Toon posts:

modem routeur adsl2+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zou graag een modemrouter willen aankopen voor men familie in Marokko, ze hebben momenteel een modem router van tp-link td-w8901.

Ik ben er niet echt zot op, niet echt een top merk, hun internetlijn ook niet echt stabiel (maar ik ben er heel de zomer dus ik ga achter de provider zitten om hun lijn te herstellen).

Ik zou dus graag een modem/router willen aankopen voor hen die adsl2+ ondersteunt

Ik heb op pricewatch gekeken volgens de score heb ik 2 keuzes de:

- Netgear Gigabit Modem Router DGN3500 (Annex A)
- Netgear DGN2000

Ik ga meeral voor de dgn2000 omdat ze voor 2 laptops thuis niet echt een gigabit netwerk nodig hebben.

Hebben jullie een beter keuze voor me?

De modem/routeur moet wel dyndns ondersteunen.

Mvg

ZeRoCooL

Verwijderd

Hey terug... :/

Die TP-Link die je aangeeft is over het algemeen een prima modem/router. Als de verbinding niet stabiel is, dan zou ik eerder bij de provider gaan informeren wat er loos is (lijn doormeten bijvoorbeeld)

Als je op het interne netwerk ook regelmatig een slechte verbinding hebt, dan moet je pas aan je netwerkcomponenten gaan twijfelen.

Verder is iedere ADSL2+ modem/router in principe geschikt voor het doel dat je nodig hebt.

Wellicht ten overvloede: Annex A = analoog, Annex B = ISDN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil deze veranderen omdat het intern netwerk ook niet tot en met is, ze werken meestal draadloos en als ze de verdieping hoger zitten dat merk ik al meteen een groot verschil.

Beide laptops zijn N compatible, het is gekend dat het bereik van N compatible modem/router wat groter is (afhangend van heel wat elementen, of er storing is of niet, veel wifi netwerken, metaal, beton,...)

Het intern delen van bestanden tussen beide gaat nogal sloom en de wifi (G) is nog al kort van bereik.

hun lijn is wel degelijk Analoog.

dank u bij voorbaat voor uw antwoord.

Mvg

Verwijderd

Via mijn ADSL provider heb ik een Speedtouch ADSL2+ modem/router ontvangen, die zijn er al voor rond de €50 pricewatch: Alcatel SpeedTouch 546 (ADSL2+, 4x100Mbps, Analoog)

Mijn ervaring met dit modem is dat het hogere doorvoerwaardes weet te bereiken op een slechte lijn en het is een merk dat door veel ADSL providers wordt aangeboden. Wellicht ook in Marokko.

Ook is belangrijk of ze daar Annex A of B hebben, bij aankoop van een ander modem. Wikipedia: Asymmetric Digital Subscriber Line

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:15:
Via mijn ADSL provider heb ik een Speedtouch ADSL2+ modem/router ontvangen, die zijn er al voor rond de €50 pricewatch: Alcatel SpeedTouch 546 (ADSL2+, 4x100Mbps, Analoog)

Mijn ervaring met dit modem is dat het hogere doorvoerwaardes weet te bereiken op een slechte lijn en het is een merk dat door veel ADSL providers wordt aangeboden. Wellicht ook in Marokko.

Ook is belangrijk of ze daar Annex A of B hebben, bij aankoop van een ander modem. Wikipedia: Asymmetric Digital Subscriber Line
Thx voor u reply,

Maar ik heb een wireless modem router nodig en ze hebben er annex A

Mvg

ZeRoCooL

Verwijderd

Die Speedtouch is inderdaad niet draadloos, Netgear doet het wel goed met draadloos bereik, geen ervaring hoe het ADSL gedeelte is geregeld.

http://tweakers.net/price...140=&a1140=&d1161=&d1672=

Het algemeen beleid #groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:47:
Hey,

Ik wil deze veranderen omdat het intern netwerk ook niet tot en met is, ze werken meestal draadloos en als ze de verdieping hoger zitten dat merk ik al meteen een groot verschil.

Het intern delen van bestanden tussen beide gaat nogal sloom en de wifi (G) is nog al kort van bereik.
Ik vraag me af of een andere router veel gaat helpen. Als ik bovenstaande lees zou ik je adviseren om eens uit te zoeken of een acces point/bridge niet een betere keuze is. Deze kun je dan ergens anders in huis plaatsen, zodat je het bereik van het totale netwerk vergroot. Denk hierbij aan een verdieping hoger of de andere kant van het huis.

