Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:00
Eerder gepost in het verkeerde forum. Mijn fout.

Ik heb van mijn vriendin het groene licht gekregen om deze zomer een nieuwe grafische kaart te kopen, maar twijfel een beetje. Kan iemand mij een persoonlijk advies geven?
Ik ben een Ati-fan en mijn voorkeur gaat uit naar de MSI R7970 Lightning. http://tweakers.net/price.../msi-r7970-lightning.html
Zou ik een Nvidia-fan zijn, dan zou ik gaan voor de Asus GTX680 TOP pricewatch: Asus GTX680-DC2T-2GD5 (TOP)
In de ene bench is de 7970 sneller, in de ander de 680. Overclocked is de 7970 dan weer vaker sneller, etc, etc. Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar heb gewoon een beter gevoel bij Ati. Rooting for the underdog :?

Zijn er redenen waarom ik voor een andere kaart zou moeten gaan dan de MSI? Ik wil de kaart overclocken, gewoon omdat het kan. Ik heb geen specifiek spel dat het nodig heeft op 1920*1200, maar vind het idee leuk dat ik het maximale uit de kaart haal. (je bent tweaker of niet!) :) Benches boeien me niet zoveel; ben vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen met 7970's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb de 7970 laatst getest, en wat ik ideaal vind dan deze kaart is dat hij ten eerste heel stil is, en ten tweede het ding nog best aardig te OCen is.

Je hebt wel wat ruimte nodig, de kaart is ruim 30CM lang, en het grootste nadeel vind ik dat de kaart geen duallink outputs heeft, dat maakt niet voor iedereen wat uit, maaar ik wilde er een 2560*1600 monitor aanknopen, en dat gaat dan dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
waarom kan dat niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omdat de kaart geen duallink outputs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
whoa. ik had eens overwogen om een 7970 L te kopen. met een dell ultrasharp. en dan zou het gewoon niet werken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ligt eraan welke Ultrasharp je eraan gaat hangen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:01:
Omdat de kaart geen duallink outputs heeft.
Dan gebruik je toch DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat kan, maar zo'n converter kost je dan weer een kleine 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 07:16:
[...]

Dat kan, maar zo'n converter kost je dan weer een kleine 100 euro.
Alleen als je monitor geen DP slikt. Maar ja, wel iets om rekening mee te houden.
Pagina: 1