Toon posts:

Adata S510 TRAAG [vind ik]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers

sind kort heb ik een adata ssd in me pc`tje hangen type S510 maar ik vind deze traag of ligt dat aan mij?
waren mij verwachtingen to hoog? gezien ik nu een sata 600 heb draaien dacht ik dit wordt hem voorheen had ik een ocz agility 2 draaien maar over een verdubbeling te spreken kwa snelheid dat vind ik niet

ik wacht jullie reactie`s af :)

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/2229/image002ww.jpg

rest van mijn setup alhier

ASUS - P8Z68-V PRO/GEN3 , intel 2600k , 8 gb mem 1333, asus 6950 [2gb] videokaart

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 19:38
AHCI enabled in je BIOS?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
ja staat aan

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Werkt perfect hoor... Waardes kloppen PERFECT

S510 is sandforce gebaseerd met traag Asynchroon NAND ...

Misschien eerst beter oriënteren in het Het grote SSD topic ~ Deel 9 voordat je rotzooi koopt.
Want hier wordt constant gewaarschuwd voor dit soort SSD's en hun "leugenachtige" & teleurstellende snelheden.

De 500 MB/s specificaties zijn gebaseerd op data compression, een trucje van de sandforce controller. Als data namelijk 100% te comprimeren is, schijf je bijna geen letterlijke data naar de NAND, dus kun je al snel zeggen dat je 500 MB/s haalt.. Maar in werkelijkheid maar 1 MB hebt geschreven ofzo... Dan boeit het niet dat je NAND geheugen traag is.

Maar een benchmark als CDM, is oncomprimeerbaar, dus geen snelheid foefjes dan... Die snelheden die je nu dus ziet, zijn gewoon het letterlijke limiet van het NAND geheugen...

[ Voor 47% gewijzigd door Swordlord op 16-06-2012 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:40:
Werkt perfect hoor... Waardes kloppen PERFECT

S510 isandforce gebaseerd met traag Asynchroon NAND ...

Misschien eerst beter oriënteren in het Het grote SSD topic ~ Deel 9 voordat je rotzooi koopt.
Want hier wordt constant gewaarschuwd voor dit soort SSD's en hun "leugenachtige" & teleurstellende snelheden.

De 500 MB/s specificaties zijn gebaseerd data compression, een trucje van de sandforce controller. Als data namelijk 100% te comprimeren is, schijf je bijna geen letterlijke data naar de NAND, dus kun je al snel zeggen dat je 500 MB/s haalt.. Maar in werkelijkheid maar 1 MB hebt geschreven ofzo... Dan boeit het niet dat je NAND geheugen traag is.
Oke prima bedankt voor je toelichting ..... :) nog even iets wat is nu een echt goede ssd tegen over deze adata 120gb sata600

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 10:46 ]

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Samsung 830 of Crucial M4...

De specs van deze drives zijn gewoon de waarheid en in tegenstelling tot sandforce gebaseerde drives, ook zeer betrouwbaar en snel.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 16-06-2012 10:48 ]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toch kloppen die waarden niet, ik heb dezelfde (wel 2 in raid). Maar das toch een heel stuk sneller dan 2 maal de waarden die ik van jou zie. Of kan je dit niet zomaar vergelijken?

Heb verder een vergelijkbare setup. (asus z86 v-pro, 2600k, 8gb) Ook toen ik de drives los teste kwam ik een stuk hoger uit dan de waarden die jij haalt.

Afbeeldingslocatie: http://vanbaal.org/disk.jpg

I, for one, like Roman numerals

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik heb zo'n Adata S510 64 GB SSD in mijn laptop hangen, en een Samsung 830 128 GB in mijn desktop.

Voor een laptop is zo'n Adata leuk spul, maar in een desktop kun je beter een Crucial M4 of Samsung 830 hangen, zoals Swordlord al aangaf.

Heb je een laptop of netbook? Dan heb je die Adata niet voor niets gekocht. ;)

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Def_P schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:53:
Toch kloppen die waarden niet, ik heb dezelfde (wel 2 in raid). Maar das toch een heel stuk sneller dan 2 maal de waarden die ik van jou zie. Of kan je dit niet zomaar vergelijken?

Heb verder een vergelijkbare setup. (asus z86 v-pro, 2600k, 8gb) Ook toen ik de drives los teste kwam ik een stuk hoger uit dan de waarden die jij haalt.

[afbeelding]
Jij zal wel de Adata S511 hebben, met synchroon nand, die wel oncompressed 500 MB/s read haalt en 150-200 MB/s write

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:47:
Samsung 830 of Crucial M4...

De specs van deze drives zijn gewoon de waarheid en in tegenstelling tot sandforce gebaseerde drives, ook zeer betrouwbaar en snel.
dan ga ik neuzen voor de 830 of de M4 Bedankt _/-\o_ ik ben weer up todate

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Swordlord schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Jij zal wel de Adata S511 hebben, met synchroon nand, die wel oncompressed 500 MB/s read haalt en 150-200 MB/s write
Heb het nagekeken, klopt idd, zijn de S511's. Sorry.

I, for one, like Roman numerals

Pagina: 1