Toon posts:

R.A.T 7 vs M.M.O 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik lopen zoeken naar een vervanging voor mijn muis. Nu ben ik op twee muizen gestuit, en daar zoek ik wat advies over. Het betreft de R.A.T 7 en M.M.O 7 van Cyborggaming.

RAT 7: http://www.cyborggaming.com/prod/rat7.htm
MMO 7: http://www.cyborggaming.com/prod/mmo.htm

Het verschilt het meeste in het aantal knoppen zo te zien. Nu heb ik gehoord dat de MMO7 meer voor MMO games is, en de RAT 7 meer voor FPS games. Ik speel niet zo veel MMO games, (Meer FPS), maar aangezien ik MineCraft speel lijkt me het aantal knoppen op de MMO 7 handig voor macro's, iets wat ik weer mis op de RAT 7. De kleuren van de RAT 7 spreken mij ook meer aan dan de MMO 7 en de MMO7 heeft ook geen DPI knop die terug kan cyclen (dus je moet door alle DPI settings heen voordat je bij de juiste komt), maar deze heeft wel weer de actionlock knoppen om je muis vast te zetten, iets wat ook weer handig kan zijn in lange mine-sessies in minecraft. Nu zit de precision aim knop ook op de MMO 7, wat mij doet denken dat deze muis ook uitstekend kan zijn voor FPS games. Voor de DPI maakt het niet veel uit omdat ze allebei 6400 DPI hebben.

Ik twijfel tussen deze twee muizen. Zou er misschien enig advies gegeven kunnen worden?

Alvast bedankt.

-BeMacized

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je beide muizen al eens in je hand gehad? Ik vond deze gevalletjes namelijk ook een leuke gadget voor games. Ik snap dat dit nu niet perse je vraag is. Maar toen ik de RAT7 in mijn hand had gehad was ik genezen van het hele RAT verhaal. Hoe goed het ook klinkt.

Naar je hand zetten is leuk. Maar als je allerlei scherpe hoekjes hebt dan gaat dat toch irriteren na een tijdje gebruik hoor. Ik heb een Logitech G9x gekocht.

Ik kan je dus verder niets vertellen over de betreffende muizen maar ik wilde deze voor mij negatieve ervaring toch even delen. Mijn advies is dat je hem echt even vast moet houden. Misschien is het top misschien net als bij mij helemaal niets.

Always look on the bright side of life.

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 20:25
ik heb ook de rat 7 en ik akn makkelijk 2-5 uur achter elkaar de muis vast houden
(ben zelf niet echt van de logitech gxxx)
het is gewoon ben je bereid de meerprijs voor de mmo te betalen.
in een fps kan je niet al dei knoppen gebruiken denk ik (correct me if iam wrong)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Verwijderd

Als je een muis wil die de bewegingen van je hand nauwkeurig volgt dan moet je aan een goed LED sensor denken en zeker niet de laser twin-eye van Philips, maar als je per se een laser sensor moet hebben neem eentje met Avago ADNS-9500 zoals G500, M60/90 van Corsair of Gigabyte M8000X, deze zijn veel beter dan muizen met Philips twin-eye sensor. Probleem met laser is dat je negatieve of positieve acceleratie krijgt.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:14

yzx

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:16:
Als je een muis wil die de bewegingen van je hand nauwkeurig volgt dan moet je aan een goed LED sensor denken en zeker niet de laser twin-eye van Philips, maar als je per se een laser sensor moet hebben neem eentje met Avago ADNS-9500 zoals G500, M60/90 van Corsair of Gigabyte M8000X, deze zijn veel beter dan muizen met Philips twin-eye sensor. Probleem met laser is dat je negatieve of positieve acceleratie krijgt.
heb ik geen problemen mee

Heb wel maar een RAT 5 maar dan als nog prefereerde ik em over de logitech

Kan met de Rat 5 een eeuwigheid bezig zijn zonder krampen of whatso ever te krijgen :*)

Dacht dat je de MMO7 ook in brede kon verzettten en de RAT7 niet

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

@ yzx

waar heb je geen probleem mee? Ik heb niks over comfort gezegd, maar ALLE laser sensoren hebben of negatieve of positieve acceleratie dat kan je zelf testen door je muis met verschillende snelheden maar wel exact hetzelfde afstand te bewegen.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:14

yzx

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:32:
@ yzx

waar heb je geen probleem mee? Ik heb niks over comfort gezegd, maar ALLE laser sensoren hebben of negatieve of positieve acceleratie dat kan je zelf testen door je muis met verschillende snelheden maar wel exact hetzelfde afstand te bewegen.
Zelfs daar heb ik niet zo een last van of het valt niet op :? speel altijd op max DPI

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Op max DPI/CPI valt het minder op idd, en als je mouse acceleratie/enhance pointer percision nooit hebt afgevinkt dan merk je het niet, helaas heb je tegenwoordig games(UT3 bijv.) die automatisch mouse acceleratie van Windows aan zetten al heb je het afgevinkt in Windows, lekker console port issue denk ik en daar tegen
kan je CPL Mouse fix gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen de MMO 7 gekocht. Een geweldige muis!
Bedankt allemaal voor jullie reacties en feedback.
Als iemand anders nog twijfelt over deze muis, dan moet ik zeggen dat het zeker een aanrader is!
Pagina: 1