Game PC Budget +/- 1250

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw systeem. Zelf heb ik eigenlijk nul verstand van wat nou goed is. Ik ben bekend met de verschillende onderdelen, alleen totaal niet met wat nou beter is. De volgende lijst heb ik zelf met de hulp van iemand anders samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Desktop Board DX79TO€ 199,10€ 199,10
1XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)€ 191,-€ 191,-
1Western Digital Caviar Green WD10EZRX, 1TB€ 81,51€ 81,51
1LG CH10LS28 Zwart€ 55,90€ 55,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Thermaltake Dokker VM600M1W2Z€ 49,70€ 49,70
1Arctic Cooling Freezer i30€ 26,50€ 26,50
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 272,-€ 272,-
1Silverstone Strider SST-ST85F-P€ 128,60€ 128,60
1OCZ Agility 3 60GB€ 59,70€ 59,70
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 41,50€ 41,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,51

Nou heb ik hier een account gemaakt om de PC eigenlijk te kunnen gaan bestellen. Op dit forum kwam ik echter de post tegen van de BBG. Nou is mijn vraag, hoe vergelijkt wat ik nu heb samengesteld zich met de BBG, en wat zou er anders beter anders kunnen? Het budget is enigszins aan te passen, zolang het maar niet te gek wordt.

De PC moet vooral geschikt zijn om op te kunnen gamen, vooral goede graphics vind ik zelf zeer fijn. (momenteel zit ik te kijken naar het spelen van Starcraft 2, Skyrim, Diablo 3, Guildwars 2 en misschien weer een keer een goede shooter.)

Naast de onderdelen van de PC heb ik nog een scherm, toetsenbord en koptelefoon nodig. Deze mogen buiten het budget meegerekend worden. Als iemand hier goede suggesties voor heeft zou ik dat erg waarderen.Een muis en een geluidssysteem heb ik wel al.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Dvama,

In vergelijking met de BBG heb je een (te) dure processor en moederbord. Met de processor en moederbord uit de uit de BBG van mei http://tweakers.net/revie...-high-endgamesysteem.html kan je de spellen die je noemt voluit spelen wat betreft de processor + moederbord. Met het systeem dat je nu in elkaar hebt gezet is de videokaart denk ik de bottleneck. Met het geld dat je bespaart op de moederbord + processor kan je deze dan eventueel upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He Appell,

Bedankt voor het advies. Zou het echter ook mogelijk zijn om er dan een videokaart bij te doen die weer net wat beter is? Dan zou de pc toch ook weer wat langer mee moeten gaan?

Als dit te doen is, welke videokaart zou er dan beter bij kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Beter dan jou lijst, want de de 2 videokaarten samen zijn nog sneller dan een gtx 680, deze videokaarten heb ik gepakt, omdat ze het hoogst geoverclocked zijn en in de benchmarks best goed doen. i7 heb je niet nodig om te gaan gamen. i5 is goed genoeg. 2TB in plaats van 1TB en maar 2 tientjes duurder. 128GB ssd erin. Heb windows niet in door gerekend, weet niet hoe oud je bent. Stel je bent student kun je hem voor 2 tientjes halen. Kan ook via sites voor gamekeys, je weet alleen niet de betrouwbaarheid van de keys dan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,95€ 93,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
2Powercolor PCS+ HD7850 2GB GDDR5€ 226,70€ 453,40
1Corsair Gaming GS800€ 89,-€ 89,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 107,95€ 107,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Asrock Z77 Extreme4€ 126,40€ 126,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.269,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:16:
Hoi Dvama,

In vergelijking met de BBG heb je een (te) dure processor en moederbord. Met de processor en moederbord uit de uit de BBG van mei http://tweakers.net/revie...-high-endgamesysteem.html kan je de spellen die je noemt voluit spelen wat betreft de processor + moederbord. Met het systeem dat je nu in elkaar hebt gezet is de videokaart denk ik de bottleneck. Met het geld dat je bespaart op de moederbord + processor kan je deze dan eventueel upgraden.
hoezo, die processor presteert veel beter tegenover die ivy bridges
waarom zou je een duurdere processor kopen terwijl je minder kracht er uit kan halen??

@ts gewoon die eerste setup doen, is stukken sneller dan Ivy bridge, en je kan ook wat langer mee met dat platform

[ Voor 6% gewijzigd door w4v3g0d op 16-06-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Voor randapparatuur:

Dell scherm: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)
altijd mooie kwaliteit.

Als je speakers wil. Zou ik een logitech z-506 set halen. Kosten 60 euro en mooie kwaliteit geluid en vermogen voor die prijs.

Ik zelf ben van mening dat een razer toetsenbord en razer muis fijner is. Bij Die dingen zou ik zeggen, om naar een winkel te gaan en gewoon proberen, anders ben je niet tevreden en stuur je het weer terug, duurt ook zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17
De TS lijkt me niet iemand die er heel veel verstand van heeft. Het lijkt me daarom ook beter om een enkele videokaart te kopen, scheelt toch gezeik met drivers, microstuttering etc... Voor dat geld heb je prima toekomstgerichte kaarten a la GTX670, Radeon 7970 etc...

