Nieuwe multimedia/gameing laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo tweakers,

Ik zoek voor mijn opleiding tot mediadeveloper een nieuwe laptop. Ik zoek dus een systeem die zware grafische programma's aankan en zonder problemen dingen kan renderen. Ik wil veel gebruik maken van Adobe programma's zoals Photoshop, After Effects (klik hier voor de systeem eisen) ect.

Behalve hiervoor zou ik de laptop ook willen gebruiken om games op te spelen (vooral schooters als MW3 en games als Diablo III).

Scherm mag niet kleiner zijn dan 15,6 inch (heb ik nu ook en bevalt me prima), maar als het scherm groter is is dit natuurlijk geen probleem.

Bij voorkeur wel een scherm met HD 1080p resolutie!

Omdat ik deze laptop op school nodig heb zal deze dus regelmatig worden verplaatst.

De opslag op een eventuele 2e schijf maakt niet uit want ik maak veel gebruik van een externe harde schijf.

Na een beetje te hebben gezocht heb ik deze gevonden: pricewatch: MSI GT683DXR-617NL

Op Acers ben ik niet zo dol, slechte ervaringen mee...

Mijn budget licht rond de €1200/1400 euro.

Is deze laptop een goede keuze en raad jij deze aan en/of weet je iets vergelijkbaars/beters voor dit budget?

Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door DennisvantWel op 16-06-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus N56-VZ eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Zoals CeBoe zegt voor jou eisen is de Asus N56-VZ perfect, is momenteel eigenlijk de ideale multimedia laptop.
De videokaart in de hogere modellen in deze Asus is een 650m DDR3, deze kan mee met de games van het moment zoals degene die je noemt, maar heeft zeker geen "voorsprong" op de toekomst. Als je het geen probleem vind om op Low Settings te spelen binnen een jaartje of 2 dan voldoet de 650m zeker.

De opvolger van de vorige multimedia "koning" komt er binnenkort aan, de nieuwe XPS 15 ziet er toch niet slecht uit, maar heeft nog een zwakkere videokaart (640m GDDR5) al komt die wel vrij dicht in de buurt van de DDR3 versie van de Asus. Het voordeel van de nieuwe xps is dat die toch wel wat kleiner is qua afmetingen tegenover de Asus en als je van design houdt is de nieuwe XPS ook wel knap
.
Mocht je toch echt meer willen gamen, dan is voor jou budget een Clevo laptopje echt het beste dat je kan krijgen. Qua prestaties/prijs zijn de laptops van BTO (of Xnotebooks) onverslaanbaar, maar je moet een beetje inboeten in algemene constructie en design.

Persoonlijk zou ik voor de N56 gaan, aangezien je zegt dat je de laptop wilt verslepen. Dit is gewoon makkelijker met een lichtere laptop dan met een Game Notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop met jouw wensen en kom voornamelijk uit bij de Asus N56VZ. Echter 1 probleem, volgens mij kan deze alleen nog maar bij campusshop.nl besteld worden. Maar ik lees niet al te goede reviews over de service van deze winkel. Als iemand een ander adres weet, dan hoor ik dat ook graag!

Is er iets van een linkje over specs en design van de nieuwe XPS 15? had vluchtig wat gegoogled maar kon niet echt iets vinden.. of ik moest een beetje blind zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
marijnvtg schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:19:
Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop met jouw wensen en kom voornamelijk uit bij de Asus N56VZ. Echter 1 probleem, volgens mij kan deze alleen nog maar bij campusshop.nl besteld worden. Maar ik lees niet al te goede reviews over de service van deze winkel. Als iemand een ander adres weet, dan hoor ik dat ook graag!

Is er iets van een linkje over specs en design van de nieuwe XPS 15? had vluchtig wat gegoogled maar kon niet echt iets vinden.. of ik moest een beetje blind zijn :P
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Dat is een link naar de oude. Hier is een Chinese pagina met wat info:
http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ziet er best nice uit, de nieuwe XPS 15. Enig idee wat de verkoop datum is voor NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week of 2. De prijs zal zo rond de €1200 liggen gok ik. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de N56 de huidige kroon behoud, maar dat is niet meer dan een gok. Als je even kan wachten, doe dat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
Ik wacht nog even op de nieuwe XPS 15 en dan zal ik wel verder kijken! Bedankt voor de hulp in ieder geval! :)

Ik sta nog open voor andere suggesties! :9

[ Voor 17% gewijzigd door DennisvantWel op 19-06-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Is prut...
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:24:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html
Net ff doorgelezen..

De Nieuwe GE series hebben de throttling problemen opgelost..
- Uitstekende koeling performace (beter dan Alienware), zonder throttling
- Weinig geluid productie...
- Full HD voor een mooi bedrag

Nu de wat mindere punten:
- De toetsenbord is wederom nog dramatischer geworden... Heel veel flex alla Asus N53, registratie is ook belachelijk slecht en ongevoelig van de laptop (Je moet hard drukken).. Ik zou je bijna gelijk adviseren om een externe toetsenbord bij deze laptop te kopen. Zo crap schijnt het dus blijkbaar te zijn.
- De accuduur is ook stukken korter dan de vorige lijn, wederom dramatisch...
- Scherm met redelijke kleuren productie... Verpest door de brakke kijkhoeken...
- De zogenaamde GPU knop, en Nvidea Optimus werkt niet... :9
- De zogenaamde Cooler Booster knop werkt ook niet... :'(
- Langzaamste HDD ooit? (SSD upgrade for the win)
- Bouwkwaliteit schijnt ook behoorlijk crap te zijn.. Erg krasgevoelige plastic wat ook op sommige plekken erg krakerig en slapjes aanvoelt...

Behoorlijke fail naar mijn idee, ze hebben tenminste wel naar de consument geluisterd aan de hand van de problemen rond de vorige series (throttling) maar alsnog hebben ze zo te zien daarvoor een hoop bezuinigd op de overige onderdelen van de machine.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
Ik las toevallig net dat de specificaties van de nieuwe XPS 15 vandaag in het bezit van Tweakers zijn gekomen (nieuws: Specificaties en foto's Dell XPS 14 en 15 komen naar buiten).

- Is deze nieuwe XPS 15 beter dan de "oude" XPS 15?
- Kan ik het beste de XPS 15 nemen voor wat ik zoek?
- Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"

of het iets is? Ik heb geen idee. Daarvoor moeten er eerst reviews komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
Ik las vandaag dat de nieuwe XPS 15 uit is gebracht, is deze kwa prijs/kwaliteit beter dan de "oude" XPS 15? Of kan ik beter wat geld besparen en de "oude" XPS 15 halen?

nieuws: Dell start verkoop nieuwe XPS-laptops en -all-in-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs/kwaliteit van de nieuwe XPS lijn is echt desastreus. Ik zie echt niet hoe je het kan verantwoorden zo veel uit te geven aan die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:04:
De prijs/kwaliteit van de nieuwe XPS lijn is echt desastreus. Ik zie echt niet hoe je het kan verantwoorden zo veel uit te geven aan die laptop.
Dus jij zou de "oude" XPS 15 aanraden, of een andere laptop?

Welke andere laptop zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de oude XPS lijn aanraden.... als je hem nog kon krijgen met het 1080p scherm |:(

Ik weet het nu ook niet meer. Het beste wat ik kan adviseren is wachten op reviews van de inspiron 15R SE, en vervolgens die laptop of de N56 nemen. Meer is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik denk dat iedereen er over uit is zo lang mogelijk je aankoop uit te stellen.
Er is bijna niets goeds te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1