12.

Helaas sinds is er gebeurd waar ik al bang voor was het probleem doet zich weer voor. Wat ik echter vreemd vind is dat het spel nog mijn computer geen errors/crashes hebben gehad.

Ik baal er echt van nogmaals battlefield 3 installeren is eigenlijk geen optie. Ik had het spel inclusief bij behoren bestanden en origin volledig verwijderd d.m.v. revouninstaller en opnieuw gedownload wat meer dan 10GB is.

Iemand die nog meer mogelijk oorzaken kan opnoemen? Ik begrijp er zelf echt niks meer van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het kan geen kwaad om een keer memtest86+ te draaien van een Ubuntu live cd.
Laat windows je pagefile een keer leegmaken als je die hebt, soms blijft daar foutieve informatie achter.

Probeer een oudere driver, en kijk even op google ik zag een heleboel hits op groene textures in bf3 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

test eens even furmark of je gpu niet te warm word en geen artifacts laat zien.
als hij hier problemen aangeeft, moet je hem maar rma sturen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
Ben er dan eindelijk achter waardoor het probleem veroorzaakt werd. Via Asrock had ik Virtu MVP geïnstalleerd wat blijkbaar de groene textures heeft veroorzaakt, want na het verwijderen van het programma heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1