Dan hoeft er ook geen 800watt voeding in, met een goede 550 heb je dan al zat.

[ Voor 13% gewijzigd door EvaluationCopy op 16-06-2012 14:09 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

EvaluationCopy schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:08:
De TS lijkt me niet iemand die er heel veel verstand van heeft. Het lijkt me daarom ook beter om een enkele videokaart te kopen, scheelt toch gezeik met drivers, microstuttering etc... Voor dat geld heb je prima toekomstgerichte kaarten a la GTX670, Radeon 7970 etc...

Dan hoeft er ook geen 800watt voeding in, met een goede 550 heb je dan al zat.
En hoe groot is die kans dat hij dan daar last van zal krijgen. De 7850 CF is qua performance gewoon veel beter dan een single 670 of 7970 of 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor alle reacties.

Ik denk dat een kennis van me wel kan helpen met het daadwerkelijke bouwen + drivers installeren zodra ik alles heb, ook met dubbele videokaarten lukt het dan wel.

Verder ben ik inderdaad student, waar en hoe kan ik dan goedkope licenties krijgen? De universiteit Leiden heeft me daar nooit erg veel mee geholpen.

Ik maak hier verder op dat TS vast Topic Starter betekent. In dat geval heb ik er inderdaad weinig verstand van, bij het lezen van overclocken begin ik ook al te huiveren omdat ik meteen denk dat mijn kast dan in brand kan vliegen. Verder krijg ik het idee dat dus vooral een duurdere processor niet nodig is, krijg ik hier dan over 2 a 3 jaar geen problemen mee, dat de processor dan niet meer mee kan?

Verder, ik had ergens dus gelezen dat je twee videokaarten samen kon gebruiken en dat ze elkaar dan aanvullen. Is het dan met het oog op de toekomst niet handiger er nu 1 te kopen die erg goed is, en er vervolgens over een jaar of twee drie weer één bij te kopen zodat ik dan weer mee kan?

Het grootste heikelpunt is nu dus de videokaarten, zou iemand hier een sluitend antwoord op kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 18:24

Koenvh

Hier tekenen: ______

In brand vliegen gaat niet gebeuren, wel heb je een gefrituurde processor, moederbord e.d.

Je processor is up te graden als het nodig is, maar een i5 houdt het nog heel lang uit...

Als je doormiddel van SLI of Crossfire(X) de videokaarten aan elkaar wilt verbinden (Kan tot max. 4 kaarten), is het handiger om ze NU te kopen, en allebei hetzelfde model. Je kan later nog een andere erbij verbinden, maar dat kan ik niet aanbevelen.

Overclocken is niet gevaarlijk, zolang je na elke wijziging de temperatuur controleert e.d.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:49:
Bedankt alvast voor alle reacties.

Ik denk dat een kennis van me wel kan helpen met het daadwerkelijke bouwen + drivers installeren zodra ik alles heb, ook met dubbele videokaarten lukt het dan wel.

Verder ben ik inderdaad student, waar en hoe kan ik dan goedkope licenties krijgen? De universiteit Leiden heeft me daar nooit erg veel mee geholpen.

Ik maak hier verder op dat TS vast Topic Starter betekent. In dat geval heb ik er inderdaad weinig verstand van, bij het lezen van overclocken begin ik ook al te huiveren omdat ik meteen denk dat mijn kast dan in brand kan vliegen. Verder krijg ik het idee dat dus vooral een duurdere processor niet nodig is, krijg ik hier dan over 2 a 3 jaar geen problemen mee, dat de processor dan niet meer mee kan?

Verder, ik had ergens dus gelezen dat je twee videokaarten samen kon gebruiken en dat ze elkaar dan aanvullen. Is het dan met het oog op de toekomst niet handiger er nu 1 te kopen die erg goed is, en er vervolgens over een jaar of twee drie weer één bij te kopen zodat ik dan weer mee kan?

Het grootste heikelpunt is nu dus de videokaarten, zou iemand hier een sluitend antwoord op kunnen geven?
Ik zou gaan voor de lijst die ik heb samengesteld. Ik zou je ook gewoon vast aan houden aan de videokaarten.
, omdat dit de hoogst overgeclockte 7850 is en goed is in de benchmarks. Wel kun je later niet uitbreiden hoewel de persoon boven mij zegt van wel, want de hd 7850 kan niet hoger dan 2 kaarten in crossfire. Dus als je over 3 jaar, meer power wil moet je set verkopen en schaf je weer nieuwe aan.

Ik zelf vind persoonlijk beter om altijd een set te kopen, zijn ook altijd sneller en even duur als een single die minder presteert.

