Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost B.
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07 15:10
Ik had een maand geleden de MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC besteld bij azerty. Ze hadden mij een mail gestuurd dat deze kaart 4 juni leverbaar zou zijn. Omdat ik op dat moment het druk had met school vond ik het niet erg om er even op te wachten. een aantal dagen voor de leverdatum kreeg ik een mail dat de leverdatum van die grafische kaart onbekend is geworden. Nu alweer een anderhalve week later is de kaart nog steeds niet leverbaar en ik begin het wachten een beetje beu te worden. Zou het een goede keuze zijn om de kaart te vervangen door de ASUS GTX680-DC2O-2GD5 ? Deze is wel leverbaar volgens de website. Zou er veel verschil tussen de kaarten zitten zoals performance, geluidsproductie en dergelijke ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Haal die asus lekker die twin frozr 2 is ook een stuk minder qua koeling.

2vs 3 slots

[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 16-06-2012 02:18 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Naar mijn weten is de twin frozr juist beter qua koeling (http://www.techpowerup.co...80_Twin_Frozr_III/32.html). Ook is het fijn dat het een 2slots kaart is ipv 3slots.

aan de OP: Het ligt er een beetje aan hoe lang het leveren van die twin frozr nog gaat duren, is dit voor jou te lang dan is de asus een goede vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de ASUS gaan. Ik weet namelijk hoe de DC2 in de kast koelt en dat is lager dan op dat linkje.
Met fan op Auto en GPU core op 1250MHZ blijft hij rond de 63 graden bij 33% fanspeed. Maar goed ik kan ook een goede chip te pakken hebben? Dat het verder een 3 slots koeler is maakt niets uit zo lang je geen sli gaat draaien op een bordje met maar 2 pcie sloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ASUS GTX680 DIRECTCU II de TOP versie. dus de GTX680-DC2T-2GD5.
Deze is natuurlijk meer overgeklokt naar 1137 MHz. Dit betekent dus een standaard overklok van 13%..Ook de Turbo-klokfrequentie is 131 MHz opgeschroefd, naar 1202 MHz.

Qua koeling ben ik erg tevreden mee . Op idle is het 29 a 30 graden.
En bij full load tijdens BF3 multiplayer werd het 61 en 62 ongeveer.
Lawaai maakt deze niet eens veel vergeleken met mn oude gtx580 lightning, Wat een verschil is het .
Ik controleerde even voor de zekerheid of de fans wel werkten toen het op full load was. :) omdat het niet veel lawaai maakte :) haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:02:
Ik heb zelf ASUS GTX680 DIRECTCU II de TOP versie. dus de GTX680-DC2T-2GD5.
Deze is natuurlijk meer overgeklokt naar 1137 MHz. Dit betekent dus een standaard overklok van 13%..Ook de Turbo-klokfrequentie is 131 MHz opgeschroefd, naar 1202 MHz.

Qua koeling ben ik erg tevreden mee . Op idle is het 29 a 30 graden.
En bij full load tijdens BF3 multiplayer werd het 61 en 62 ongeveer.
Lawaai maakt deze niet eens veel vergeleken met mn oude gtx580 lightning, Wat een verschil is het .
Ik controleerde even voor de zekerheid of de fans wel werkten toen het op full load was. :) omdat het niet veel lawaai maakte :) haha..
En ik heb de iets goedkopere OC versie die je zelf nog wel redelijk ver krijgt. Ik ben er gisteren mee bezig geweest en die klockt minstens tot de TOP versie.
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/16/6um.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:23:
[...]

En ik heb de iets goedkopere OC versie die je zelf nog wel redelijk ver krijgt. Ik ben er gisteren mee bezig geweest en die klockt minstens tot de TOP versie.
[afbeelding]
Ik hou van deze kaarten omdat ze erg goed koelen en niet veel lawaai maken.
Zijn deze waarden standaard of heeft u het omhoog geklokt.?
Want bij mij zijn de standaard waarden op 1215mhz core clock bij full load. ik hebt m nog niet overgeklokt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit is met OC en standaard is 1085mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost B.
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07 15:10
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb dus nu gekozen voor de ASUS kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Levertijden voor de 680 bij azerty zijn best brak, ik heb 3 maanden gewacht op de EVGA en uiteindelijk geannuleerd. Vervolgens heb ik de Palit besteld en ondanks de 2~3 dagen levertijd 3 weken moeten wachten :(

Ik moet zeggen dat de Palit echt een beest is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom bestel ik ook altijd pas als er een kaart op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
De MSI twin frozr III versie nemen :) da's van deze twee de beste(en stilste) luchtkoeler, niet dat die van Asus slecht is maar die van MSI is gewoonweg beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft hem al besteld en die msi is beter omdat die harder draaid met de fan en meer geluid maakt.
Pagina: 1