Hallo mensen, nadat mijn huidige computer meerdere malen door oververhitting is uitgevallen terwijl alles wat ik aan had MSN, Internet, en een niet zo grafisch hoge spel was. Vond ik het wel is een keer tijd een nieuwe computer te kopen die niet elke dag een paar keer door oververhitting uitvalt. Nu zou een eventuele optie wellicht zijn om alleen een nieuwe koeler te kopen, maar de computer zelf is ook al best oud en voldoet niet meer aan alle eisen om elke spel mee te kunnen spelen.
Ook heb ik verder niet heel veel verstand van alles omtrent wat in de 'tower' zit. Daarom kom ik ook advies vragen aan de proffesionals.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen (BF3, Diablo 3), internetten en dingen downloaden.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar niet meer als €1400,-. Hierbij zitten dan dus ook de beeldscherm, toetsenbord en audio.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een Logitech G500 muis, de rest heb ik allemaal nog nodig.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een gehele systeem + randapparatuur behalve een muis.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liever niet al te veel geluid, aangezien het allemaal op m'n kamer komt te staan en ik wel rustig moet kunnen slapen als de computer is een keer een nachtje aanstaat.
Eigen onderzoek
Nou zoals ik al heb gezegd heb ik er niet heel veel verstand van maar ik heb toch m'n best gedaan om iets moois te bouwen.
Dus wat vinden jullie ervan. Mocht er iets zijn waarbij jullie denken dat ik beter iets anders ervoor in de plaats kan doen hoor ik het natuurlijk graag.
Verder weet ik niet zeker of ik ga overclocken (nog nooit gedaan), maar voor alles is een eerste keer dus moet het ook een beetje overclock-proof zijn.
Bvd.
Ook heb ik verder niet heel veel verstand van alles omtrent wat in de 'tower' zit. Daarom kom ik ook advies vragen aan de proffesionals.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen (BF3, Diablo 3), internetten en dingen downloaden.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar niet meer als €1400,-. Hierbij zitten dan dus ook de beeldscherm, toetsenbord en audio.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een Logitech G500 muis, de rest heb ik allemaal nog nodig.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een gehele systeem + randapparatuur behalve een muis.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liever niet al te veel geluid, aangezien het allemaal op m'n kamer komt te staan en ik wel rustig moet kunnen slapen als de computer is een keer een nachtje aanstaat.
Eigen onderzoek
Nou zoals ik al heb gezegd heb ik er niet heel veel verstand van maar ik heb toch m'n best gedaan om iets moois te bouwen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M | € 241,90 | € 241,90 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 | € 86,10 | € 86,10 |
| 1 | Logitech Z-506 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | ICIDU DVI-D Single Dual Monitorkabel, 2m | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 55,03 | € 55,03 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 114,99 | € 114,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 126,40 | € 126,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.387,77 | |
Dus wat vinden jullie ervan. Mocht er iets zijn waarbij jullie denken dat ik beter iets anders ervoor in de plaats kan doen hoor ik het natuurlijk graag.
Verder weet ik niet zeker of ik ga overclocken (nog nooit gedaan), maar voor alles is een eerste keer dus moet het ook een beetje overclock-proof zijn.
Bvd.