Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463234

Topicstarter
Beste mensen,

Wij hebben hier thuis al weken last van niet functionerend internet. We maken gebruik van een UPC internet abonnemen van 50mb. Hierbij hebben we een cisco (Cisco EPC3925) draadloze modem in gebruik.

Het probleem is echter dat het wifi netwerk het meestal niet doet. Dit is al getest met meerdere computers en tablets. Hij geeft simpelweg de melding dat er geen verbinding met het draadloze netwerk mogelijk is.

Er zijn al 2 monteurs van UPC geweest, de eerste heeft het modem vervangen voor een nieuwe en is vertrokken, het zou een half uurtje duren totdat hij het zou doen. Echter is hij draadloos nooit gaan functioneren.
De week erop is een monteur gekomen, hij heeft alle 'kanalen' gecheckt en heeft het wifi toen gemaakt. Maar een dag later doet wifi het alweer niet en krijgen we weer dezelfde melding. De helpdesk van UPC kan me ook niet meer helpen oftewel ik ben aan jullie overgelaten.

Wat verder wellicht handig is te vermelden is dat er ongeveer 12 andere netwerken bereikbaar zijn vanaf dit punt, misschien is dit een probleem.

Verder gebruik ik WPA-2, TKIP+AES.
Het maakt niet uit hoe dichtbij ik bij het modem ben.
De onboard firewall staat uit.
Wat kan ik er aan doen om wel gewoon draadloos te kunnen internetten?

Vr gr,
Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:11

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

probeer eens het programma:
inssider (windows)
of
wifianalyzer (android)

Om te kijken hoe druk de diverse kanalen bezet zijn.

Google Play: Wifi Analyzer
http://www.metageek.net/p...YFjIImVp8ZAVgD5ECVjr_yxug

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er zitten ongeveer 18 netwerken evenredig verspreid over de kanalen!
Dus denk dat t daar niet aan kan liggen, heb ook alle kanalen al gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Daar kan het dus heel goed aan liggen, maar:

Upload even een plaatje met de kanalenbezetting.

Is het probleem met één apparaat, of meerdere?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/604948

Het probleem is op ieder apparaat, iphone, ipad, PCx3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-02 15:41
Gewoon even een 600 mW accesspoint van Engenius aan je modem hangen. Druk je die andere netwerken zo mee weg. Had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 19:47
Afgaande van het plaatje lijkt je eigen router het sterkste signaal af te geven vanaf het gemeten punt. Hoe dichter bij 0 des te beter het signaal zou moeten zijn. De kanaalkeuze is ook nog redelijk omdat je enigszins buiten de gangbare netwerken blijft. Kan je wat nader uitleggen hoe de verbinding niet werkt en/of er überhaupt te verbinden valt? Werkt het af en toe wel, af en toe niet?! Helpt dichterbij de router staan om dan wel verbinding te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de ipad en iphone krijg ik vrijwel altijd direct de melding dat verbinden met het netwerk niet mogelijk is. Vaak krijg ik die op de PC ook. Als ik toch verbinding heb is het voor zeer korte duur (3 minuten) en is er geen website redelijk te laden omdat het zo langzaam gaat. Dichterbij de router staan maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Signaal sterkte is goed, switchen naar kanaal 1 of 4 kan de ontvangst iets verbeteren.

Is het probleem alleen draadloos, of ook bedraad?

Signaalsterkte zegt niet alles, als op één van de overlappende kanalen continu gestreamd wordt blijft er weinig ruimte voor jou over.

Als je apparaten ook de 5GHz band aankunnen, zou je de router op 5GHz kunnen zetten.

Wat is precies de melding die je op de PC krijgt als er geen verbinding komt?

elimineer ook andere mogelijke storingsbronnen:

uit wiki:

Verstoring

De gebruikte licentievrijbanden van 2,4 GHz en 5 GHz worden gedeeld door verschillende gebruikers. De 2,4GHz-band is dezelfde band waarin ook magnetrons (voor verhitten van onder meer voedsel) werken, maar vele draadloze toepassingen maken gebruik van dezelfde band, zoals draadloze muizen en toetsenborden, video-overdracht (beveiligingscamera's en tweede televisie-aansluitingen), draadloze deurbellen, garagedeuropeners, hoofdtelefoons en veel andere apparatuur. Bij in-gebruik-name van deze apparatuur wordt aangeraden om de verschillende kanalen binnen de 2,4GHz-band te bekijken en het kanaal met de minste storing te kiezen. De 5GHz-band kent (2009) minder concurrerende gebruikers, maar doordat het gebruik van deze band naar verwachting zal toenemen zal de onderlinge verstoring ook groter worden. De effecten die de gebruiker kan merken zijn: wegvallende data-verbindingen, beeldverstoring, niet-functionerende draadloze bediening. Het betreft hier onderliggende verstoring in dezelfde frequentieband die gebruikt mag worden en wordt daarom niet gezien als een schending van de EMC-normen, die de onderlinge storing met andersoortige apparatuur beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedraad is er geen probleem.
Verder gebruik ik alles bedraad in huis, en heb geen magnetron haha. 5Ghz wordt niet ondersteund door mijn apparatuur.

