Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
Ik kan wellicht goedkoop een Airport Express A108x kopen van iemand, dit model ondersteund volgens mij alleen 802.11b/g op het 2,4 Ghz netwerk, Ikzelf wil het puur gebruiken voor AirPlay.

Nu mijn vraag, Ik heb reeds een laatste generatie TimeCapsule met een aantal nieuwere Airport Express A1264 devices. Als ik het goed begrijp ondersteund de TimeCapsule DualBand, klopt het dan dat de performance van mijn 802.11N netwerk NIET wordt verstoord omdat deze oudere Airport Express zal verbinden over het 2,4 Ghz netwerk?

[ Voor 0% gewijzigd door Svennos1 op 16-06-2012 12:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat ligt eraan hoe je hem aansluit. Als je hem aansluit via het ethernet, dan zeker niet. Als je hem aansluit via Wifi, dan zal de 2,4Ghz-band van je time-capsule het maximum volgen van de Airport Express.

Dual band betekent dat er simultaan een 5GHz en een 2,4GHz netwerk online zijn. Ik weet niet of je in jouw huis gebruik maakt van 5GHz. Die zal in ieder geval niet beïnvloed worden door de Airport Express.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
Krisp schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:32:
Dat ligt eraan hoe je hem aansluit. Als je hem aansluit via het ethernet, dan zeker niet. Als je hem aansluit via Wifi, dan zal de 2,4Ghz-band van je time-capsule het maximum volgen van de Airport Express.

Dual band betekent dat er simultaan een 5GHz en een 2,4GHz netwerk online zijn. Ik weet niet of je in jouw huis gebruik maakt van 5GHz. Die zal in ieder geval niet beïnvloed worden door de Airport Express.
Dankje. Het zal draadloos worden aangesloten. Gebruik een paar 5 Ghz devices, zoals de iPad 2. Het toverwoord is "Simultaan", dus de oudere devices blijven los werken in de 2,4 Ghz netwerk, mooi!
Ik ga gewoon een "oude" Airport Express op de kop tikken voor een paar tientjes, het is alleen voor Airplay en 802.11b/g is zat.