IP adres overnemen

Pagina: 1
Acties:

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-02 10:06
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een manier om een ip adres over te nemen van een andere pc.

het zit zo, ik heb hier programma's die aan mijn ip adres gekoppeld zijn. maar ik ga een half jaar naar het buitenland en zou hier wel gebruik van willen maken.

nu heb ik al via verschillende vpn verbindingen geprobeerd, maar het enige wat ik dan krijg is dat ik mijn pc dan in het netwerk zie van thuis.
ik deed dit met de volgende programma's
- Teamviewer VPN
- Cisco VPN
- Logmein Hamachi

wat ik dus eigenlijk zou willen is dat als ik bijv naar deze site ga. dat ik daar dan mijn thuis ip zie ipv het ip adres waar ik achter zit.

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:36

allure

Titaan fase 2/3

VPN is wat je zoekt :)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Of gewoon een DDNS? Dan kun je gewoon zelf gekozen naam als: iets.dyndns.org naar je thuis IP gelinked worden.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Steefph schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:50:
Of gewoon een DDNS? Dan kun je gewoon zelf gekozen naam als: iets.dyndns.org naar je thuis IP gelinked worden.
En HOE helpt dit de TS? Lees z'n post eens goed?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zal thuis dus een VPN-server aan moeten hebben staan. Als je daarop dan inlogt vanaf waar je ook bent, kom je in jet LAN van thuis te hangen. Dat had je al werkend.

Als dit al werkt, ben je al bijna klaar eigenlijk. Enige wat je dan nog moet doen, en de gateway van je thuis-netwerk op je VPN-client hebben. Dan zal je internetten via je internet verbinding van thuis. Omdat de routing dan via je thuisnetwerk gaat.

Hou er wel rekening mee dat je verbinding dan wel rete traag is. Want je bent afhankelijk van je upload snelheid van je verbinding thuis, omdat die alles naar je buitenland-adres wordt gestuurd.

Als je dus een 8mbit down, 1mbit up lijn hebt, ga je er een factor 8 op achteruit als je op die manier gaat internetten.

Ey!! Macarena \o/

• leon1989
ah, ik was gelukkig al op de goede weg met VPN.
had eigenlijk gehoopt dat ik er dan al zou zijn.

ik zal google er eens op naslaan, om te kijken hoe ik de gateway moet gaan veranderen.
of heeft iemand hier een hele makkelijke handleiding die ik kan doorlopen?

bedankt alvast

• Steefph
Osiris schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:51:
[...]

En HOE helpt dit de TS? Lees z'n post eens goed?
Excuus, leek mij dat hij gewoon verbinding met thuis wou maken en dat vanuit het buitenland. En daarbij is het handiger om gewoon met een DDNS te werken ipv met een IP. Snap alleen niet hoe jouw bericht hem verder helpt ;)

En als het gaat om zijn externe home-ip. Dan via bijv OpenVPN verbinding maken en all trafic rerouten via de vpn verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door Steefph op 16-06-2012 12:15 ]

• Steefph
leon1989 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:08:
ah, ik was gelukkig al op de goede weg met VPN.
had eigenlijk gehoopt dat ik er dan al zou zijn.

ik zal google er eens op naslaan, om te kijken hoe ik de gateway moet gaan veranderen.
of heeft iemand hier een hele makkelijke handleiding die ik kan doorlopen?

bedankt alvast
Bij bijvoorbeeld de synology nas-sen zit een ingebouwde OpenVPN server. In de client-config die je van deze server krijgt zit een regel die je moet activeren om al het verkeer via de server te laten verlopen.

• leon1989
ik ga het nog eens proberen met openvpn, hopelijk ga ik eruit komen.

zo niet, zal ik weer om hulp komen vragen

• leon1989
ik zou nogmaals om jullie hulp willen vragen,

heb het openvpn eens uitgeprobeerd, en krijg daar ook niet meer dan alleen een vpn verbinding mee. buiten dat ik daarmee moet werken via een virtual machine, om die server te laten draaien. maar kan geen uitwisseling doen met het ip adres (oftwel alle verkeer over het thuis adres laten verlopen)

overigens zijn alles windows pc's, mocht dit nog verder uitmaken.

een vpn verbinding opstellen dat lukt nu, hiermee kan ik prima bij alle bestanden van de pc waarmee ik de vpn heb.

echter heb ik (met behulp van google) nog niet echt een idee waar ik moet zoeken om de gateway te veranderen.

