Toon posts:

SSD herkennen en installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een SSD gekocht. Het gaat om de Vertex Agility 120 GB http://tweakers.net/pricewatch/282988/ocz-agility-3-120gb.html. Vanmiddag heb ik deze in mijn computer gebouwd. Toen mijn computer opgestart was, gaf deze een melding dat de SSD werd herkend. Als ik naar apparaatbeheer staat deze netjes tussen de opslagmedia.

Echter, hoe configureer ik deze precies? Ik heb geen idee of mijn SSD daadwerkelijk herkent wordt en gebruiksklaar is. Er staat nu wel een lege D schijf van 97,5 GB tussen mijn andere partities. Zou dit hem kunnen zijn?

Morgen wil ik windows 7 herinstalleren op mijn SSD. Zijn er nog tips en trucs die ik moet weten voor ik dit doe?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:46

job

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:18:
Echter, hoe configureer ik deze precies?
Niet, dat doet de windows installer wel voor je. Je kan het beste de partitie op je ssd (die windows er nu waarschijnlijk op heeft gezet) weghalen tijdens de installatie, de installer maakt dan een nieuwe aan.

Het is overigens het handigste als je je HD's loshaalt tijdens de installatie van windows.
Na de install je HD's weer aansluiten en kijken of de bootvolgorde klopt (in de bios kijken of je pc daadwerkelijk van je ssd opstart).

[ Voor 15% gewijzigd door job op 16-06-2012 18:28 ]

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is inderdaad een goed idee te controleren of je wel de laatste firmware hebt, zoniet dan even flashen voordat je win7 op de ssd zet. Daarna als job zegt, win7 stelt alles goed in bij het installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp iedereen! Ik heb inmiddels de SSD geüpdatet. Echter ik kan mijn Windows 7 cd nergens vinden dus daar moet ik nog even naar op zoek.

Zodra de installatie voltooid is, kan ik dan de windows versie die nog op mijn harde schijf staat gewoon verwijderen? Alles wat nu op mijn C schijf staat zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. PC loopt als een zonnetje. Alle drivers zijn weer (retesnel) geïnstalleerd. Thanks voor jullie hulp!
Pagina: 1