Linux: bestanden wissen ouder dan 7 dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag mede-Tweakers. Mijn schoolse Unix/Linux kennis is nu ruim 20 jaar oud en als enige IT-er binnen de onderneming en Oracle-DBA als core business ben ik ook verantwoordelijk voor het beheer van een paar Linux servers. Gelukkig zijn onze Linux eisen niet zo hoog dus Google/Tweakers-gewijs red ik het meestal wel.

Nu wil ik een crontab installeren die backups ouder dan 7 dagen automatisch wist (tot dusver doe ik dat dagelijks manueel, en als ik het eens een weekje vergeet, heeft dat volgelopen filesystems en gecrashte servers tot gevolg).

Kan iemand me een Linux commando van de hand doen dat bestanden ORA_backup_xyz ouder dan 7 dagen wist en dat ik in een root crontab kan gebruiken?

Dank!!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23
Een simpele google actie gaf dit als resultaat:

code:
1
find /path/to/files* -mtime +5 -exec rm {} \;

http://www.howtogeek.com/...der-than-x-days-on-linux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Netraam schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:33:
Een simpele google actie gaf dit als resultaat:

code:
1
find /path/to/files* -mtime +5 -exec rm {} \;

http://www.howtogeek.com/...der-than-x-days-on-linux/
Dank!!! Probeer ik onmiddellijk eens uit.

Weet dat ik dat idd eenvoudigweg met Google kan vinden maar de vraag is welke search, welke resultaten zijn te vertrouwen, en zo voort, en ik heb tegenwoordig zo veel op mijn boterham (oa ook een zeer actieve twee-jarige demichel Junior hier in de woonkamer) dat om eens rustig te R&D-en geen tijd meer is.

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
demichel schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Dank!!! Probeer ik onmiddellijk eens uit.

Weet dat ik dat idd eenvoudigweg met Google kan vinden maar de vraag is welke search, welke resultaten zijn te vertrouwen, en zo voort, en ik heb tegenwoordig zo veel op mijn boterham (oa ook een zeer actieve twee-jarige demichel Junior hier in de woonkamer) dat om eens rustig te R&D-en geen tijd meer is.

Dank!
https://www.google.nl/?q=...cally%20delete%20a%20file

Eerste hit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Of als het veel bestanden zijn en het moet iets sneller

find /path//to/files -mtime +7 -print0 | xargs -0 rm -vf

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Tjsa, ik weet het, dank. (toch een compliment voor Tweakers da'k jullie veel meer vertrouw dan een snelle "Google uit de losse pols"...)

[ Voor 21% gewijzigd door demichel op 16-06-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of het is puur luiheid en zijn we toch nog zo behulpzaam om je het antwoord te geven.

Dit antwoord was gewoon met een simpele google search te vinden. Daarom gaat deze op slot. We verwachten enige inzet hier en dat heb je niet getoond.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.