MacBook Pro op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 14:11
Beste allen,

ik heb sinds begin dit jaar een Mac Book Pro gekocht, helemaal tevreden en laatst had ik dus het idee om mijn mac op me tv aan te sluiten.

Echter 1 probleem, nu heb ik er een kabel tussen gedaan en nu krijg ik het volgende als ik het afspeel

http://img72.imageshack.us/img72/3313/ac0.mp4

ik hoop dat deze te zien is voor iedereen.
het beeld springt vanzelf opeens op groen om na een paar seconden weer terug te schieten, bloed irritant kan ik vertellen....

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
alvast bedankt
T.

TV: 42PFL8404
Mac Pro 2011
Kabel: C-blocks bij Media markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 12:56
Ik zou eens een andere kabel proberen, of een andere hdmi poort op je tv (ervan uitgaande dat je hdmi gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als er een Ati kaart in deze Mac zit dan moet je het kleurenschema in CCC aanpassen. Iets met Ypbr ofzo. Anyway, als het een Ati kaart is en je zoekt op Google vind je meer dan genoeg info. In elk geval kun je het oplossen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Na even wat gegoogled te hebben, ben ik achter het volgende gekomen

Intel HD Graphics 3000 is de video kaart en kan niet 1 2 3 vinden hoe ik iets kan veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is het nu een MacBook Pro of een Mac Pro? Wat voor merk TV is het (LG, Sony, Philips)? En wat voor een kabel gebruik je (HDMI, DisplayPort, VGA, DVI)? C-blocks zegt me nl. weinig :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Daedalus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:21:
Is het nu een MacBook Pro of een Mac Pro? Wat voor merk TV is het (LG, Sony, Philips)? En wat voor een kabel gebruik je (HDMI, DisplayPort, VGA, DVI)? C-blocks zegt me nl. weinig :)
De 42PFL8404 is een Philips TV en het betreft ongetwijfeld een MacBook Pro, gezien er geen MacPro is met Intel HD Graphics (allemaal Xeon).

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Bij mij was het een schrale HDMI kabel. Vervangen door een iets betere (dikker, stugger en een beetje duurder) loste het probleem op.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bekend probleem en je hebt geen nieuwe HDMI kabel nodig. Philips en Sony TV's hebben hier het meest last van.

Hier de oplossing die voor mij werkte.

I too ran into the same problem after updating today: had the same problems in Snow Leopard, they got fixed in Lion (finally!) and returned with 10.7.2. It looks like I managed to fix the problem by copying a file from the Lion install that got removed in 10.7.2 (probably because there are multiple support topic of people whose Philips TV wasn't working at all in Lion, and they had to remove this specific file to get it to work!).

Long story short: if you have handshake problems, try the following (of course, at your own risk):

1. Download http://www.mediafire.com/?fdz29bgsg3zm653
2. Unarchive it
3. In the Finder, go to (using cmd-shift-G) the directory /System/Library/Displays/Overrides/
4. Place the entire directory you unarchived in step 2 (DisplayVendorID-410c) in the directory /System/Library/Displays/Overrides/
5. Reboot

It seems to be working for me, so I hope it is the same for you all!

Bron: https://discussions.apple.../3382106?start=0&tstart=0

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-06-2012 18:43 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
kakanox schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:25:
[...]

De 42PFL8404 is een Philips TV en het betreft ongetwijfeld een MacBook Pro, gezien er geen MacPro is met Intel HD Graphics (allemaal Xeon).
Dan zijn het geen intel graphics aangezien je op het filmpje links onderin een Mac Pro ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
erik23 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:32:
[...]

Dan zijn het geen intel graphics aangezien je op het filmpje links onderin een Mac Pro ziet staan.
Ik zie links onderin toch echt een macbook Pro Erik ;)

Niet nog meer verwarring zaaien. De Macbook Pro 13" heeft een intel HD 3000 videokaart. Met bovenstaande fix is het probleem van TS opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-06-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

kakanox schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:25:
[...]

Fair enough, maar het is wel handig om duidelijk te zien en niet uit te gaan van aannames, aangezien dat nu al de nodige verwarring schept :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
BillSpaarbank schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:35:
[...]

Ik zie links onderin toch echt een macbook Pro Erik ;)

Niet nog meer verwarring zaaien. De Macbook Pro 13" heeft een intel HD 3000 videokaart. Met bovenstaande fix is het probleem van TS opgelost.
Wahaha, verkeerd gekeken, dacht dat dat handvaten waren. Dan is het inderdaad een intel HD 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiekser
  • Laatst online: 21-07 14:03
BillSpaarbank schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:42:
Bekend probleem en je hebt geen nieuwe HDMI kabel nodig. Philips en Sony TV's hebben hier het meest last van.

Hier de oplossing die voor mij werkte.

I too ran into the same problem after updating today: had the same problems in Snow Leopard, they got fixed in Lion (finally!) and returned with 10.7.2. It looks like I managed to fix the problem by copying a file from the Lion install that got removed in 10.7.2 (probably because there are multiple support topic of people whose Philips TV wasn't working at all in Lion, and they had to remove this specific file to get it to work!).

Long story short: if you have handshake problems, try the following (of course, at your own risk):

2. Unarchive it
3. In the Finder, go to (using cmd-shift-G) the directory /System/Library/Displays/Overrides/
4. Place the entire directory you unarchived in step 2 (DisplayVendorID-410c) in the directory /System/Library/Displays/Overrides/
5. Reboot

It seems to be working for me, so I hope it is the same for you all!

Bron: https://discussions.apple.../3382106?start=0&tstart=0
Dit werkte voor mij ook.

Ik heb een ook een Philips TV (46PFL8404h) icm met een Mac mini (2011 versie).

Vreemd genoeg werkt dit niet voor mijn MacBook Air (2011 versie), maar die sluit ik toch nooit aan dus niet erg.

[ Voor 0% gewijzigd door wiekser op 19-06-2012 13:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Thnx voor alle support.

nu ben ik niet heel erg op de hoogte van dit allemaal. het zal dan waarschijnlijk ook wel een stomme vraag zijn voor iedereen maar kan iemand dit voor mij naar jip en janneke taal ombuigen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
(lijkt me duidelijk, sla het bestand op in je download map)

2. Unarchive it
(Dubbelklik op het gedownloade bestand. Er verschijnt een nieuwe folder met dezelfde naam)

(Open Finder. Druk tegelijk op "cmd", "shift" en "G". In het venster wat verschijnt plak of type je /System/Library/Displays/Overrides/
Druk nu op enter)

(Open nog een finder-venster en ga weer naar je download map. Sleep de map die je aangemaakt heb bij stap 2 genaamd DisplayVendorID-410c naar de map op /System/Library/Displays/Overrides/)

5. Reboot
(herstart)

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 20-06-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Ik kan met groot genoegen het werkt top!
Bedankt allemaal!
Pagina: 1