De melding die ik krijg:
Deze webpagina is niet beschikbaar
De server op speedtest.nl kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
Controleer uw DNS-instellingen. Neem contact op met uw netwerkbeheerder als u niet zeker weet wat dit betekent.
Probeer het voorspellen van het netwerk uit te schakelen door deze stappen te volgen: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... en verwijder het vinkje bij 'Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren'. Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, raden we u aan dit selectievakje weer aan te vinken voor betere prestaties.
Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.
Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.
Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Kan het DNS-adres van de server niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En heel afentoe heb ik wel internet maar haalt t niet een snelheid hoger dan 0,98 mb terwijl ik er 50 zou moeten hebben, en dat haalt 'ie ook nagenoeg altijd via kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je al een ander kanaal geprobeerd?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle kanalen heb ik geprobeerd, ieder kanaal heb ik een hele dag geprobeerd haha. Geen significant verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Misschien toch eens sterkere netwerkapparatuur proberen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 07:07
Als je zoekt op epc3925 wifi problemen kom je meer van dit soort problemen wel tegen.
Denk dat je toch beter een losse router kunt aanschaffen en deze verbinden met je modem. Mogelijk kun je er 1 even lenen om te testen hoe het dan gaat. Het modem laat je dan in Bridge mode zetten door UPC maar mogelijk kun je dit zelf op het modem instellen.

https://www.google.nl/sea...97b7e2c8&biw=1920&bih=936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vind ik geen probleem, maar heb er totaal geen verstand van. Wat kan ik proberen? 't liefst wel wat betaalbaar doch sterk. Moet 3 verdiepingen naar boven kunnen halen, dat haalt dit type wel (haalde).
En hij moet dus met een draad bevestigd worden aan het modem. Want kreeg van UPC een apparaat geadviseerd waarbij je dat apparaat zelf met wifi moest verbinden, dat gaat niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 01:56
Anoniem: 463234 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:59:
En heel afentoe heb ik wel internet maar haalt t niet een snelheid hoger dan 0,98 mb terwijl ik er 50 zou moeten hebben, en dat haalt 'ie ook nagenoeg altijd via kabel.
0,98 mb of mbit? 50 mb of mbit?

Weet niet of je op de hoogte bent, maar dat is wel een veelvoorkomende spraakverwarring. Met het 50 Mbit abonnement van UPC haal je maximaal zo'n 5,5 MByte per seconde aan data binnen. In ideale omstandigheden zou dit zo'n 6 moeten zijn, maar de meeste omstandigheden zijn helaas niet ideaal :+

Zelfde geldt overigens voor KPN en alle andere providers: Datasnelheden van (inter-)netwerken worden altijd gecommuniceerd in bits per seconde, niet in bytes.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 07:07
In Bridge modem zetten, maar mogelijk dat UPC die voor je kan doen.
http://www.extreame.net.a...page__pid__8185#entry8185

Goede router voor een leuke prijs is TP-Link TL-WR1043ND
Veel mogelijkheden en dat voor 40 euro.
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

Inderdaad ga je met een netwerkkabel vanaf je modem naar de WAN poort van je router. Zorg er wel voor als je dit doet je zowel je modem als router de stroom eraf haalt. Anders werkt internet waarschijnlijk niet meer. Daarna stroom na 1 minuut er weer op en meld hij dit weer aan bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mbit.Ik ben op de hoogte;) Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp so far, ik ga dit apparaatje bestellen. Hoop dat 'ie t doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu het apparaat binnen.

Alles geïnstalleerd! Echter krijg ik met de TP-Link ook de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Ik heb alle beveiligingstypes van de TP link getest en geen doen het :( UPC kan me ook niet helpen en denkt dat de TP link stuk is. Kan me haast niet voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wie helpt mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412727

als ik jou was zou ik UPC weer bellen want zij zijn verplicht om het probleem op te lossen tenzij jij het zelf kan oplossen maar dat idee krijg ik niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je al twee verschillende routers hebt getest en met beide hetzelfde probleem hebt, lijkt het mij tijd om eens te gaan kijken naar je client. Drivers up-to-date?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1