Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

W2k8 - administrator actieve sessies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een vraag over w2k8. Bij mijn hebben we een aantal windows servers.
Een daarvan draait verschillende taken (batch verwerkingen voor rapportages).

Deze taken worden door de applicatie zelf uitgevoerd, en moet dus aanstaan, anders draaien de taken niet.
Er draaien geen windows taakplanners of windows services.

Het probleem is als de server herstart wordt, deze natuurlijk niet inlogt als gebruiker administrator of een ander willekeurige gebruiker om de applicatie dmv opstarten te starten. Dit kun je denk ik oplossen door control userpassword te gebruiken, maar geen idee of dat ook voor windows servers werkt.

Ook moet de sessie altijd actief blijven, waardoor er sources ingebruik blijven, hoewel dit niet zoveel is.
En moet ik controleren of de gebruiker wel actief is en het programma niet vastgelopen is.

Nu mijn vragen.

1) hoeveel kan het kwaad dat een gebruiker of admin ingelogd blijft (hack gevoeliger?)
2 applicatie draait op een oracle database, geen idee of het hiermee te maken heeft, maar een windows services laten draaien / ontwikkelen moet toch geen probleem zijn?

Met deze punten wil ik de leverancier overtuigen om een windows service te gaan bouwen.

Alvast bedankt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

1: nee
2: kijk eens naar srvany (of dameware nt utils)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Stop geen moeite in een leverancier die dat product in 2012 durft te verkopen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

:?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ben het wel eens met Semt-X hoor. Een applicatie die een console-sessie nodig heeft om te kunnen draaien is gewoon een waardeloos stuk software.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Question Mark schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:05:
[...]

Ben het wel eens met Semt-X hoor. Een applicatie die een console-sessie nodig heeft om te kunnen draaien is gewoon een waardeloos stuk software.
sterker nog, een leverancier die niet in staat is de meuk om te bouwen naar iets wat wel werkt met modernere technieken is een prutser. En daar zijn er helaas nogal wat van.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1