Na deze week overgeschakeld te zijn op een andere provider waar ik wel hogere snelheden kan halen, dit betreft een 20mbit abonnement. Nu kwam ik tijdens het testen er achter dat ik niet de volle snelheid haal als ik apparaten aansluit op mijn Sitecom WL-351, dit geld voor zowel bedraad als draadloos. De maximale snelheid ligt als ik direct verbind met de modem wel de maximale snelheid die mijn abonnement toestaat. De modem is een Cisco EPC3212 en rechtstreeks haal ik netjes snelheden van 19.500 kbps terwijl als ik dit via kabel of wifi doe via de router haal ik maar 9.400 kbps max.
Om te kijken of het het probleem op kon lossen heb ik al een firmware update gedaan naar versie 1.5 en heb ik o.a. diverse instellingen veranderd zoals hardware acceleration, firewall uitzetten en andere beveiligingsmethodes maar niets verhelpt het probleem.
Nu heb ik echter al op het internet gezocht naar een oplossing en dan betreft het vaak alleen de wifi hier haal ik echter in beide gevallen geen hoger snelheid. Iemand misschien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Om te kijken of het het probleem op kon lossen heb ik al een firmware update gedaan naar versie 1.5 en heb ik o.a. diverse instellingen veranderd zoals hardware acceleration, firewall uitzetten en andere beveiligingsmethodes maar niets verhelpt het probleem.
Nu heb ik echter al op het internet gezocht naar een oplossing en dan betreft het vaak alleen de wifi hier haal ik echter in beide gevallen geen hoger snelheid. Iemand misschien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
[ Voor 22% gewijzigd door Gamemaniak op 16-06-2012 13:25 . Reden: Duidelijker maken en geprobeerde oplossingen toegevoegd ]