Hopelijk kan RaZ of iemand anders me dit vertellen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je bent opzich wel erg sumier in het schrijven van je wat gedaan hebt, en hoe, en wat nu de settings zijn.

Zolang je dat niet doet, weten wij ook niet wat het euvel is. Maar ik vermoed dat je router geen procotol 43 ondersteund, en je dus niet genoeg hebt dan een port forwarding naar de openvpn-maschine.

Je kan mij niet wijs maken dat je om 12:15 naar openvpn kijkt, en om 13:13 alle opties met de handleiding geprobeert hebt. De handleiding is namelijk wel veel meer leeswerk dan jij binnen 1 uur hebt kunnen doen, en dat je er niet uit komt.

Anyways.. Als de VPN werkt, ben je er al bijna. Enige wat dan nog ingesteld moet worden is dat je VPN-server ook de Routing regelt. Behalve DHCP (waar je dus een IP-adres krijgt plus subnetmask) moet je ook de gateway gaan krijgen en de DNS-servers.

Maar krijg je nergens geen foutmeldingen? Post eens een ipconfig /all in een code-blok van de maschine die de VPN-client is. Het kan namelijk zijn dat je vpn-server goed ingesteld is, maar dat je op de client ingesteld hebt dat ie geen gateway en dns-servers mag overrulen.

Immers, zodra de VPN actief is, moet de gateway en de DNS server in de range liggen van het IP-adres wat je krijgt van de DHCP/VPN-server. Dan loopt al het verkeer via je eigen server.

Ey!! Macarena \o/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je niet veel beter de beheerder van de "programma's die aan mijn ip adres gekoppeld zijn" vragen het IP-adres tijdelijk om te zetten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leon1989
mensen iig allemaal tot nu toe even bedankt,
maar denk dat dit instellen mij even boven m'n pet gaat.

een bekende van me heeft me net aangeboden dat hij me volgende week even wil komen helpen,

het is overigens niet zo dat ik pas net begonnen ben aan het OpenVPN deel, ik had het er al op staan en al eerder uitgeprobeerd, maar ik kom er gewoon niet mee verder.

de laatste optie zou evt ook nog kunnen, maar dan kunnen ze er op het "thuis adres" niet meer bij. dus even kijken in hoeverre dat een optie is.

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Kun je niet makkelijker op jou thuis computer Logmein installeren? Kun je zo vanaf het Internet verbinding maken met je pc en kun je bij je programma's..?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het niet simpeler om met remote desktop te werken behalve als het een game werkt dat best.
Je moet toch al een machine laten draaien.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Osiris
  • Niet online
Frogmen schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:15:
Je moet toch al een machine laten draaien.
Beetje router heeft ook wel een VPN-server ingebouwd. Zoals Fritz!Box-en. Of Drayteks. Of anders zet je geschikte dd-wrt-versie op een geschikte router, die kan volgens mij ook OpenVPN in zich hebben.

• jeroen3
  • Laatst online: 20:23
Je moet gewoon een router kopen met PPTP-server ondersteuning.

Windows kan dat, iPhones kunnen dat (dus ik denk mac os ook).
Alleen Android kan niet internetten via die lijn, wel LAN'nen.

OpenVPN is leuk, maar vereist ook weer allerlei losse software die je moet instellen.
Er zijn DD-WRT releases met OpenVPN maar dat is ingewikkeld met certificaten etc.

• Osiris
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:44:
Alleen Android kan niet internetten via die lijn, wel LAN'nen.
Eeehm, als ik met mijn Android-telefoon een PPTP-verbinding opzet naar m'n server, kan ik probleemloos vía die VPN-verbinding surfen.. Dus geen idee hoe je hier bij komt?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je VPN werkend hebt (wat je al had dacht ik), ben je er al toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Als je niet zelf een VPN verbinding wilt opbouwen, kun je ook kijken naar Teamviewer.

• Osiris
  • Niet online
Compizfox schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:01:
Als je VPN werkend hebt (wat je al had dacht ik), ben je er al toch? Of zie ik iets over het hoofd?
De TS moet alleen 't vinkje "Use as default gateway" bij de standaard Windows VPN-client niet vergeten... ;)
Pagina: 1