• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:37
Beste tweakers,

Ik heb vandaag eens zitten rotzooien met Own3d en XSplit.
Ik had er ergens al verwacht: mijn processor is niet goed genoeg, en is echt ZWAAR verouderd.
Dus mijn pc heeft met XSplit op de achtergrond best wel moeite om muziek en games er naast te hebben.
Nu vroeg ik me af wat voor een 775 socket ik zou kunnen kopen om toch te kunnen streamen.
Upgrade kits naar nieuwere socket moederboards kan ik me niet veroorloven.
Deze vraag stel dus ik eigenlijk met een reden: ik wil niet teveel uitgeven maar toch normaal kunnen streamen.

mijn huidige systeem:
AMD Radeon 6770
1TB WD Hard disk
3GB DDR2 RAM 667 MHz
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6300 1066MHz 2MB L2 Cache (geen stock koeler, maar een custom)

[ Voor 8% gewijzigd door Drunken_Bear op 16-06-2012 19:46 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-02 22:21
Als je een krachtigere CPU wil voor socket 775 moet je kijken naar de Core 2 Quad.
Bij V&A zijn die te vinden. Kijk wel of je moederbord ermee overweg kan.
Volgens mij zit je bij een tweedehands Core 2 Quad rond de 80 euro ongeveer.

• Drunken_Bear
maar denk je dan dat een dual core niet genoeg zou zijn voor streaming?

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:50
e8400 gaat al voor 50 a 60 euro. Kijk idd wel of je mobo het ondersteund (denk het wel, maar je weet maar nooit).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aangezien zowel Xsplit als de moderne games multithreaded zijn is een quad core en verstandigere keuze dan een dual core. Beiden zijn in staat een dualcore processor volledig te belasten, dan is een quadcore met goed ingestelde affinity's een betere keuze.
Alhoewel ik twijfel of een socket 775 processor uberhaupt snel genoeg gaat zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Iamzero456 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:40:
e8400 gaat al voor 50 a 60 euro. Kijk idd wel of je mobo het ondersteund (denk het wel, maar je weet maar nooit).
Ik zou dan toch voor een Q6600 gaan, ook 50 eu,- ofzo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASUS/P5W_DH_Deluxe.html ziet er naar uit dat Core 2 Quad het meeste wel gaat werken :) das dan in ieder geval een mazzeltje :)

• Drunken_Bear
toppie! bedankt voor de tips mensen

Verwijderd

Ik had zelf een Q6600 @ 2.8ghz met 4GB ram, maar zelfs LoL streamen werkte niet.
Nu heb ik geupgrade, en kan ik streamen zonder last te hebben dat mijn FPS ook maar enigzins dropt.

Daarom weet ik niet of een Q6600 of een dual core wel genoeg gaat zijn.
Pagina: 1