Descent van vroeger - nooit een opvolger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Kent iemand nog Descent van vroeger?

(zie bv YouTube: Descent Level 2)

Ik vond en vind het nog de beste 3D shooter die er is, grafisch natuurlijk niet maar wel om de enorme bewegingsvrijheid die je in de game hebt. Je kan om alle assen bewegen die je maar kan bedenken en in
alle richtingen bewegen. En dat alles tegelijkertijd. Ik had een joystick met hatswitch en voetpedalen, en dan
kan je eigenlijk als een helikopter vliegen, dus bv zijdelings (met voetpedalen) om een vast target cirkelen terwijl je het target toch in beeld houd door tegelijkertijd ook om je z-as te draaien (z as joystick rechter hand), terwijl het geheel ook nog voor of achterwaarts verplaatste (gashendel linker hand) . Het vergde coordinatie van voeten , beide handen en ook nog duim en wijsvinger tegelijkertijd.

Is daar nou nooit een goeie opvolger van verschenen? Met de moderne graphics en dan ook nog een TrackIr op en een paar goeie monitoren moet het GEWELDIG zijn!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:22
Volgens mij is er wel een opvolger van gekomen, een jaar later:
Wikipedia: Descent II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Hellbender deed iets vergelijkbaars:

Wikipedia: Hellbender (video game)

Misschien vind je dit interessant:

http://www.nintendolife.c..._with_descent_for_wiiware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Niet een direct opvolger, maar independence war had ook een goed vliegmodel (newtoniaans - of hoe je dat ook schrijft)

Daar kan je ook rond een vijand draaien en blijven schieten.
(door je rotatie los te koppelen van je voortbeweging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Damn deze was ik allang vergeten. :D

Heb hier ook vele uurtjes ingestoken, net als Terminal Velocity. Dat was me ook een partij vet.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kL3O9LAUNSw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Descent 2 (nagenoeg dezelfde engine als deel 1) en Descent 3 (toen redelijk qua graphics, nu ook alweer gedateerd, maar nog niet zo erg als D1 en D2) zijn ook uitgekomen.

Voor D1 en D2 zijn er geupdate engines gemaakt om de boel nu nog goed speelbaar te houden in de vorm van DXX Rebirth

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 18-06-2012 14:53 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Aha, mijne heren, dank voor de reacties. Ik heb de site gevonden waar Descent 1 2 en 3 aangeschaft kunnen worden voor 12 dollar in totaal.... Daarna de patches voor 1 en 2 downloaden... en dan hoop ik dat alles werkt onder Windows 7! _/-\o_

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:02
welke site? waar schaf je die aan?
en laat je weten of het werkt onder windows 7?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nou, ik neem de gok, 12 dollar valt nog wel mee.

http://www.gog.com/en/gam...b93e2554793fcaf50b3bf7291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Minder bekend maar voor zijn tijd een hele mooie shooter (3dfx :D) was Forsaken (screenshots).

Er is zelfs een community project (al krijg ik die zo gauw niet aan de praat onder Windows 8 Release Preview).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb even Descent 3 getest, die werkt zo perfect out of the box. Ik heb een Logitech Extreme 3D Pro. Het is even stoeien om de assen goed toe te wijzen. Uiteraard zijn de graphics volslagen verouderd, maar de bewegingsvrijheid is groot. Er zit alleen een dead zone in de assen wat het wel moeilijk maakt om nauwkeurig te richten alvorens te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
RubenDJ schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:42:
Minder bekend maar voor zijn tijd een hele mooie shooter (3dfx :D) was Forsaken (screenshots).

Er is zelfs een community project (al krijg ik die zo gauw niet aan de praat onder Windows 8 Release Preview).
Forsaken... ook al weer vergeten, ik had er ooit een demo van geloof, andersoortige graphics, maar ik kan t me verder niet meer hierinneren. En doet ie t onder Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Descent was altijd heel leuk. Weet nog dat ik Descent 2 kreeg bij een oude joystick, zo'n gedrocht met maar twee knoppen. De meeste flight games tegenwoordig zijn toch niet zo leuk meer - en iets als Descent, met dat indoor vliegen en knallen, wordt buitenom enkele indie games gewoon niet meer gemaakt.

Maar er zijn dus wel twee indie games die binnenkort uitkomen waar je naar kan kijken als je iets redelijk moderns in Descent stijl wilt spelen:
  • Retrovirus (Kickstarter)
    Denk aan een moderne versie van Descent, inclusief co-op campaign en multiplayer. Het is iets toegankelijker, maar ziet er toch erg leuk uit als je kijkt naar de livestreams.
  • Miner Wars 2081 (website)
    Meer een space game, maar je kan ook door asteroiden heen vliegen die je volledig kapot kan schieten. Heeft ook co-op en multiplayer - en bovendien een persistent open world. Het is dus niet echt een Descent game, maar heeft wel wat vergelijkbare elementen.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Retrovirus ziet er prima uit, een echte Descent kloon. Jammer dat ie er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 14:43

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Qua bewegingsvrijheid zou je eens kunnen kijken naar Freespace (en Freespace 2), Tachyon: The Fringe en wat recenter; Darkstar One.

Nog wat linkjes;
Wikipedia: Space flight simulator game
Wikipedia: List of space flight simulator games

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1