27" S-IPS Monitor LED 2560X1440 voor <250 eur?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik was op Marktplaats aan het rondkijken toen ik deze tegen kwam:

Yamakasi Catleap Q270
27" LED 100hz 2560x1440 S-IPS
Type: LED
Panel: S-IPS (kraakhelder beeld vanuit elke hoek)
Maat: 27 inch (16:9)
Resolutie: 2560 x 1440 (WQHD)
Brightness: 380cd/m2
Response Time: 6ms
Static Contrast Ratio: 1,000:1
Kijkhoek: 178 graden / 178 graden
Aantal kleuren: 16.7 Miljoen

Op Marktplaats vragen ze 375 euro, op Ebay worden deze monitors voor minder dan 250 eur aangeboden. Volgens Ebay gaat het om een LG panel.

Volgens deze review is ie goed: http://www.themardukreport.com/?p=316
Hier zijn wat user ervaringen te vinden: http://www.overclock.net/...an-qh270-and-catleap-q270

Heeft iemand ervaring met deze monitor?
Denken jullie dat het een goede koop is?

Edit: volgens deze video is het hetzelfde panel als in de Apple Thunderbolt display!
YouTube: Yamakasi Catleap Q270 unboxing

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 16-06-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
227 euro, gratis verzending...
Denk dat ik me deze zomer eens trakteer als ik nog wat extra reviews heb gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik ook :) Deze deal lijkt me niet te missen. Ik denk wel dat ik voor de Pixel perfect ga die wat duurder is. Anders heb je wel een redelijke kans op wat dode pixels (ongeveer 20% kans volgens overclock).

Hou er wel rekening mee dat je PC/laptop dual link DVI kan aansturen en dat de goedkope versie geen OSD hebben.

Op Notebookreview staan ook wat ervaringen: http://forum.notebookrevi...ps-monitor-2560x1440.html

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 17-06-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:07
Schijnt een mooi schermpje te zijn!
Alleen het is afwachten hoeveel hz het is, sommige krijgen 120 sommige 60. Hij schijnt ook te overclocken naar 125hz.

De versies met alleen een DL-DVI en geen OSD/Speakers schijnt vrij weinig input lag te hebben omdat de DVI dus rechtstreeks?? op het paneel aangesloten zit ( een minimalistisch PCB erin welke weinig tot geen input lag veroorzaakt? ).

Ben benieuwd wanneer de eerste review hier op Tweakers komt, en hopelijk hou ik wat geld over na mijn vakantie!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik wilde hem aansluiten op een Macbook Air met miniDP. Nu kom ik erachter dat de MiniDP-DVI adapter die ik heb geen dual link is. Dat gaat dus niet werken. Correct?

Een active dual link adapter kost zo'n 100 eur. Daar heb ik weinig zin in.

Zou dan een scherm met HDMI input wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je hebt dan idd een actieve dual-link DVI adapter nodig van 100 euro, single-link kan niet zo'n hoge resolutie aan.
HDMI zul je ook weinig aan hebben, je hebt echt één nodig met Display Port aansluiting dan.

http://www.swiftworld.net...-and-models/#QH270-IPSTDP
En dan kom je op de QH270-IPSTDP uit, maar deze is wel stukken duurder.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijs is inderdaad niet slecht te noemen. Als je in de pricewatch zoekt naar 27" monitoren met een (S-)IPS panel kom je al snel aan 500+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blesmek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 16:26
Is de enige mogelijkheid om dit scherm aan te sluiten met een dual-link DVI adapter? Geen andere alternatieven?

Als ik nog eens 100-, daarvoor moet neerleggen zal ik hem iig niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
blesmek schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:16:
Is de enige mogelijkheid om dit scherm aan te sluiten met een dual-link DVI adapter? Geen andere alternatieven?

Als ik nog eens 100-, daarvoor moet neerleggen zal ik hem iig niet bestellen.
Dat is natuurlijk alleen als je geen dual-link port op je videokaart hebt.
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:09:
Je hebt dan idd een actieve dual-link DVI adapter nodig van 100 euro, single-link kan niet zo'n hoge resolutie aan.
HDMI zul je ook weinig aan hebben, je hebt echt één nodig met Display Port aansluiting dan.

