Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463221

Topicstarter
Hallo,

veel mensen met een vrij nieuw mobiel toestel kennen dit probleem wel, de batterij die té snel op raakt. Ook ik ben van mening dat de batterij te snel leeg gaat. Ik heb onlangs een HTC One X gekocht, maar de batterij gaat maar 2 uur actief mee. Ik vind dit te weinig en ik ben dan ook op zoek naar een draadloze oplader.

Op mijn zoektocht kwam ik verschillende producten tegen. Zo heb je die van Duracell. Toen ik deze echter probeerde heeft deze mijn mobiel maar 15-20% extra doen opladen, ik had verwacht dat mijn batterij weer helemaal vol geladen zou zijn, omdat dit een 1800 mAh oplader was. In mijn HTC One X zit ook een 1800 mAh batterij dus dit had ik totaal niet verwacht.

Nu ben ik wat gaan zoeken en heb ik al verschillende producten gevonden, momenteel heb ik er 2 gevonden die mij wel goed lijken.

Namelijk 1 van HTC zelf, HTC External Battery Bank welke 3000mAh bezit,
maar ook van Mi, de Power Tube die er in verschillende capaciteiten beschikbaar zijn, zo heb je de MiPow Powertube 3000 welke ook 3000 mAh bezit, maar deze heb je ook nog in grotere capaciteiten zoals 6600 mAh.

Ik vraag me nu dus aan welke ik het beste kan nemen bij mijn HTC One X, ik wil namelijk niet dat ik weer te maken krijg met tegenvallende resultaten net als de Duracell oplader. Is het verstandiger om voor die 6600 mAh te gaan of die van 3000mAh van HTC zelf? Hoelang kunnen deze opladers je mobiel van stroom voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zie dat de HTC Onex een batterij heeft van 1800mAh

Je zegt dat jouw toestel 2u mee gaat, dan zou er dus 1800mAh / 2h = 900mA gemiddeld verbruikt moeten worden. Een extern batterij pack van 3000mAh zou dan 3000mAh / 900mA = 3.33h mee moeten gaan. Een 6600mAh pack zou dan 6600mAh / 900mA = 7.33h vol moeten kunnen houden.

Dat is een theoretische benadering. Werkelijk liggen die tijden een stukje lager. Je gaat namelijk je interne batterij opladen wat volgens mij niet echt rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kan het dan zo zijn dat de Duracell oplader van 1800 mAh (hetzelfde als mijn huidige batterij) maar 20% batterij oplevert, wat goed is voor iets meer dan 20 minuten?

Ik wil namelijk zeker weten dat dit ook niet met andere opladers gebeurt, want dan heb ik er uiteindelijk nog niets aan en ben ik onnodig geld kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Je zou eventueel zoiets kunnen kopen: http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item3f14f9df3d

Ik heb iets soortgelijks, die laadt met 2700mAh AA batterijen mn telefoon helemaal vol (1300 mAh), kost n stuk minder

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb een Desire Z, en deze ging ook snel leeg (deed met normaal gebruik maar 18 uur). Gisteren dikkere accu binnengekregen (2400 mah). Hij staat nu bijna 24 uur aan, en er is 30 % uit. Met hetzelfde gebruik! Een ferme verbetering dus! Nadeel wel; telefoon is een keer zo dik. Maar daar lig ik niet echt wakker van...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BdK9001 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:00:
Je zou eventueel zoiets kunnen kopen: http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item3f14f9df3d

Ik heb iets soortgelijks, die laadt met 2700mAh AA batterijen mn telefoon helemaal vol (1300 mAh), kost n stuk minder
Is eigenlijk iets te groot, ik moet iets hebben wat ik in mijn broekzak kan doen en dat ik dan mijn mobiel kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NeFoRcE schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:03:
Ik heb een Desire Z, en deze ging ook snel leeg (deed met normaal gebruik maar 18 uur). Gisteren dikkere accu binnengekregen (2400 mah). Hij staat nu bijna 24 uur aan, en er is 30 % uit. Met hetzelfde gebruik! Een ferme verbetering dus! Nadeel wel; telefoon is een keer zo dik. Maar daar lig ik niet echt wakker van...
De HTC One X heeft helaas geen vervangbare batterij, hij zit erin gebouwd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Anoniem: 463221 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:04:
[...]

De HTC One X heeft helaas geen vervangbare batterij, hij zit erin gebouwd. :/
ow echt? Dat vind ik dus zo enorm waardeloos he. Net als bij de Iphone. Soms heb je wel eens dat je phone zo fockedup vast loopt, dan de accu er wel uit moét. En dat wil dan niet... pfff...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:36
Ik zou persoonlijk gewoon voor de grootste versie gaan (6600 mAh). Je kan nooit genoeg batterijduur hebben. Maar als je phone een beetje lastig gaat doen en hij loopt echt vast kun je ook altijd eventjes heel lang op de power/lock key drukken gaat hij ook gewoon rebooten. (op mijn galaxy s2 allesinds). Trouwens mischien heb ik wel iets heel anders voorjouw dat een betere oplossing kan zijn. als je een rugzak ofzo bij je hebt. Een apparaatje dat je telefoon oplaad met gewone aa(a) batterijen. http://www.gpbatteries.nl...rgers/instant_power/?id=7

[ Voor 73% gewijzigd door miel54 op 19-06-2012 00:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 22:11
De reden dat je met een 1800mah accu geen andere 1800mah accu vol kan laden, is dat het overzetten van energie met verliezen gepaard gaat. Dit is bij elke energie omzetting zo. Je zult dus een grotere accu moeten kopen dan degene die je ermee op wilt laden. Afhankelijk van o.a. de temperatuur en de laadsnelheid kun je bijvoorbeeld met een 5000mah accu ongeveer anderhalf keer je HOX opladen.
Pagina: 1