![]() ![]()
• Inleiding • Winnaars 2011 • Alle winnaars ooit • Gras, een goede ondergrond? • Tickets • Speelschema • Afgelopen wedstrijden • Wimbledon apps • Handige links Het grandslam-tennistoernooi vind dit jaar voor de 126e keer plaats. Dit toernooi is al sinds het ontstaan het enige grandslam-toernooi op gras. Het vindt plaats van 25 juni tot en met 8 juli 2012. Ondertussen komen er jaarlijks zo'n 450.000 toeschouwers kijken. Ik maak dit topic omdat ik een tennisser en tennisliefhebber ben en omdat ik vind dat iedere grandslam een eigen topic verdient! Terug naar boven De winnaars van vorig jaar: Mannen: • Enkel: Novak Djokovic ![]() • Dubbel: Bob Bryan en Mike Bryan ![]() Vrouwen: • Enkel: Petra Kvitova ![]() • Dubbel: Květa Peschke en Katarina Srebotnik Terug naar boven Mannen: ![]() Vrouwen: ![]() Bron Terug naar boven Wimbledon is niet enkel speciaal omdat het het oudste tennistoernooi is en omdat de spelers er verplicht worden witte kledij te dragen, maar ook omdat het toernooi op gras doorgaat. Gras is de oudste tennisondergrond, maar is het ook de beste? Gras heeft als grootste nadelen dat de bal niet hoog opstuit en dat de banen snel slijten. Doordat het gras gebruikt wordt op het 'meest prestigieuze' tennistoernooi ter wereld en de oudste ondergrond is, wordt gras nog in enkele zogenaamde eliteclubs gebruikt. Gras is erg gevoelig voor regen en droogt niet snel dus je zal bij regen op graswedstrijden al snel een plastic zeil over het veld zien liggen. Sinds 2009 wordt in de Centre court (Wimbledon) gespeeld onder een uitschuifbaar dak zodat ze niet telkens hun zeil moeten bovenhalen. De bal stuit er dus minder hoog en daarom zullen de meeste deelnemers een tijdje op voorhand al oefenen op grasondergrond. Er is ook nog een zeer groot verschil tussen natuurgras en kunstgras. Kunstgras is slijtvast en vergt veel minder onderhoud. Ze laten ook veel water door. Veel beter als natuurgras in theorie dus. Toch maken sommigen van deze eliteclubs nog gebruik van natuurgras omdat het zeer bewonderenswaardig is dat ze hier nog op spelen. Wimbledon maakt nog altijd gebruik van natuurgras, wat de originaliteit geeft aan deze Grandslam. Terug naar boven Natuurlijk kun je voor deze populaire Grandslam ook tickets bestellen! Hier even een overzicht: • Op de officiële site • Bij Ticketnetwork • Bij Tickets for tennis • Officiële ticketverkoop • Ook bij de Onlineticketshop Volgens mij zijn dit zowat de betrouwbaarste. Er zijn er natuurlijk nog veel meer hoor. Terug naar boven Bij deze ook maar even het speelschema.
Terug naar boven Voor de afgelopen wedsrijden verwijs ik je graag door naar hier. Terug naar boven Om altijd en overal het laatste nieuws over Wimbledon te horen, zijn er natuurlijk ook mobiele apps: • Android device + Wimbledon radio voor livestream! • IOS app • Voor Windows Phones is er een app met de kampioenen van Wimbledon • De chrome webstore Let op: Sommigen van deze apps zijn van vorig jaar, maar omdat er bij IOS en Android geen jaar bij staat, vermoed ik dat er updates op weg zijn. Terug naar boven Hier even wat handige links voor Wimbledon fans of geïnteresseerden: • Officiële site • Wimbledon op Wikipedia (geschiedenis, winnaars...) • Op de site van ATP • Wimbledon op Twitter • Wimbledon fanpage op Facebook Terug naar boven |
[ Voor 9% gewijzigd door electrom op 25-06-2012 21:21 ]
HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter