Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07 14:54
Hallo Tweakers,

Ik heb een Philips 40PFL9606K/02 TV en een ReadyNAS Ultra 2 2x2TB.

Nu zit er op de Philips TV DLNA. (Wat alle populaire formaten afspeelt)
De Philips tv is verbonden met een cat5e kabel naar de Cisco EPC3925 router/modem (de standaard router/modem van UPC) Deze Cisco is vervolgens ook weer verbonden met cat5e naar de NAS.

Als ik een Full HD film wil afspelen op de TV duurt het laden erg lang en om de halve minuut herladen, dit is vrij vervelend.
Als ik vervolgens mijn laptop aansluit via een HDMI kabel gaat het laden snel en is het beeld gewoon goed.
Nu zat ik te denken om een kleine switch te kopen en deze er tussen te hangen. Zou dit het verschil maken? Hebben jullie misschien nog andere ideeën?

Het het is natuurlijk handig om van "PC openen" (DLNA) functie gebruik te kunnen maken in plaats van telkens mijn laptop aan te sluiten.

Bij voorbaat dank
gr Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik heb geen ervaring met jouw tv, maar mijn indruk is dat het in de tv zit. Overweeg een goede mediaspeler: die zijn mogelijk veel beter dan de in tv's ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Zou je mij kunnen uitleggen waardoor dit komt? Want de tv speelt wel alle grote formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aan de over het algemeen zeer zwakke chips die in de TV zitten. Er zijn niet voor niks mediaspelers en HTPC's te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25
Aghanim schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:25:
Aan de over het algemeen zeer zwakke chips die in de TV zitten. Er zijn niet voor niks mediaspelers en HTPC's te koop.
Mediaplayers zijn er omdat dnla in de huidige tv's nog aardig wat beperkingen hebben. Maar die "zwakke" chips in de huidige tv's spelen prima 1080p af. De vraag is waarom het hier mis gaat.

Walterworld, zou je eens een dnla server op je pc kunnen installeren (bijv. tversity: http://tversity.com/home)?
Als het daarmee wel werkt kan je de oorzaak in je nas kunnen zoeken.
Is er in je nas bij de dnla server niets in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bovenstaande geldt niet voor alle TV's weet ik uit ervaring. Een aantal modellen van LG hebben erg veel moeite met 1080P via DLNA. Of dat voor deze Philips ook geldt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Bedankt voor de oplossingen.
Helaas werkt er geen.

Ik heb tversity niet kunnen proberen omdat hiervoor een licentie nodig is.
Verder heb ik het met Windows Media Player geprobeerd, de tv vind WMP netjes alleen niet de video bestanden.
Dus opzoek naar een andere DLNA server, iemand suggesties?

Vervolgens heb ik mijn extern HDD via USB aan de tv gehangen en krijg ik een melding dat het formaat niet word ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25
Jammer dat tversity betaalde software is geworden, ik meen me te herinneren dat het vroeger gratis was.

Wat je probleem met wmp betreft.
Bij dnla moet je niet vergeten om de films eerst te indexeren. In wmp doe je dat door je videobestanden toe te voegen aan de library.

Daarnaast zijn er nog tig dnla servers te vinden: Wikipedia: List of UPnP AV media servers and clients

[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-06-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Misschien moet je ook even rondneuzen op het Philips gebruikersforum
http://www.supportforum.philips.com/en/forum.php
en/of op
http://www.hifi-forum.de/viewforum-152.html
of http://58pfl9955.wordpress.com/
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Ik heb gebruik gemaakt van ps3 media server op mijn laptop. Hierbij word de full HD film keurig afgespeeld.
Verder heb ik een aantal add-ons op mijn nas geprobeerd. Bij de een vind de tv het full hd mapje niet, de ander vind hem wel maar kan het formaat niet afspelen.
Alleen via de orb add-on kan ik hem afspelen maar hier duurt het laden veel te lang.

Het ligt niet aan de tv, die kan full HD afspelen.
Het ligt ook niet aan mijn nas want hiermee kan ik gewoon video vanaf spelen via vlc+Windows.

Iemand nog ideeën waar het aan zou kunnen liggen of wat ik moet aanschaffen om het wel werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
sorry het is nog vroeg, eerst maar even koffie pakken :)

dan eerst maar een domme vraag: werkt het ook niet met de Simplyshare software van Philips zelf (Twonky geloof ik), of kan je die niet op je NAS installeren?

