Beste redactie,
Ik zag het nieuwsbericht over de ransomware die een boete opeist. Nu was ik bezig de reacties te modereren en toen kwam ik de reactie van roflkoster tegen:
Ik zag het nieuwsbericht over de ransomware die een boete opeist. Nu was ik bezig de reacties te modereren en toen kwam ik de reactie van roflkoster tegen:
Nu doelt hij eerst wel op een Duitse versie, maar het lijkt mij een goed begin voor extra informatie over het verwijderen van de ransomware. Je kan uit deze reactie namelijk een oplossing halen:Ik heb net van de week een familielid geholpen met een duitse versie van dit virus.
Deze versie heeft voor de melding aan, alle .jpg .png .doc .ppt .pdf enz. enz. ge encrypt.
Nadat ik het virus heb verwijderd met een recover cd van kaspersky. heb ik de bestanden kunnen decrypten met een tooltje van avira (ransom file unlocker) dit werkt geweldig. Ik hoop dat mensen die last hebben van dit virus wat hebben aan deze informatie.
link unlocker : http://www.chip.de/downlo...le-Unlocker_55945669.html
- Recover CD van Kaspersky maken
- Virus verwijderen via de Recovery CD
- Avira tool 'Ransom File Unlocker' gebruiken om de encrypted bestanden te decrypten.
[ Voor 12% gewijzigd door Martindo op 15-06-2012 21:06 ]