Geen IPSTDP, maar IPSMS.
IPSTDP is monitor met tv functionaliteit, die is inderdaad veel duurder (meer dan 2x zo duur)
De IPSMS is met extra inputs, deze is wel duurder dan de standaard maar dat scheelt veel minder
http://www.ebay.com/itm/QH270-IPSMS-Achieva-ShiMian-HDMI-DVI-D-Sub-27-LG-LED-2560x1440-Dual-Monitor-/230766957925
Als je echter de Catleap wil, moet je de Q270 Multi hebben:
http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-MULTI-27-LED-2560X1440-S-IPS-Stereo-Gaming-Monitor-/140717987281
Die is net weer wat duurder dan de ShiMian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter

Maar de multi inputs hebben toch geen display port?
Den je dat die werkt met Macbook Air mDP naar HDMI?

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 21-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Philflow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:42:
[...]

Maar de multi inputs hebben toch geen display port?

[...]

Den je dat die werkt met Macbook Air mDP naar HDMI?
Als je HDMI versie 1.3 of hoger hebt moet je deze resolutie aankunnen. Ik neem aan dat op dat scherm ook een HDMI port van 1.3 of hoger zit (kon er niks over vinden), anders heeft het natuurlijk geen zin om die port erin te stoppen. Correct me if I'm wrong, maar dan zou het denk ik moeten werken.

Waarom zul je trouwens weinig aan HDMI hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Matthias94 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:33:
Geen IPSTDP, maar IPSMS.
IPSTDP is monitor met tv functionaliteit, die is inderdaad veel duurder (meer dan 2x zo duur)
De IPSMS is met extra inputs, deze is wel duurder dan de standaard maar dat scheelt veel minder
http://www.ebay.com/itm/QH270-IPSMS-Achieva-ShiMian-HDMI-DVI-D-Sub-27-LG-LED-2560x1440-Dual-Monitor-/230766957925
Als je echter de Catleap wil, moet je de Q270 Multi hebben:
http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-MULTI-27-LED-2560X1440-S-IPS-Stereo-Gaming-Monitor-/140717987281
Die is net weer wat duurder dan de ShiMian
Die hebben geen DisplayPort.
Matthias94 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:48:
[...]

Als je HDMI versie 1.3 of hoger hebt moet je deze resolutie aankunnen. Ik neem aan dat op dat scherm ook een HDMI port van 1.3 of hoger zit (kon er niks over vinden), anders heeft het natuurlijk geen zin om die port erin te stoppen. Correct me if I'm wrong, maar dan zou het denk ik moeten werken.
Ik ben bang dat dit niet het geval is, maar mocht het wel zo zijn dan zit je als nog met het verloopje naar DisplayPort.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:21:
[...]

Die hebben geen DisplayPort.

[...]

Ik ben bang dat dit niet het geval is, maar mocht het wel zo zijn dan zit je als nog met het verloopje naar DisplayPort.
HDMI 1.3 ondersteund tot 2560x1600 en HDMI 1.4 tot 4kx2k. Dan heb je inderdaad nog een adapter van mini DisplayPort naar HDMI nodig (Voorbeeld) En een HDMI kabel. MiniDisplayPort naar HDMI kabeltjes mogen niet verkocht worden omdat volgens de regels een HDMI kabel aan beide kanten een male connector moet hebben. Misschien dat je er ergens een kan vinden, maar ik zou gewoon zo'n adapter doen.

*Edit: Misschien voor de zekerheid een mailtje sturen om te vragen welke versie HDMI daarin zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Thisuren op 21-06-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Ziet er zeer interessant uit! Twijfel nu ook om er voor eentje te sparen ;)

Grappig, los zijn ze $290,-, speciale actie als je er twee koopt $615! 8)7

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Hier nog zon mDP- HDMI. Staat bij 1.3b
http://buyincoins.com/det...macbook-product-1286.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Idd, is zelfs nog beter (/goedkoper)
Misschien staat hier nog wel ergens wat leuks tussen, maar ik denk dat jij de goedkoopste hebt.
Google Shopping

[ Voor 12% gewijzigd door Thisuren op 21-06-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 21:38
Dit is inderdaad wel een mooie monitor om eens goed in te verdiepen.
Vanavond eens even googlen + marktplaatsen.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Deze monitor moet toch via HDMI gewoon aan een mbp retina kunnen hangen? O-)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Q-bone

Dusss...