Bestandsoverdracht via wifi is vaak dramatisch, dat hoeft niet per definitie beter te zijn met een andere router.

Verwijderd

Topicstarter
De operator ter plaatse doet nog al moeilijk wat betreft de aangekochte modem router van tp-link, en wil dat we hun modemrouter aankopen, de welk model exacte weet ik niet.

Eerlijk gezegd is tp-link voor mij een niet zo bekende merk en de performances door mij getest waren niet echt top, de interface is niet meteen userfriendly.

Ik heb online wat gezocht en ben op deze modemrouter terecht gekomen.

http://www.cnet.com.au/to...s_p3-339288569.htm#image2

voor 80€ is die niet slecht:

pricewatch: Netgear DGND3700

gigabit netwerk, niet meteen van toepassing (voor me mss als ik er ben)
N wireless network wat een iets beter bereik geeft.

Accespoint/router niet meteen een optie, die 2 kabels dat er al liggen (stroom/rj11) is al veel voor men famillie, als ik er achterop nog is iets ga aankoppelen wordt het voor hen net iets te ingewikkeld als er een probleem is en ik via telefoon probeer te troubleshooten.

Daarom is voor mijn dyndns ook echt wel nodig, dan heb ik meteen toegang tot hun modem en weet ik of hun internetlijn nog op is of niet en dergelijke.

Mvg

ZeRoCooL

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:15:

Die ervaring heb ik ook. Wanneer de afstand vanaf de centrale erg groot wordt dan zijn alleen de SpeedTouches nog stabiel. Dat is dan ook het enige voordeel van zo'n apparaat, voor de rest is het een onding. Ik heb bij remote lokaties nog weleens een SpeedTouch neergezet met daarachter een Draytek. Draytek ondersteunt DDNS.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Neem zoals al eerder vermeld een eenvoudige SpeedTouch die je instelt als modem. De PPPoE sessie laat je opbouwen door een fatsoenlijke router (die je er achter zet). Kijk voor die laatste eens hier.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
[b]

Accespoint/router niet meteen een optie, die 2 kabels dat er al liggen (stroom/rj11) is al veel voor men famillie, als ik er achterop nog is iets ga aankoppelen wordt het voor hen net iets te ingewikkeld als er een probleem is en ik via telefoon probeer te troubleshooten.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb zonet de website van de provider bezocht en hun aanbod zijn modemrouter van sagem of thomson dan heb ik liever een linksys(cysco) of netgear modem/router

http://www.iam.ma/Particu...s/LesEquipementsADSL.aspx

mvg

ZeRoCooL

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 22:49 ]

Verwijderd

Thomson = Speedtouch

http://www.technicolorgateways.nl/p_basic.html

De Thomson TG585n v2 zou wellicht een optie zijn, soortgelijk wordt ook aangeboden door Maroc Telecom;
Pack routeur Wifi Thomson TG 585V ou TG585V8

Présentation:

Un routeur avec Firewall intégré pour une utilisation mobile et partagée.

Contenu du pack :

1 routeur ADSL Wifi Thomson TG585V ou TG585V8
1 prise en T et une prise en RJ11
1 CD-ROM d’installation
1 manuel d’aide à l’installation et à la configuration.
1 guide d’installation rapide
Tarification :
Prix engagement ou réengagement 12M : 199 DHTTC
Prix équipement seul : 399 DH TTC
Je zou eens kunnen kijken of ie in NL goedkoper te krijgen is.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik ben ook niet overtuigd van die Sagem. TP-Link is echter geen slecht merk. Als je zo'n Linksys/Cisco fan bent zou ik voor de WAG160N gaan. Heb de WAG320N gebruikt maar was niet onder de indruk. De beste linksys modem/router die ik tot nu toe getest heb is eigenlijk de WAG200G, maar die leveren ze niet meer en heeft alsnog geen 802.11n support.

Ik blijf eigenlijk voor de combinatie van een losse modem en een goede router. Als je overstapt naar een andere provider hoef je je router niet te veranderen, je hebt veel meer keuze en je komt waarschijnlijk nog goedkoper uit.

Zou je in het vervolg even de edit-knop willen gebruiken om iets toe te voegen aan je vorige bericht? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-06-2012 23:07 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1