Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 14:34
Hallo Tweakers,

Ik heb recent een i9000 SGS gekocht voor vaderdag, er stond een super lame rom op van cyanogen 9 dus ik wilde stock flashen via odin. alles gedaan via een tutorial maar hij gaf aan "failed". de tel stond op de helft met laden en deed helemaal niets meer, ik deed een reboot en nu krijg ik NIETS.

alleen dat windows dit zecht: "SEC S5PC110 Test B/D"

Istie echt dood.. ?

Help aub!

-

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 18:10
Of hij echt dood is weet ik niet aangezien ik geen galaxy heb.
Maar wat je wel kunt doen is even naar deze link gaan.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656

Hopelijk helpt dit. ;)

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 18:10
Oke je hebt daar dus al gepost. Had het kunnen weten 8)7 .
Zelf heb ik een LG X2 en kon ik hem een keer een nieuwe flash geven door de batterij er uit te halen,
en hem daarna met een bepaalde volume en aan/uit knop combo te starten.

Daarna kon ik met nvflash een nieuwe flash doen.

Weet alleen niet of dit met de sgs ook zo werkt maar mischien helpt het met zoeken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Keha moet ook niet zoveel roms proberen !, succes K

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:47
Ik heb mijn galaxy s inderdaad ook een keer niet helemaal werkend meer gehad.
Probeer de batterij eruit te halen en hem via usb aan te sluiten en dan in download mode te krijgen .
Dan de originele firmware er weer opflashen voor je verder gaat met modden.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
xheroxkefx schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:32:
Hallo Tweakers,

Ik heb recent een i9000 SGS gekocht voor vaderdag, er stond een super lame rom op van cyanogen 9 dus ik wilde stock flashen via odin. alles gedaan via een tutorial maar hij gaf aan "failed". de tel stond op de helft met laden en deed helemaal niets meer, ik deed een reboot en nu krijg ik NIETS.

Istie echt dood.. ?

Help aub!
Dan denk ik dat deze dood is en dat de laatste stock rom een probleem heeft. Heb exact hetzelfde probleem (zie mijn bericht in de rom thread). Ik stuur hem op naar T-Mobile (hoop op garantie), want heb zelf elke tip geprobeerd. Telefoon doet echt helemaal niets.

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:51
Gewoon batterij eruit en er daarna weer in idd en dan VOL DOWN + HOME + Power on indrukken tot ie in downloadmode staat

[ Voor 9% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 16-06-2012 11:01 ]

• AlphaBlack_NL
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:59:
[...]

Dan denk ik dat deze dood is en dat de laatste stock rom een probleem heeft. Heb exact hetzelfde probleem (zie mijn bericht in de rom thread). Ik stuur hem op naar T-Mobile (hoop op garantie), want heb zelf elke tip geprobeerd. Telefoon doet echt helemaal niets.
Heb je de USB JIG al geprobeerd ?

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 15:03
Ik zie dat je met een .pit file and repartition aangevinkt geprobeerd hebt te flashen. Dat is zo ongeveer de enige manier om hem te bricken. Bijna overal staat dat je repartition NIET moet aanvinken, als er dan iets fout gaat dan gaat het ook echt fout.

Als een usb jig ook niet werkt dan denk ik dat je weer opzoek kan naar een nieuwe telefoon voor vaderdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Lennyz op 16-06-2012 11:12 ]

Verwijderd

Zo lame was die CM9 achteraf blijkbaar niet :9

Anyway, hier mogelijk een oplossing.

• [Roland]
  • Niet online
arnoutzw schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:59:
Gewoon batterij eruit en er daarna weer in idd en dan VOL DOWN + HOME + Power on indrukken tot ie in downloadmode staat
Dat had ie vast al geprobeerd.

De usb jig mode niet geprobeerd, moet daarvoor volgens mij aan het solderen. Ik denk overigens dat er hardware matig wat kapot is omdat de telefoon echt zo dood als een pier is.

Verwijderd

Lijkt op een brick ja! CM9 is een prima rom voor de SGS verder.

Nu maar snel een asbak kleien :+

• AlphaBlack_NL
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Dat had ie vast al geprobeerd.

De usb jig mode niet geprobeerd, moet daarvoor volgens mij aan het solderen. Ik denk overigens dat er hardware matig wat kapot is omdat de telefoon echt zo dood als een pier is.
Nee hoor er zijn op Ebay voor 2$ oid kant en klare JIGs te vinden ;) . En CM9 is idd een prima rom _/-\o_

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:32:
Zo lame was die CM9 achteraf blijkbaar niet :9

Anyway, hier mogelijk een oplossing.
Ongelovelijke held!

Ik had dit zelf moeten vinden maar had de hoop opgegeven. Maar deze oplossing werkt :-)
Heeft me de halve dag gekost (Ubuntu installeren,dan te weinig ruimte hebben, opnieuw installeren, heimdal compileren, de juiste rom vinden, etc). maar mijn telefoon doet het weer.

Ik ben blij (dat ik nog even op tweakers ben geweest voor ik mijn telefoon opstuurde en ik had al bijna een nieuwe besteld).

Dank!

Verwijderd

Ik ben blij dat dit de oplossing was :) Voor de volgende keer: copy/paste foutmelding in Google = eerste topic dat je vindt = oplossing :)

Veel plezier ermee in elk geval. Een klein puntje; zo ongeveer iedere niet-CM9 ROM is meestal meer lame dan CM9!

• [Roland]
  • Niet online
Er was geen foutmelding. De telefoon deed gewoon helemaal niets meer. Ik dacht echt aan een hardware error (ook omdat het probleem ontstond na een lege accu tijdens opstarten).

Maar goed, ik ben blij

Verwijderd

xheroxkefx schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:32:

Is anders wel de 'foutmelding' die er voor zorgt dat jouw Samsung nu weer werkt :)

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:59:
[...]

Is anders wel de 'foutmelding' die er voor zorgt dat jouw Samsung nu weer werkt :)
Ik ben niet de TS :-), ik had misschien op zijn foutcode kunnen zoeken,

Verwijderd

Dat had ik niet gezien :) Maar de foutcode Googlen wil meestal wel werken ja.

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 07:28
Heb zelf ook de SGS i9000, echt al 100x een hartaanval gekregen omdat ie op niets meer reageerde, maar altijd weer goed gekomen. Volgens een paar gasten op XDA-Developers is het heel moeilijk om hem écht te bricken zonder een hamer. 8)7

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:40
misschien een late reactie maar ik had dat gisteren ook,

ik had gisteren bijna mijn galaxy mini gebricked:(
ook via odin,
hoe ik het op gelost had:
via odin een clockworkmod geinstalleerd,
en toen via clock workmod cm9 geinstalleerd.

mvg Arjan
Pagina: 1