Waarom niet gewoon een hdmi naar dual link dvi?

dingen kosten 2 dollar ;)

http://www.ebay.com/itm/D...27c7684cfc#ht_2470wt_1168

Zou het werken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Houden jullie ook even rekening met de invoer rechten? die zijn 20% van het aankoop bedrag + 16 euro.
Het is dan nog steeds niet veel geld. Maar je weet ook niet wat je voor dat geld krijgt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:11:
Houden jullie ook even rekening met de invoer rechten? die zijn 20% van het aankoop bedrag + 16 euro.
Het is dan nog steeds niet veel geld. Maar je weet ook niet wat je voor dat geld krijgt.
De extra kosten die erbij komen en het gebrek aan garantie zijn inderdaad wel erg zuur.

Ik heb uiteindelijk besloten te gaan voor 2x 21.5 Full HD eIPS LED monitoren, qua beeldkwaliteit zijn erg goed en je zit qua PPI er maar net even ietsje onder de Koreanse monitoren (108 vs 102 PPI).

Nadeel is uiteraard wel dat het wat meer ruimte kost op je bureau maar die 3 jaar garantie die Asus biedt is toch wel erg prettig! Plus dat een Full-HD film kijken terwijl je een beetje tweakers bekijkt ook wel lekker is.

Qua prijs ontloopt het elkaar bijna niks (245 voor 2x 21.5 en ~300 voor die 27 inch monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Import belastingen zijn nog steeds vrij willekeurig, soms zonder dat je het probeert te ontwijken krijg je het er niet bij op gerekend. Maar goed ga daar maar vanuit dat je het moet betalen dan kan het met een beetje geluk alleen maar mooier worden.

En voor iedereen die denkt een resolutie van meer dan 2560x1440 te doen over HDMI.. gaat niet lukken. De monitoren ondersteunen het niet en de videokaarten m.u.v. de AMD 7xxx series ook niet (van de nieuwe generatie NVIDIA kaarten weet ik het niet).
Resoluties van hoger dan 1920x1200 lukt in de praktijk op het moment enkel met displayport en dual-link DVI en hetzelfde geld voor vernieuwingsfrequenties van 120Hz bij een Full HD resolutie.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Q-bone schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:03:
Omdat ik een Macbook Air heb die alleen mDP heeft :)
Xthemes.us schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:55:
En voor iedereen die denkt een resolutie van meer dan 2560x1440 te doen over HDMI.. gaat niet lukken.
En dit weet je zeker? Is dan wel vreemd dat ze met HDMI input worden verkocht.

[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 22-06-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Xthemes.us schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:55:
Import belastingen zijn nog steeds vrij willekeurig, soms zonder dat je het probeert te ontwijken krijg je het er niet bij op gerekend. Maar goed ga daar maar vanuit dat je het moet betalen dan kan het met een beetje geluk alleen maar mooier worden.

En voor iedereen die denkt een resolutie van meer dan 2560x1440 te doen over HDMI.. gaat niet lukken. De monitoren ondersteunen het niet en de videokaarten m.u.v. de AMD 7xxx series ook niet (van de nieuwe generatie NVIDIA kaarten weet ik het niet).
Resoluties van hoger dan 1920x1200 lukt in de praktijk op het moment enkel met displayport en dual-link DVI en hetzelfde geld voor vernieuwingsfrequenties van 120Hz bij een Full HD resolutie.
Sorry, heb je helemaal gelijk in. Zie het nu net ook staan bij 6xxx serie kaarten van amd. Wel vreemd dat het dan op de monitor zit :?

