Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ransomware eis boete op voor illegaal downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Beste redactie,

Ik zag het nieuwsbericht over de ransomware die een boete opeist. Nu was ik bezig de reacties te modereren en toen kwam ik de reactie van roflkoster tegen:
Ik heb net van de week een familielid geholpen met een duitse versie van dit virus.
Deze versie heeft voor de melding aan, alle .jpg .png .doc .ppt .pdf enz. enz. ge encrypt.
Nadat ik het virus heb verwijderd met een recover cd van kaspersky. heb ik de bestanden kunnen decrypten met een tooltje van avira (ransom file unlocker) dit werkt geweldig. Ik hoop dat mensen die last hebben van dit virus wat hebben aan deze informatie.
link unlocker : http://www.chip.de/downlo...le-Unlocker_55945669.html
Nu doelt hij eerst wel op een Duitse versie, maar het lijkt mij een goed begin voor extra informatie over het verwijderen van de ransomware. Je kan uit deze reactie namelijk een oplossing halen:
  1. Recover CD van Kaspersky maken
  2. Virus verwijderen via de Recovery CD
  3. Avira tool 'Ransom File Unlocker' gebruiken om de encrypted bestanden te decrypten.
Groeten, Martin.

[ Voor 12% gewijzigd door Martindo op 15-06-2012 21:06 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
En de vraag was?

Ik heb zijn comment iig een +3 gegeven. :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of jullie het er effe bij konden zetten uiteraard!

Directe link naar de reactie: rolfkoster in 'nieuws: Ransomware eist boete op voor illegaal downloaden'

[ Voor 64% gewijzigd door Jejking op 16-06-2012 17:36 ]