Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fax, internet en telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman is op zoek naar sneller en betrouwbaarder internet (adsl). De locatie is in het buitengebied en er is een lange telefoonkabel lengte tot de "wijkcentrale", wat natuurlijk niet bevordelijk is voor de snelheid van internet. Naast internet willen ze graag een fax gebruiken en bellen. Ik heb de huisinstallatie bekeken en denk dat er veel winst is te behalen met het herzien van de hardware en het dichter bij de ISRA punt plaatsen van de splitter en router etc.

Mijn vraag is; wat is de meest betrouwbare opstelling voor een apart te gebruiken fax(nummer), telefoon en zo snel mogelijk internet?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Neem 2 pots-lijnen, 1 voor telefoon de andere voor de fax. Dan kan je op 1 van deze 2 lijnen ADSL aanvragen.

Ey!! Macarena \o/

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

Als ze kabel hebben dan kun je daar waarschijnlijk het snelste internet krijgen en 2 telefoonnummers (waarvan je er dus 1 voor de fax gebruikt) is afhankelijk van de aanbieder in jullie gebied dan heel eenvoudig aan te vragen

9800x3d

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Specifieke informatie over de snelheid van het huidige internet en het abonnement maakt het voor ons makkelijker om advies te geven. Een mogelijke tip: Als de huidige adsl lijn van het type wba-a is kan het nut hebben om de provider vragen om te schakelen naar wba-e. Dit kan meerdere Mbit/s schelen op lange afstanden.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

makje schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:06:
Als ze kabel hebben dan kun je daar waarschijnlijk het snelste internet krijgen en 2 telefoonnummers (waarvan je er dus 1 voor de fax gebruikt) is afhankelijk van de aanbieder in jullie gebied dan heel eenvoudig aan te vragen
De vraag is alleen, is dat bellen over de kabel (Ziggo / UPC) niet gewoon VoIP? Want faxen over VoIP gaat volgens mij niet zo maar werken. Kan me prima voorstellen dat consumenten abo's met VoIP daar dus niet geschikt voor zullen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door RaZ op 16-06-2012 16:15 ]

Ey!! Macarena \o/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En de kans dat er kabel in het buitengebied aanwezig is is ook niet zo groot.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Telfort internet + bellen, dan heb je ADSL over koper, en VoIP is dan bellen. Maar Telfort geeft ook aan dat die VoIP-lijn bijvoorbeeld niet geschikt is voor een alarmcentrale.

De kwaliteit van VoIP is erg afhankelijk van de compressie, iets wat je met alarm en een fax dus eigenlijk niet moet hebben.

Terugkomend op m'n eerste post, zou je dus eigenlijk niet persee 2 pots lijnen hoeven te hebben, maar 1.

Want op 1 pots-lijn heb je dan een analoge telefoonlijn waar de fax op kan. Op dat nummer kan je dan ADSL aanvragen bij een provider die ook telefonie over VoIP aanbiedt. 1 lijn, voor internet, fax en bellen.

Denk dat je hier het meeste bang voor je buck kan behalen met zo'n constructie.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:37:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Telfort internet + bellen, dan heb je ADSL over koper, en VoIP is dan bellen. Maar Telfort geeft ook aan dat die VoIP-lijn bijvoorbeeld niet geschikt is voor een alarmcentrale.

De kwaliteit van VoIP is erg afhankelijk van de compressie, iets wat je met alarm en een fax dus eigenlijk niet moet hebben.

Terugkomend op m'n eerste post, zou je dus eigenlijk niet persee 2 pots lijnen hoeven te hebben, maar 1.

Want op 1 pots-lijn heb je dan een analoge telefoonlijn waar de fax op kan. Op dat nummer kan je dan ADSL aanvragen bij een provider die ook telefonie over VoIP aanbiedt. 1 lijn, voor internet, fax en bellen.

Denk dat je hier het meeste bang voor je buck kan behalen met zo'n constructie.
Het gaat idd over een locatie in het buitengebied waar geen alternatief dan de koperleiding/ ADSL. Ik zal eens kijken of er VoIP aangeboden wordt op de locatie en of er naast dan via een analoge lijn gefaxt kan worden.
Met deze opstelling (VoIP+internet en een faxlijn) is de ballast van een ISDN centrale niet nodig en ik verwacht dat daar de meeste verstoring op internet mee komt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Let wel op dat als je bv een Internet + (voip) Telefonie pakket neemt dat ze niet je nummer overnemen en daarna je analoge telefonie opheffen. Alternatief is alleen internet te nemen en het voip gedeelte bij een aparte voip provider neer te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:22:
Let wel op dat als je bv een Internet + (voip) Telefonie pakket neemt dat ze niet je nummer overnemen en daarna je analoge telefonie opheffen. Alternatief is alleen internet te nemen en het voip gedeelte bij een aparte voip provider neer te leggen.
Thanks voor je tip! Heb net even de wizard bij KPN doorlopen om "InternetPlusBellen" aan te vragen. Ze stellen als laatste vraag: "Gebruik je een pinapparaat of alarminstallatie op deze lijn?" dan is het signaal niet geschikt voor internet+bellen.
Pagina: 1