Dag mede-Tweakers. Mijn schoolse Unix/Linux kennis is nu ruim 20 jaar oud en als enige IT-er binnen de onderneming en Oracle-DBA als core business ben ik ook verantwoordelijk voor het beheer van een paar Linux servers. Gelukkig zijn onze Linux eisen niet zo hoog dus Google/Tweakers-gewijs red ik het meestal wel.
Nu wil ik een crontab installeren die backups ouder dan 7 dagen automatisch wist (tot dusver doe ik dat dagelijks manueel, en als ik het eens een weekje vergeet, heeft dat volgelopen filesystems en gecrashte servers tot gevolg).
Kan iemand me een Linux commando van de hand doen dat bestanden ORA_backup_xyz ouder dan 7 dagen wist en dat ik in een root crontab kan gebruiken?
Dank!!!
Nu wil ik een crontab installeren die backups ouder dan 7 dagen automatisch wist (tot dusver doe ik dat dagelijks manueel, en als ik het eens een weekje vergeet, heeft dat volgelopen filesystems en gecrashte servers tot gevolg).
Kan iemand me een Linux commando van de hand doen dat bestanden ORA_backup_xyz ouder dan 7 dagen wist en dat ik in een root crontab kan gebruiken?
Dank!!!
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.