PCIe -> molex 6 pins vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 23:00
Hallo mede-tweakers,

Voor een 5850 graka heb ik een pcie -> molex verloopstekkertje nodig. Nu lees ik dat je die kan krijgen van 6 pins naar één of twee molex stekkers. Mijn voeding heeft op de 12V zo'n 20A staan.

Eigenlijk heb ik geen idee of het wat uit maakt of niet in mijn geval.. iemand een advies?

En dan kan ik ook wel meteen vragen of iemand nog zoiets van de hand wil doen voor een klein bedragje. Anders koop ik hem gewoon voor een paar euri's online ;)

Thanks in advance :)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

max load is 170w ......... dus ik zou toch eerder denken aan iets van 33+A over de 12V. Gaat er echt om dat de voeding de videokaart op 100% load kan houden.
Het maakt trouwens niet uit of je een voeding hebt van 100.000 watt of 900 watt als die 12V het niet trekt, is het gewoon over.

natuurlijk gaat dat werken in windows, maar.. o.a frame drops, freezes, crashes, BSODS, shut downs... zijn een feit als je gaat gamen met die voeding.

Heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt.... o.a een 1000watt die ik had opgeblazen

2e hands heb je voor 50 euro oid wel een stevige 45 ampere voeding oid.
V&A aangeboden: OCZ StealthXStream II 600W

Of haal een zuinigere videokaart...

[ Voor 116% gewijzigd door A87 op 16-06-2012 17:41 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Gammort
Okay.. maar stel dat ik 2x molex naar pcie gebruik in plaats van 1x, zal dat niet helpen dan?
Had eigenlijk alleen naar het verbruik gekeken daarmee zit 't wel snor.. hoe ik nu pas weet dat amperage op de 12v lijnen ook uit maakt.. hmmz :/

• A87
  • Niet online

A87

Watt zegt nog helemaal niets... nee dat gaat geen zin hebben om andere kabels te gebruiken..... alsof je voeding dan opeens een andere specificatie hanteert? als ik een andere deur in mijn auto stop ga ik ook niet opeens 300kmph

Koop een voeding met 600watt ofso (kost niet veel)....... met een amperage van minimaal 45.. zit je komende jaren goed. kan je ook nog overstappen op een GTX580 oid. in de toekomst.. die kaart heeft 42A nodig.. en zo zal dat voorlopig wel blijven bij High-end single kaarten

[ Voor 211% gewijzigd door A87 op 16-06-2012 17:48 ]

• Gammort
Lias schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:43:
Watt zegt nog helemaal niets... nee dat gaat geen zin hebben om andere kabels te gebruiken..... alsof je voeding dan opeens een andere specificatie hanteert?
Koop een voeding met 600watt ofso (kost niet veel)....... met een ampere van minimaal 45.. zit je komende jaren goed
Tja das balen.. ik ga geen nieuwe voeding kopen voorlopig. Bovendien geven veel fabrikanten op hun eigen site de amperages slecht of helemaal niet aan :/. Op andere websites is het gelukkig nog wel terug te vinden.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:35

Nemesizz

Untouchable

Gammort schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:48:
[...]
Tja das balen.. ik ga geen nieuwe voeding kopen voorlopig. Bovendien geven veel fabrikanten op hun eigen site de amperages slecht of helemaal niet aan :/. Op andere websites is het gelukkig nog wel terug te vinden.
Dat doen (sommigen) voor een reden. Ze zetten met grote letters 600W voeding op de verpakking, maar zeggen er niet bij dat zo'n ding dat niet kan trekken. Vaak pompen ze dan veel amps op de 3.3V of 5V lijnen (geen idee of die uberhaubt nog veel gebruikt worden), om een totaal vermogen leuk op te krikken.
Maar de 12V lijnen (erg belangrijk voor een aantal componenten) kunnen zowat niks trekken.

Ook zit er soms verschil in dat (metname budget) voedingen de piek spanning hanteren. Hij kan effies 600W aan...maar langdurig gaat ie zo kapot (ze missen ook vaak de nodige beveiligingen).
Terwijl een goed merk die wattage wat ze beweren gewoon continue kan leveren (en pieken er soms ruim overheen).

Bij voedingen (zoals bij zoveel dingen) is het vaak; als het te goed lijkt om waar te zijn, is het meestal ook zo.
Bijvoorbeeld een voeding van 700W voor krap an 45 a 50 euro ofzo, kun je aanvoelen dat er iets niet in de haak is.

• Gammort
Bedankt voor je toelichting. Klinkt vrij logisch allemaal. Mijne oude graka was geen heel high end model voor toentertijd een eurootje of 160 en de 6pins die mn voeding had bood voldoende power. Zowel in effectief wattage als amperage. Maarja ding komt uit eind 2008 en 't was misschien wel iets te mooi om waar te zijn dat de 5850 het erop zou kunnen doen.
De kaart komt er toch aan dus ik ga het wel even testen en kijken tot welk percentage load de kaart zich nog goed houd, wellicht kan ik op basis daarvan de kaart alvast gebruiken ;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nemesizz schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:48:
de 3.3V of 5V lijnen (geen idee of die uberhaubt nog veel gebruikt worden)
Nope, videokaart en CPU zijn de grootverbruikers en lusten alleen 12V. HDD's gebruiken ook o.a. 12V. Dan heb je het grootste deel van het verbruik al wel gehad. Met een moderne PC gaat dus minstens 80% van het vermogen over de 12V-lijn, dus met 20A over 12V kun je dit in de praktijk ook wel een 300W-voeding noemen. :P

@toch proberen: je kunt het percentage load van de kaart niet instellen o.i.d, als je een game start vraagt die zoveel van de kaart als de game nodig heeft (en de rest van je hardware toelaat), wat wel kan is de kloksnelheden (en eventueel de voltages) wat naar beneden schroeven om de kaart wat minder snel te maken, en wat zuiniger.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Gammort
bwerg schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:21:
wat wel kan is de kloksnelheden (en eventueel de voltages) wat naar beneden schroeven om de kaart wat minder snel te maken, en wat zuiniger.
Dan ga ik dat proberen, mocht het niet goed draaien hou ik mijn oude setup tot na m'n vakantie,, waarna ik hopelijk nog iets over hou voor een nieuwe voeding ;)

• A87
  • Niet online

A87

bwerg schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:21:
[...]

@toch proberen: je kunt het percentage load van de kaart niet instellen o.i.d, als je een game start vraagt die zoveel van de kaart als de game nodig heeft (en de rest van je hardware toelaat), wat wel kan is de kloksnelheden (en eventueel de voltages) wat naar beneden schroeven om de kaart wat minder snel te maken, en wat zuiniger.
Grote kans dat een videokaart reken fouten gaat maken omdat als je kloksneleden omlaag zet, -en of het voltage. Dus ook dan artifacts.

Pagina: 1