Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor vader 500 euro

Pagina: 1
Acties:

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Hoi tweakers

omdat mijn vader straks een eigen bedrijfje gaat beginnen, is het handig als die een eigen laptop heeft. Daarom vraag ik jullie hulp bij de koop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Natuurlijk gewoon dagelijkse bezigheden, emailen, internetten. Ik denk dat excel het zwaarste programma is dat die gaat gebruiken
Wat mag je laptop gaan kosten? Het budget ligt rond de 500 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Hij hoeft niet al te mobiel te zijn. Zolang die zich er maar geen breuk aan sjouwt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee eigenlijk niet, hebben de afgelopen jaren wel veel dell laptops en pc's in huis gehad, maar zie daar momenteel eigenlijk niet echt een interessante koop.

Ik ben veel site's van laptopsproducenten afgelopen, maar kon nog niet iets vinden wat me bekoorde. Zag nu de laatste notebook best buy guide deze pc: http://tweakers.net/pricewatch/303222/fujitsu-lifebook-ah531-(vfyah531mp502nl).html

de i3 is volgens mij snel genoeg voor wat hij nodig heeft. Geen grafische kaart, maar gamen gaat toch niet gebeuren ;) Het grote voordeel is natuurlijk het zachte prijsje. Misschien zet ik er later nog een ssd in, is dat moeilijk bij laptops?

Misschien dat jullie nog een leuk alternatiefje weten?

alvast bedankt,
niels

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Eerst de laatste vraag beantwoorden: Is het moeilijk om er later een SSD in te zetten: Ja en nee, je moet namelijk iets vervangen. Bijvoorbeeld dat je geen DVD lezer meer hebt.

Een goede: pricewatch: Toshiba Satellite L750D-1DQ
Nadelen zijn de kleine schermresolutie van 1366x768 en de processor (Wel quad-core, maar draait slechts op 1,6 GHz)

🠕 This side up

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
pricewatch: HP Pavilion g6-1370sd (B0S14EA#ABH) wat vind je hiervan? Een snelle i5 die futureproof is, voor jouw vader. Zou je eventueel ook nog wel een SSD erbij kunnen zetten over een jaar of over twee jaar.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je zou ook een leuk 2ehandsje met een SSD kunnen upgraden. Een huis tuin en keukenlaptopje hoeft niet veel te kosten, denk dat je inclusief een SSD al voor ongeveer 250 klaar kunt zijn. Maar nieuw kun je weer BTW bij terugvragen.

ik heb zo'n laptopje liggen waar je prima mee uit de voeten kunt voor standaard kantoorwerk

[ Voor 18% gewijzigd door sebastius op 15-06-2012 21:03 ]

• michaelscott
Bedankt voor de snelle reacties! :)

Die toshiba ziet er leuk uit, maar een beetje duur(voor 499 euro alleen verkrijgbaar bij een winkel waar die niet op voorraad is) :(
Die HP ziet er ook goed uit, daar ga ik nog ff wat reviewtjes van opzoeken.
Bedankt voor de tip van een 2dehandsje, zal kijken wat er te vinden is.
Edit: Die Hp is 70 euro duurder dan de fujitsu, maar heeft wel i5 plus hd 3000, de meerprijs waard?
zag verder tweedehands deze: http://tweakers.net/aanbod/435198/15-komma-5-inch-sony-vaio-met-i3-nieuwe-120gb-ssd-en-gloednieuw-scherm.html
i3 van eerste generatie, maar wel ssd en ook office al geinstaleerd. ook wel interessante optie ;) (volgens mij is die agility 3 alleen niet zo betrouwbaar, iemand ervaring??)
Bij die hp gaat echter nog wel 100 euro btw ervanaf dus dat wordt dan 400 euro :P
sebastius schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:03:
ik heb zo'n laptopje liggen waar je prima mee uit de voeten kunt voor standaard kantoorwerk
@sebastius zie nu pas je laatste zin, wat zijn de specs en de prijs van je Laptoppie??
Office op dat tweedehandsje is niet zo belangrijk, kan m'n vader ergens voor 12 euro op de kop tikken , dus weegt niet zo zwaar mee.

[ Voor 62% gewijzigd door michaelscott op 16-06-2012 12:29 ]

• michaelscott
iemand nog wat advies??:P

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 21:06
Voor jou eisen voldoet een i3 zeker en vast.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Omdat het een zakelijk instrument is, en je inderdaad aan een i3 genoeg hebt, zou ik eerder geneigd zijn om dan voor een deal te kiezen met onsite garantie met next business day. Maandag stuk, staan ze dinsdag voor de deur om het te fixen.

Koop je een consumenten laptop, en er is iets mee, dan is een pick-up & return prima leuk, maar je bent dat ding dan rustig 2-3 weken kwijt. En dat wil je niet als je die voor bedrijfsvoering nodig hebt.

Garantie-afhandeling is dus redelijk essentieel. Liever 100 euro over het budget heen met een goeie garantie voor continuiteit van het bedrijf, dan 2-3 weken je administatie en andere zaken niet kunnen doen. Want 2-3 weken achterlopen is een hogere kostenpost dan als je nu 100 meer uitgeeft.

Ey!! Macarena \o/

• michaelscott
Welke zakelijke laptops zou je dan aanraden?
Edit: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3560/fs zou dit(uitvoering van 499) misschien een goede zijn??

[ Voor 67% gewijzigd door michaelscott op 16-06-2012 17:28 ]

• michaelscott
Ik heb nu dus nog 1 vraag: Welke zakelijke laptop zou ideaal zijn?
Weet ook niet welk bedrijf hierbij de beste ondersteuning geeft.... zou deze http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3560/fs(499) een goede koop zijn?

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
https://sheet.zoho.com/vi...8772348/Dell/prijzen.xlsx
Klik op de link bij de goedkoopste en zet er drie jaar NBD garantie bij (of net hoe lang je nodig acht). Sla je winkelmandje op en sluit je venster. Ga naar www.shopkorting.nl en registreer je, daarna ga je naar Dell en volg je de instructies. Wanneer je dan via shopkorting bij dell bent, dan open je je mandje weer en bestel je de gewenste laptop en ontvang je naderhand 7% van het aankoopbedrag terug via shopkorting (ex BTW). Dan vraag je de belasting terug via de belastingdienst (toch?) en je zit waarschijnlijk onder de 500 euro en hij heeft een hele nette laptop (ik gok een inspiron 14/15 met dual core) waar hij lang mee vooruit kan, mede vanwege de perfect geregelde garantie.

Grillmeister

• michaelscott
wauw dat is nog eens een handleiding!!:) Bedankt!
Pagina: 1