Ik kan bijvoorbeeld bij slim.nl producten aanschaffen. Dit is iets wat je zelf moet uitzoeken. Er is ook nog een site weet niet welke waar je een key kan aanfschaffen voor 20 euro. Die site verkoopt ook russian game keys enzo. Ik weet naam alleen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
@appell hoezo denk jij dat die processor uit het eerste lijstje te duur is??
die is goedkoper dan een ivy-i7 en ook nog eens een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

hardwarejunk schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:53:
@appell hoezo denk jij dat die processor uit het eerste lijstje te duur is??
die is goedkoper dan een ivy-i7 en ook nog eens een stuk sneller.
Waarom schaf je een i7 aan als je er geen gebruik van gaat maken, dan is een i5 goed genoeg als je niet meer doet dan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me net even ingelezen op i5 en i7. Volgens mij heb ik dus echt geen i7 nodig, voor die 100 mhz extra betaal ik liever geen 90 euro extra.

Dan heb ik nog 1 vraag, overclocken, dat moet ik zelf doen, toch? Dat is niet van te voren geregeld maar moet softwarematig geregeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Bemoei je daar nog maar niet mee, doe dat maar wanneer je wat meer er van af weet voordat je hem nog doorbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:31:
Ik heb me net even ingelezen op i5 en i7. Volgens mij heb ik dus echt geen i7 nodig, voor die 100 mhz extra betaal ik liever geen 90 euro extra.

Dan heb ik nog 1 vraag, overclocken, dat moet ik zelf doen, toch? Dat is niet van te voren geregeld maar moet softwarematig geregeld worden?
het is niet alleen 100 mhz meer hoor, het zijn 4 threads meer, 8mb cache ipv. 6mb aan cache etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

hardwarejunk schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:16:
[...]

het is niet alleen 100 mhz meer hoor, het zijn 4 threads meer, 8mb cache ipv. 6mb aan cache etc.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk. Maar als je het niet gaat gebruiken heb je daar helemaal niks aan. Ik heb zelf een i5-2500k @stock atm, en ik kan je vertellen dat tijdens het gamen (Anno 2070, Diablo 3, Microsoft Flight) de CPU-load nauwelijk boven de 50% uitkomt. Als gamer kun je je geld beter besteden aan een betere grafische kaart dan aan een onnodig dure CPU.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:31:

Overklokken ben je idd zelf verantwoordelijk voor. Dit wordt voornamelijk geregeld door in de BIOS/UEFI de kloksnelheid stapsgewijs te verhogen. Maar dit kan tegenwoordig ook met tooltjes die sommige fabrikanten (alleen bij ASUS weet ik het zeker) bij hun moederborden leveren. Zelf geen ervaring mee, maar het zou goed moeten werken en het is iets gebruiksvriendelijker.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

hardwarejunk schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:16:
[...]

Leuk spul, als je 24/7 aan het renderen bent.

In games voegt het niks toe qua performance. Hooguit die 100Mhz per core maakt het verschil. Maar dan praat je alsnog over een halve FPS.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ja dat is wel duidelijk. Linkje om nog duidelijker te maken: http://nl.hardware.info/r...eview-benchmarks-crysis-2

Ik zou zeggen begin nog maar niet aan overklokken. Verdiep je er eerst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
ionn schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:17:
[...]

En hoe groot is die kans dat hij dan daar last van zal krijgen. De 7850 CF is qua performance gewoon veel beter dan een single 670 of 7970 of 680.
Vrij groot rond nieuwe grote realeases waar AMD wel eens wat steken laat vallen rond CF en haar drivers. Bovendien snap ik met de beste wil van de wereld niet waarom hij geld zou steken in de power van een set 7850's, om Diablo 3, Skyrim & Starcraft max te spelen op één enkel scherm? Dat lukt één zo'n kaart ook.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hij zegt dat ie later misschien ook shooters wil gaan spelen. BF3 heb je die power wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Welnee. Met één 7870 (toegegeven, 7850 zal wat krap zijn) draai je BF3 prima op max op een 1080p scherm. Zwaardere engines staan er nog niet om de hoek.

Ik vind het wel een idee om met één 7850 te beginnen. Als hij dan wat meer ervaren wordt met z'n pc, drivers, hardware etc... kun je inderdaad altijd nog er eentje naast knallen over een half jaar. Dan nog is een 800watt voeding nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Die 800W voeding is wel nodig, als hij later upgrade, zit ie met een voeding die geen crossfire aankan. Die Powercolor pcs+ is bijna even snel als 7870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
7850 heeft maar één 6-pins connector nodig. Een goede 550'er heeft prima 2 aansluitingen daarvoor. 75+75 voor het PCI-E-slot is max 150.

300 voor twee kaarten dus, 150 voor de rest van je systeem maakt 450 watt maar dan hebben we het over het absolute maximum verbruik. Dat zal in de praktijk meestal lager zijn. Oftewel, 800 watt is totaal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Daarom zeggen ze ook dat je beter een voeding van minimaal 700W moet hebben voor 7850 crossfire.
Pagina: 1