Edit: Weet je zeker dat de HDMI op de monitor geen 1.3 is? Want Philflow wil het natuurlijk met z'n MackBook Air gebruik, waar alleen miniDisplayPort (wel 2560x1440) op zit. Als je dan een adapter hebt naar HDMI 1.3 (of 1.4) en een kabel van dezelfde versie naar de monitor. Enige vereiste is dan natuurlijk dat er een goede HDMI port op het scherm zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Thisuren op 23-06-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Geen enkel scherm op de markt die dat doet (misschien m.u.v. enkele in de laatste 2 maand uitgekomen monitoren). Bij HDMI 1.3 heb je de B variant nodig.
Type B This connector (21.2 mm × 4.45 mm) has 29 pins and can carry six differential pairs instead of three, for use with very high-resolution future displays such as WQUXGA (3,840×2,400).[55][56] Type B is electrically compatible with dual-link DVI-D, but has not yet been used in any products.[55][57] However, the use of the extra three differential pairs is reserved as of 1.3 specification.
Dus ja de HDMI 1.3 specificaties zeggen vrolijk je kan heel hoge resoluties gebruiken.. maar dat gaat dus enkel over een Type B connector die op geen enkel apparaat is terug te vinden.
Bij HDMI 1.4 kan het blijkbaar wel over de gewone connector aangezien AMD bij de 7xxx series zegt een 4k resolutie over HDMI te ondersteunen, NVIDIA geeft hier geen informatie over.

Deze monitoren worden met HDMI uitgerust zodat je daar je console of laptop of dergelijk apparaat zonder displayport op aan kunt sluiten. Mijn Hazro HZ27WD een duurdere monitor maar 1 die weinig zal verschillen van iig de ACHIEVA Shimian heeft bijvoorbeeld ook een component en VGA aansluiting welke beide ook niet de benodigde resolutie aankunnen.

[edit]
Q-bone schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:03:

dingen kosten 2 dollar ;)

http://www.ebay.com/itm/D...27c7684cfc#ht_2470wt_1168

Zou het werken?
Nee dat werkt niet, HDMI heeft een single-link signaal. Er zitten enkel meer pinnetjes op die DVI stekker maar daar gaat geen signaal over dus ze zijn compleet nutteloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Xthemes.us op 23-06-2012 13:31 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Dit is qua prijs... zeker niet slecht :) zien eruit als mooie vervangingen voor m'n huidige monitoren en voor deze prijzen nog erg goed te doen!

Mooie vondst!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Xthemes.us schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:29:
Geen enkel scherm op de markt die dat doet (misschien m.u.v. enkele in de laatste 2 maand uitgekomen monitoren). Bij HDMI 1.3 heb je de B variant nodig.

[...]

Dus ja de HDMI 1.3 specificaties zeggen vrolijk je kan heel hoge resoluties gebruiken.. maar dat gaat dus enkel over een Type B connector die op geen enkel apparaat is terug te vinden.
Bij HDMI 1.4 kan het blijkbaar wel over de gewone connector aangezien AMD bij de 7xxx series zegt een 4k resolutie over HDMI te ondersteunen, NVIDIA geeft hier geen informatie over.

Deze monitoren worden met HDMI uitgerust zodat je daar je console of laptop of dergelijk apparaat zonder displayport op aan kunt sluiten. Mijn Hazro HZ27WD een duurdere monitor maar 1 die weinig zal verschillen van iig de ACHIEVA Shimian heeft bijvoorbeeld ook een component en VGA aansluiting welke beide ook niet de benodigde resolutie aankunnen.

[edit]

[...]

Nee dat werkt niet, HDMI heeft een single-link signaal. Er zitten enkel meer pinnetjes op die DVI stekker maar daar gaat geen signaal over dus ze zijn compleet nutteloos.
Ok, bedankt voor de info
Jammer dat nog bijna niemand dat gebruikt in monitors dan.
Enige optie is dan dus een mini DisplayPort naar DVI Dual Link, wordt je ook niet vrolijk van zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden die loempiaschermpjes niet gewoon vanzelf hier op de markt gaan komen???......Uiteraard duurder, maar bij een defect op (veel) dode pixels ,is het wel een gedoe te rma'en. wel fucking trouwens voor 27 inch... Zit ik hier met een samsung 750d
met een niet meer dan gemiddeld beeld en kut 3-d(eigenlijk niet dus)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 09:59
Is er misschien al iemand die dit scherm heeft? Wat is de kwaliteit van de onderdelen? Lijkt een schitterende deal, maar if it's to good to be true...!??
Pagina: 1