[ Voor 255% gewijzigd door Plof-kip op 24-06-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:06
walterworld schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:23:
Ik heb gebruik gemaakt van ps3 media server op mijn laptop. Hierbij word de full HD film keurig afgespeeld.
Verder heb ik een aantal add-ons op mijn nas geprobeerd. Bij de een vind de tv het full hd mapje niet, de ander vind hem wel maar kan het formaat niet afspelen.
Alleen via de orb add-on kan ik hem afspelen maar hier duurt het laden veel te lang.

Het ligt niet aan de tv, die kan full HD afspelen.
Het ligt ook niet aan mijn nas want hiermee kan ik gewoon video vanaf spelen via vlc+Windows.

Iemand nog ideeën waar het aan zou kunnen liggen of wat ik moet aanschaffen om het wel werkend te krijgen?
Hier ook een PhilipsTV gebruiker en hier werkt het DLNA perfect zolang de PC het transcoden doet ;). Ik krijg 'm wel zover dat ie de bestanden weergeeft en afspeelt zolang het avi's zijn. Het "duwen" van films (dus van pc windows media speler streamen naar tv) gaat makkelijker, zolang windows media player het kan spelen, kun je het zien op je tv in deze opstelling. Video_TS (dvd formaat) of .iso's werken niet rechtstreeks. Per saldo ben je beter af met een mediaspeler die veel meer kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 19:12
Wat is de bitrate van de films die je probeert te kijken? Of doet hij dit bij alle (dus ook kleine avi bestanden bijvoorbeeld). Volgens mij is de switch in de UPC router geen gigabit en kan dit dus lijden tot vertragingen.
Net even opgezocht en die heeft hij dus wel.

Misschien dat je laptop meer buffered en daardoor geen last ondervind. Je zou nog kunnen proberen met een kabel direct van tv naar nas (ga er vanuit dat deze auto-switching heeft zodat, je geen cross-cable nodig hebt).

Als dit wel werkt, dan is, zoals je zelf ook al aangeeft, een gigabit switch een mogelijke oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Steefph op 24-06-2012 10:00 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Nee, de kleinere bestanden waaronder AVI speelt hij redelijk af, hij is het beeld continu aan het herladen en dit merk je toch wel een beetje.
De bitrate is: 1536 kb/s

De Cisco router is een gigabits router, dus vraag ik mij af wat voor verschil een switch zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:46
Gigabit switch zou uberhaupt geen verschil hebben gemaakt, 100Mbps is meer dan snel genoeg voor 1080p bestanden. Waarschijnlijk ligt het aan de DLNA server software welke op je NAS staat (wat je niet altijd kan aanpassen), is dit niet geheel compatible met je TV of is je NAS niet krachtig genoeg. Wat erg vreemd is, is dat het hapert. Als je NAS transcode, kan het zijn dat je NAS niet krachtig genoeg is om dit zonder haperen aan te voeren.
Wat ook vreemd is, is dat je aangeeft dat je via een HDD de bestanden niet kan afspelen, dat zou betekenen dat de mediaspeler in je TV de resolutie niet ondersteund en dus inderdaad transcoden nodig heeft. Als ik het zo begrijp, dan kan de mediaspeler van je TV geen 1080p aan (ik heb zelf een 4007, nieuwste lijn, model welke het wel direct kan afspelen, alleen geen DTS audio wat bij jouw model ook niet ondersteund wordt, dus geen geluid daarbij), dus verwacht ik dat je NAS DLNA server software of kracht van de CPU in je NAS niet goed genoeg is om te transcoden. Dit zegt dus niet dat je TV geen 1080p is, maar de mediaspeler van je TV.

Wat ver gezocht, maar mogelijk, het zou nog aan je CAT5E kabel kunnen liggen, maar aangezien je via PS3Mediaserver het wel prima kan afspelen en je NAS naar Windows + VLC wel goed werkt lijkt het me stug (er zijn namelijk nogal wat nep CAT5E kabels in omloop welke problemen kunnen geven).

Over HDMI gaat het uiteraard gewoon goed, dan wordt er gewoon direct een videosignaal verstuurd, heeft dan niets meet met je TV te maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is de CPU load van de NAS als je een video probeert af te spelen?
Pagina: 1