Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enorm verbruik KPN Dongel in idle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een dongel van de KPN met een abbonnement van 500 mb. Ik dacht "nou dat is ruim genoeg". Ik presenteer bij klanten een website met services, alleen zakelijk dus geen enorm veel design met veel mb's om te laden. Vandaar mijn redenering dat 500mb genoeg zou zijn.

Vandaag steek ik de dongel in mijn laptop. Druk op verbinden >> ga naar tweakers.net om te testen hoe snel alles laadt >> na een paar minuten een melding van KPN "U zit op 25% van uw limiet"(verbruiksmeter ingesteld om me te waarschuwen). Ik had zoiets van "huh wat?".

Dus ik kijk naar virusscanner(misschien bezig met updates), windows update(misschien updates), etc. Maar helemaal niks. Ik reboot de laptop, meteen browser gestart en naar google.nl gegaan en voor de rest niks meer aangeraakt. Tot mijn verbazing begon de teller te tikken met 0,1 mb/sec. Dat is 360 mb in een uur! Terwijl google.nl gewoon op "idle" stond.

Misschien zijn er mensen die ook een KPN dongel hebben, maar is dit normaal? Verbruikt het programma van KPN soms iets? Ik weet het niet meer...

Alvast bedankt.

edit: Ik zat te twijfelen tussen dit en het telecomprovider sub-forum. Als het niet goed is, mijn excuses.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 12:16 ]

Verwijderd

En als je de Dongle op een andere PC/Laptop probeert? Gebeurt het dan ook?

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, dat ga ik over 5 min proberen

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, bij mijn andere laptop gebruikt die in idle nauwelijks iets op een paar kb pakketjes na. Het verschil is dat de hoogverbruiker win 7 en IE is. De laagverbruiker win vista en Chrome is. Voor de rest zelfde programma's ed.

Hmmmm maar het ligt in ieder geval niet aan de dongel!